Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:25

DiantaM schreef:
Jenny21 schreef:
Wij zijn vorig jaar (toen 1 en 4 jaar) voor het eerst wezen vliegen naar Mallorca. All in hotel.
Vakantie was super, alleen de terugreis vliegen viel even tegen met een vermoeide, huilende 1 jarige.

Dit jaar willen we naar all in hotel Griekenland gaan. Iets verder vliegen maar de hoop dat nu jaar ouder en dus meer af te lijden is

Welk all inclusive hotel hebben jullie gezeten?

Bedankt tot nu toe voor de tips. We bekijken alles op ons gemakje :)


Alcudia Eden Hotel

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:28

Annikab schreef:
Mijn zoontje is nu 3.5 jaar en wij zijn de afgelopen jaren naar volle tevredenheid op vakantie geweest naar Zeeland :D Maar een uurtje reistijd, alles kon mee in de auto etc.

Wilde inderdaad ook Zeeland aanraden :D Vroeger als kind ben ik ook jaren naar Walcheren geweest. Super mooie omgeving en voor kinderen is er ook genoeg te te doen. En inderdaad lekker dichtbij!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:35

Als je wil vliegen zou ik je Menorca aan willen raden. Het wordt niet voor niet het buggy eiland genoemd. :+

Helemaal ingericht op kinderen. :)

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:55

Als je zelf ooo vakantie wil vieren en tot rust wil komen: all in!

Ik heb in he topic van Jenny ook dit hotel aangeraden, maar ga het hier ook weer doen:
Aegean View Aqua Resort op Kos.

Dit hotel heeft ook veel kamers aan het zwembad. Het is vooral laagbouw, wij hadden een kamer aan het zwembad. Ik denk dat Corendon of Tui je prima kan helpen met het maken van een goede en kindvriendelijke keuze :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:26

Wij gaan met onze zoon in juni naar Portugal, hij is dan net 3 jaar oud. Vorig jaar zijn we naar Zuid-Frankrijk gevlogen, dat vond ik toen niet zo'n mega succes. Maar nu denk ik dat t wel goed gaat omdat hij z'n eigen stoel heeft in het vliegtuig en sowieso wat langer wakker kan zijn natuurlijk (en we vliegen vanaf Eelde, dat is voor ons dichtbij, dus scheelt veel tijd).

Wij hebben een prachtig appartement gehuurd een uurtje van Faro af. Hier een linkje: http://www.booking.com/Share-7KXYCO
Voor ons is een eigen slaapkamer voor onze kleine man echt een must. Anders hebben we zelf niet een heel ontspannen vakantie :+


Toen hij 1 was zijn we naar Noord-Italie gereden, dat vond ik achteraf toch best ver. Hij vind het in de auto best eventjes leuk, maar dat waren toch wel andere afstanden. Toen hij 2 was naar Zuid-Frankrijk met het vliegtuig (in de meivakantie) en naar Ameland in de zomervakantie. Eigenlijk was dat ook helemaal prima en lekker dichtbij!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:37

Voor een geweldig all inclusive park op Gran Canaria kan ik je Parc Christobal aanraden.
Wij zijn hier geweest met 3 kids van 1,2 en 3 jaar oud.
Je hebt een eigen huisje dus als de kids op bed liggen kan je gewoon op je eigen terrasje voor het huisje zitten.

Zelf zijn we de afgelopen jaren naar Landal land van Bartje geweest.
Meen nu een stuk of 6 keer, kinderen zijn inmiddels 7,9 en 12 maar elke jaar willen ze er weer heen.
Het is een heel mooi groen park, super netjes en de huisjes zijn echt heel goed en netjes.

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:00

Kenzo schreef:
Ik heb dan niet dezelfde leeftijd kinderen meer maar wilde onze vakantie voor deze zomer met je delen. Onze jongste in net 3 jaar en slaapt ook nog in de middag.

Wij gaan naar Mallorca en gaan dan naar een Zafiro hotel. Hier kan je kiezen voor een kamer met tuin of dakterras met jacuzzi. Zo kan je toch lekker van de zon genieten terwijl een van je kleintjes slaapt. Ideaal!! Ze hebben meerdere resorten op het eiland en zijn compleet op kleine kinderen ingespeeld. Mooi kinder zwembad bijvoorbeeld en mini club.

Hier de link van ons resort
https://www.sunweb.nl/vakantie/spanje/m ... 1989-03-20


Hier zijn wij dus ook geweest! +:)+

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:18

DiantaM schreef:
Wij zitten te kijken waar we in juni heen kunnen gaan. Onze kids zijn dan 3 en 1 en de jongste is overdag een slechte slaper.

Wij twijfelen over met het vliegtuig weg (menorca Mallorca oid) of toch met de auto weg en dan een huisje huren in Duitsland/Oostenrijk.

Wie o wie heeft voor de zelfde keuze gestaan en wat is jullie ervaring?



Waarom zover weg? De 1-jarige heeft geen benul van vakantie en de driejarige heeft aan een zandbak en schommel genoeg. Daar is het feit dat beide ouders er de hele dag zijn al genoeg vakantiegevoel.

Een huisje/stacaravan op een camping met speeltuintje in het zicht van het huisje, zodat oudste er zelf naar toe kan is toch prima?
Kan zelfs op 10 km afstand van je huis.
Je bent ten slotte niet thuis en dus op vakantie = logica van een driejarige.

Wij gingen toen de kinderen die leeftijd hadden een weekje in een stacaravan op Terschelling.
Konden ze lekker spelen in de speeltuin of we gingen fietsen ofzo (boodschappen doen vonden ze ook leuk), ''s middags naar bed.
En dan eventueel later op de dag nog even fietsen.

Want echt voor de kinderen hoef je niet ver weg. Ze herinneren het zich toch niet.
Wij waren /zijn van het motto: als de kinderen zich vermaken, vermaken wij ons ook.

Moet er niet aan denken om met zulke kleintjes uuuren in een auto te zitten of in een vliegtuig.

Komt ook omdat ik me blauw erger aan krijskindjes. Zou niet willen dat anderen last van mijn kinderen hebben.

Nog wat tips voor campings:
http://www.beerzebulten.nl
http://www.camping-cupido.nl
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 01-02-19 17:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:19

Duitsland.Goedkoop en leuk.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:36

Marie, juist omdat de kinderen niet veel nodig hebben kun je iets uitzoeken waar je zelf ook blij van wordt. Op 10 km afstand van ons huis heb ik geen vakantiegevoel. Dat krijg ik in een andere omgeving, waar je de weg niet weet en waar de zon de hele dag schijnt.

Daarbij begrijp ik al die verhalen over krijsende kinderen in een vliegtuig niet zo goed. Die zitten nooit op mijn vlucht? :?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:40

Voor de kids hoef je niet ver weg te gaan nee, maar ik ga zelf ook mee en ik word nu eenmaal blij van een zonzekere vakantie {:} Dus wij gaan graag naar een zonzeker land en zoeken daar iets op waar kinderen ook blij van worden. Dus een strand/kinderzwembad/speeltuin/zandbak etc. Die heb je niet alleen in NL, maar overal :7

Mijn kind van 2 krijst overigens niet tijdens een dag autorijden of een vliegreis. Hij vindt dat cool.

Er staan trouwens echt hele leuke tips in dit topic, ik ga ze opschrijven :j

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:11

verootjoo schreef:
Voor de kids hoef je niet ver weg te gaan nee, maar ik ga zelf ook mee en ik word nu eenmaal blij van een zonzekere vakantie {:} Dus wij gaan graag naar een zonzeker land en zoeken daar iets op waar kinderen ook blij van worden. Dus een strand/kinderzwembad/speeltuin/zandbak etc. Die heb je niet alleen in NL, maar overal :7

Mijn kind van 2 krijst overigens niet tijdens een dag autorijden of een vliegreis. Hij vindt dat cool.

Er staan trouwens echt hele leuke tips in dit topic, ik ga ze opschrijven :j


En gezegend zijn de mensen die blij worden van camping Bakkum, ik word dat niet. Ik zit liever 2 weken in de zon paella te eten dan 2 weken in Schubbekutteveen.

Overigens heeft mijn kind in het vliegtuig geslapen en niet gejankt dus helemaal top.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 20:04

Schubbekutteveen :')

Marie je hebt gelijk, voor de kinderen hoef je het zeker niet te doen. Maar ik vind het zelf leuk om andere landen te bezoeken en dat zorgt ook bij mij voor meer vakantiegevoel dan een vakantie in eigen land.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:57

Same here.. natuurlijk moet de plek kindproof zijn. Maar wij willen ook een fijne vakantie. Onze kleine heeft helaas wel eens een hele vlucht zitten gillen.
Maar dat was omdat ik van de stewardess geen borstvoeding mocht geven. Heb het op het toilet geprobeerd maar ook dat vond ze te lang duren. Ik moest hem maar een fles geven zoals ( en ik quote) normale mensen.

Maar lange autoritten gaat prima. Wel een tip. Neem iets mee tegen wagen ziekte. Niks is zo ellendig als een hele vakantie zo'n zure kots lucht in je auto. :x

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:08

mijn moeder en ik zaten vorig jaar in een kind vriendelijk hotel op Rhodos, kwamen we achter toen we daar ware ;') peuterbadje, bergen speelgoed, speeltoestel en veel andere jonge kinderen. het hotel was in een vierkant gebouwd en in het midden ligt het zwembad, dus altijd in de schaduw grotendeels op gras alleen aan de kant waar het grootste deel van de dag zonnig liggen tegels. onbijt buffet kun je bijboeken, airco op de kamer, om de dag handdoeken wissel, loop afstand naar het strand, restaurants en winkels, 10 minuten lopen en 20 minuten met de bus en je zit in rhodos-stad (of een auto huren, kan ook, maar ze rijden er wel echt als debielen).


mijn ouders sleepte ons zolang ik mij kan herinneren (en er foto's van zijn) mee naar spanje of frankrijk, mijn ouders zijn maar 1x eerder naar huis gegaan en dat was toen ik 2,5 was mijn broer 5,5 en mijn broertje een paar maanden, en dat was voornamelijk vanwege mij :') rende overal naar toe, ging van de hoogste water glijbaan zonder bandjes, dook in het grote bad zonder bandjes, en als ik mn zin niet kreeg ging ik op de grond liggen bleren, mijn ouders kwamen bek af thuis en hebben mijn broer en mij nog een week bij mn opa en oma gedumpt... ja als ik het zo lees heb ik echt medelijden met mn ouders, wat een etter was ik. := maar het bovenstaande is ook de reden dat ik niet snap waarom mensen vrijwillig met kleuters from hell en peuterpubers gaan kamperen :')

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:38

Wij gaan vaak naar het gebied net boven Barcelona en onder de toetistenzone.
Huren dan goedkoop een woning op 5 minuten lopen van het strand en trein. Daar heb je buiten het hoogseizoen letterlijk het hele strand voor jezelf. Dan kun je rustig een biertje drinken en tapas eten en toch je kind verantwoord in de gaten houden.
Vliegen vind ik prima, in iedergeval heeft ons kind tot nu toe nog nooit gepiept tijdens een vlucht. Langer dan 2 uur vliegen lijkt me echter wel wat lastiger als ze in de kleuterdrukte komen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 12:39

Olikea schreef:
Same here.. natuurlijk moet de plek kindproof zijn. Maar wij willen ook een fijne vakantie. Onze kleine heeft helaas wel eens een hele vlucht zitten gillen.
Maar dat was omdat ik van de stewardess geen borstvoeding mocht geven. Heb het op het toilet geprobeerd maar ook dat vond ze te lang duren. Ik moest hem maar een fles geven zoals ( en ik quote) normale mensen.

Maar lange autoritten gaat prima. Wel een tip. Neem iets mee tegen wagen ziekte. Niks is zo ellendig als een hele vakantie zo'n zure kots lucht in je auto. :x

Meen je dit nou? Klacht ingediend? Dat kan echt niet.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:52

Als nanny ben ik de afgelopen jaren de wereld over gevlogen met diverse kinderen vanaf 1 jaar. Mijn ervaring is dat het eigenlijk niets uit maakt waar je heen gaat of waarmee je reist, maar des te meer hoe je de reis inricht en hoe de omgeving van je verblijf is ingericht. Een kamer/huisje/appartement aan het zwembad is echt de hel. Je kunt ze dan geen minuut uit het oog verliezen bijvoorbeeld.

Reis je met de auto? Zorg dat je bewegingsspelletjes paraat hebt voor je tussenstops (die je van te voren uit hebt gezocht op geschiktheid) en dat je voor onderweg verrassende elementen toe kunt voegen. Plan je reis zo dat de kans op slapen groot is en zorg dat je zonder stress of ruzie vertrekt!

Wanneer je met het vliegtuig reist heb je het over het algemeen vrij makkelijk, zeker als je met een maatschappij vliegt die eigen beeldschermen in de stoel heeft zitten. Speel 'ren je rot' op het vliegveld, gebruik een opblaasbal en plan je vlucht het liefst zo dat je op slaaptijden vliegt. Bij een moeilijke slaper werkt het vaak goed om een slaapzak mee te nemen op de vlucht, dan slapen ze vaak beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:53

Wat absurd dat je geen bv mocht geven in het vliegtuig. En de fles zoals normale mensen?? Hoe denkt ze dat mensen voordat er flesvoeding was hun eten kregen als baby?

Wij vinden NL een hele leuke vakantiebestemming, onze eerste vakantie toen onze dochter 6 maanden was was in Drenthe op de camping. Enige minpunt was dat het in het na seizoen (wij waren er in september) toch al best fris kan zijn, het vroeg donker was en het toiletgebouw was onverwarmd :brr: . Baby in bad hebben we dus alleen 1 keer overdag gedaan toen het echt lekker was buiten. Badje in de zon geparkeerd en lekker warm water, snel afdrogen en hup de warme kleertjes weer aan.

De vakantie erop, toen ze ruim een jaar was, zijn we wel naar een camping met meer faciliteiten gegaan. Landal, dus alles super voor elkaar. Baby wasruimte met babybadje en alles lekker verwarmd. De jaren erop wel een camping met weinig luxe, maar vermaak in de vorm van een speeltuintje en trampoline. Enige jammere daar was dat er weinig kinderen van haar leeftijd kwamen, toen ze 5 was vond ze het eigenlijk niet zo leuk meer omdat er geen speelkameraadjes waren. Daarom vanaf toen wel een camping gekozen met meer entertainment voor kinderen, en belangrijker, heel veel kinderen om lekker mee te spelen. Ze heeft ook geen broertjes of zusjes dus ik vind wel dat we er voor moeten zorgen dat zij dan genoeg te spelen heeft. Gelukkig maakt ze snel en makkelijk contact met andere kinderen, en is een camping ideaal om vriendjes en vriendinnetjes te maken. Dit jaar willen we voor het eerst weer naar het buitenland. Jaren ook het paard mee op vakantie genomen maar willen nu een keer zonder paard. Onze dochter heeft nu ook de leeftijd dat je makkelijker een langer stuk met de auto kan rijden.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:26

Toen we er 1 hadden zijn we nog wel met het vliegtuig naar menorca geweest en in een appartementje verbleven, en dat was goed te doen.
Nu met twee vinden we zoiets voor onszelf niet chill. Met twee kinderen in het vliegtuig reizen lijkt me stressvol en eenmaal Daar ben je zo aan het opletten dat er niet eentje in het zwembad loopt en een regel in een boekje lezen is er toch niet bij.
Juist omdat we zelf ook een beetje vakantie willen gaan we de laatste jaren lekker naar Landall. Veel vertier voor ze, samen zwemmen en in het huisje kunnen ze zich ook even vermaken als we even een rustig ochtendje willen. Voor ons voelt dat veel relaxter waardoor we zelf meer aan onze vakantie hebben.

Vliegtuig en buitenland komt wel weer als ze iets minder in 7 sloten tegelijk lopen en een beetje kunnen zwemmen.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Tips voor zomervakantie met kleine kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:39

Vooral niet te moeilijk denken. Wij vliegen al met ons zoontje sinds hij nog geen half jaar was, maar we maken ook autoriten van 8 uur. Allemaal geen probleem. Ja, de eerste lange autorit, maar dat kwam omdat we toen zelf stress en haast hadden en dat nam hij duidelijk over. Daarna lekker losgelaten en sindsdien is het supermakkelijk. De tweede dient zich elk moment aan en hij gaat in de meivakantie ook al mee op vakantie. Hoe we dat doen zien we dan wel, als we een uur langer onderweg zijn dan normaal dan is dat maar zo. Hoe relaxter je er zelf in staat, hoe makkelijker!