Canarische eilanden vs Mallorca (of iets anders)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Canarische eilanden vs Mallorca (of iets anders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 17:57

Half juli willen we naar de zon. 20 jaar geleden ben ik in Tenerife geweest, vorig jaar Sri Lanka, volgende verre reis wordt Costa Rica (2020/21).
Dus dit jaar moet even wat goedkoper.

Nu twijfel ik tussen de Canarische eilanden of Mallorca (of misschien nog wat anders?)
We willen een 10/14 dagen weg, en dan komen de vragen....
Tenerife is prachtig, maar ik ben toch bang dat ik daar een stuk cultuur en oude stadjes mis, wat ik in Mallorca weer wel terug vind.

Zijn beide bestemmingen niet heeeeeeel erg toeristisch?
We vinden het leuk als we een keer naar een bar met livemuziek kunnen, maar hebben geen behoefte aan clubs en een bruisend nachtleven zeg maar.

We willen eigenlijk “niks moet, alles mag”, dus als wij het smorgens op onze heupen krijgen, we ergens naartoe rijden (huurauto), en twee mountainbikes huren (bij wijze van), en als we daar geen zin in hebben we lekker aan het zwembad/op het strand blijven.....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:07

Tenerife ben ik nog niet eerder geweest, Mallorca is mooi maar erg toeristisch. Heb nog een andere suggestie in die richting: Malta! Qua cultuur echt iets 'anders', een mix van Italiaanse, Engelse en Arabische invloeden, veel geschiedenis en mooie gebouwen.

LadyMadonna

Re: Canarische eilanden vs Mallorca (of iets anders)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 18:12

Ik ga zoeken, Tnx ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:48

Ik vind Mallorca een prachtig eiland, als je al die toeristen weg denkt :') . Ik vond het echt bizar om te zien en dan waren wij er nog in juni.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:51

Ik heb geen last gehad van toeristen op Mallorca. Maar wij waren er in mei :+
Je kon echt zien dat het een toeristisch eiland is. Dus als je in juli gaat zou ik het niet aanraden.

Wat dacht je van Sardinië? Echt prachtig. Het noorden is toeristisch. Zuiden heel stuk minder. En erg mooi.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:20

Als je in het noorden van Gran Canaria gaat zitten is er niks aan de hand qua extreem toerisme. Maar, het weer is daar duidelijk minder.

In het zuiden waar het weer goed is, is het toerisme gigantisch. Nog niet gesproken over de verkopers. Kom er net vandaan, dus geef maar een gil als je iets wil weten over Gran Canaria :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 22:27

Qua periode zit ik helaas vast...
Sardinië ga ik ook eens bekijken

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:46

Is menorca een optie? Dit is een rustig eiland wat naast mallora licht. Vegeleken mallorca is menorca totaal geen uitgaans eiland, wel heeft het eiland leuke bars waar je wat kunt gaan drinken zowel overdag als in de avond.

Je hebt er vooral veel groen en je kan met de auto, scooter of fiets mooie dingen bezoeken, en je hebt hele mooie standjes waar je heen kan. Ben hier nu een aantal keer geweest en het is me goed bevallen :).

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:51

Ben zowel op Tenerife, Lanzarote als Mallorca geweest en voor mij sprongen zowel Tenerife als Lanzarote daar toch wel bovenuit. Lanzarote had in mijn ogen een geweldig ander landschap dan waar ik eerder was geweest en op Tenerife waren veel kleine avontuurtjes te beleven. (met het prachtige gebied op en rondom de Teide <3, hier stond wel een geweldige wachtrij waardoor ik er niet op ben geweest helaas).
Mallorca was voor mij meer een zon zee strand vakantie, maar is sindsdien veel meer uitgaan geworden. Het zou niet mijn eerste keuze zijn :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 11:38

Het is Kreta geworden :')