Tips gevraagd zomervakantie jonge kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Tips gevraagd zomervakantie jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 11:08

Dit jaar moeten we voor het eerst in het hoogseizoen op vakantie. Oudste is dan 5 jaar jongste 3 jaar. Willen graag naar het buitenland liefst met eigen auto. Mag met extra overnachting onderweg.

Zalf neig ik naar Spanje. Ik spreek de taal en vind het een mooi land.

Maar dan wat is leuk voor jonge kinderen en voor ons.

Wij houden wel van mooie natuur. Leuke wegen om te toeren.

Maar voor de kinderen ook leuke dingen om te doen.

Liefst niet een mega park. Maar wel dat ze leuk met andere kinderen kunnen spelen.

Hebben geen tent of caravan (hoop ik ooit wel aan te schaffen.)

Ik hou van kamperen maar mijn man is nog niet overtuigd.

Wie weet wat leuks wat een beetje betaalbaar is.

Hoeft niet per ze spanje te zijn hoor.

ClauH

Re: Tips gevraagd zomervakantie jonge kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:11

Huttopia?
Dan huur je een ingerichte tent. Ben je wel aan het kamperen maar ook weer niet ;-)
De campings van Huttopia liggen vaak mooi en voor kinderen is op een camping vaak genoeg te doen volgens mij.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:16

Spanje met jonge kinderen moet je 2 a 3 overnachtingen rekenen. Zo lang in een auto zitten moet je je wel afvragen of dat haalbaar en leuk is.
Belgische ardennen of Frankrijk misschien een fijnere optie?

Wij gingen vroeger altijd naar een stacaravan. Soort luxe kamperen, wel de gezelligheid van een camping, wel eigen douche en toilet ect.
Als kind erg goed bevallen. Op de autoritten na: wat duren die lang achterin een auto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:18

smurffie schreef:
Spanje met jonge kinderen moet je 2 a 3 overnachtingen rekenen. Zo lang in een auto zitten moet je je wel afvragen of dat haalbaar en leuk is.
Belgische ardennen of Frankrijk misschien een fijnere optie?

Wij gingen vroeger altijd naar een stacaravan. Soort luxe kamperen, wel de gezelligheid van een camping, wel eigen douche en toilet ect.
Als kind erg goed bevallen. Op de autoritten na: wat duren die lang achterin een auto

Wij gingen als kind altijd mee met de auto naar Italië en nooit meer dan 1 overnachting gedaan, en toch 2 volle dagen rijden :) Het zal wel aan je kids liggen, maar hij vonden het prima en kregen op de tussenstop altijd een cadeautje :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:22

Valkenburg voelt ook bijna aan als buitenland. Genoeg te doen daar ook!

Ik zou denk ik een tent huren, als de jongste nou 5 was zou het al beter gaan, maar een tent opzetten kan best pittig zijn als bv het weer ook net even tegenzit en dat zul je altijd zien.

Mocht je toch zelf een tent of vouwwagen kopen, oefen dat het opzetten thuis minstens 1 keer. Hoef je niet tot leedvermaak van al je camping buren te dienen. :+

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:25

Wij hebben vaker geboekt bij Vacansoleil. We zijn in Frankrijk en Italië geweest.
Meestal een stacaravan of een complete tent.
Bevalt altijd erg goed.

Spanje vind ik op zich best ver om te rijden, maar als je kinderen het niet erg vinden.

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:26

Ik ging vroeger met mijn ouders ook altijd naar Spanje en dan hadden we 1 overnachting. Wij stopten best veel onderweg zodat ik en mijn zussen even konden spelen en mijn ouders even konden uitrusten van het rijden. Op die manier was het prima te doen. Wij zaten altijd in een huisje met zwembad, maar de prijzen voor zo'n huisje zijn nu nog hoger dan een paar jaar geleden.
Houden jullie van het strand? Want dan zou je ook een mooi groot appartement kunnen huren dichtbij het strand.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:26

Denemarken is ook een fijn land :) beetje centraal een huisje huren en alles is prima met de auto berijdbaar :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:29

De ouders van mijn vriend karden altijd in 1 nacht door naar Andalusië. Mijn vriend sliep de hele nacht door :j En ik kan me ook niet voorstellen dat 2-3 dagen reizen leuker is.
Liever even door de zure appel heen bijten zegmaar

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:30

Wij gingen vroeger ook al vanaf jonge leeftijd met de auto op vakantie naar het zuiden. Vertrokken dan in de late namiddag en reden heel de nacht door. We waren dan de volgende dag rond de middag ter plaatse. De autorit was niet ons favoriet gedeelte van de vakantie, maar echt erg vonden we het niet.

Zelf zijn we geen fan van snachts rijden, maar gaan ook al met onze dochter op reis sinds haar 4de. sMorgens vroeg vertrekken, hele dag rijden, dan 1 overnachting en de volgende dag rond de middag ter plaatse. Dochter vindt het allemaal ok, ze kan filmpjes kijken onderweg op haar DVD schermpje, geregeld wat lekkers drinken en eten en ze is helemaal happy :D

Als vakantieland zou ik Oostenrijk aanraden, is echt enorm kindvriendelijk! Wij hadden een huisje gehuurd, maar er zijn ook vakantieparken en campings genoeg als jullie dat verkiezen. Het is er zo mooi, en overal kom je speeltuintjes tegen, in elk restaurant hebben ze een kindermenu, ... Onze dochter vond het geweldig om met de kabelbaan naar boven op de berg te gaan. Met wat geluk ligt er nog een beetje sneeuw boven, vond ze altijd super. Ook leuke stadjes, wildparken, ...
Ook Duitsland is een aanrader, ook heel mooi, niet enorm duur en veel te doen voor kinderen.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:31

Wij gingen eigenlijk altijd kamperen in het hoogseizoen (Frankrijk, Zweden, Oostenrijk) en mijn ouders zochten altijd een camping uit waar veel gezinnen kwamen en faciliteiten voor kinderen. Bijvoorbeeld nederlands animatieteam. Dit is vaak wel bij de recensies te lezen en ik heb me altijd prima vermaakt met meer dan genoeg kinderen. Oh, op bijna al die campings waren ook chalets.

Edit: in Oostenrijk was dit een hele fijne camping met heel mooie zwembaden en grote zo weide! En veel kinderactiviteiten en er zijn kant en klare tenten en chalets.

https://www.vacansoleil.nl/camping/oost ... viEALw_wcB

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:24

Ik volg. Zijn afgelopen 2 jaar bij camping le clou geweest in de dordogne. Voldoet aan al je eisen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:29

Ik zou ook zeggen Frankrijk! Genoeg zonzekere plekken binnen een dag rijden. Denemarken is ook een aanrader trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:37

Zweden! :) Is er vaak prachtig weer 's zomers, en ontzettend kindvriendelijk. Je kan zwemmen in meren, kanoën, vlotten bouwen met kinderen, eindeloze wandelingen maken, op elandsafarie, en nog zooo veel meer... Prachtig land en een heerlijke sfeer.

Eventueel kan je in mijn onderschrift kijken. Wij verhuren appartementen, ook een prachtig appartement waar twee volwassenen en twee kinderen in kunnen slapen. Het huis ligt op een prachtige plek met veel natuur en in de buurt (voor Zweedse begrippen) is veel te doen. Dichtbij zitten bevers, en er is een tuin waarin heerlijk gespeeld kan worden. Dichtbij is een strandje aan een prachtig meer waarin je fantastisch kan zwemmen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 00:12

Bedankt voor de tips. Niet eerdere tijd gehad om te reageren. Ziek kind en zelf ook ziek. Vandaag op zoek geweest naar een vakantie. Jullie tips mee genomen.

Maar omdat we echt niet wisten toch naar het reisbureau geweest en een vakantie geboekt naar Italië ongeveer 1300 km rijden ontvangen 50 km van Venetië af. Gaan in een tent die daar al staat. Eens kijken hoe dat bevalt.

Overwegen om voor de toekomst een caravan te kopen.