Mijn vriend en ik willen de zomer graag tussen de 2 en de 4 weken op reis. Afgelopen jaar zijn we samen 3 maanden door Zuid-Amerika gereisd en heb ik een groot deel van Azië gezien tijdens m'n wereldreis. We zoeken daarom toffe reisinspiratie voor een avontuurlijk maar veilig land, hoeft niet per se heel backpackersproof te zijn maar geen astronomische dagbudgetten. Ik ben overigens nog wel student en moet rekening houden met eventueel tentamens in de zomervakantie. Daarom zouden we de hele maand juli in elk geval kunnen reizen (augustus zijn vaak hertentamens).
Wie helpt ons aan een goede bestemming waar we nog niet aan hebben gedacht?
Reisduur: 2 tot 4 weken
Klimaat: hoeft niet superwarm te zijn, maar extreme kou/sneeuw is niet ideaal
Vliegticket kosten: tot 900 a 1000 euro pp, maar dan moet het dagbudget weer wat lager liggen
Totaal budget: tussen de 1500 en 2500 euro pp (maar wel in verhouding, liever geen 2500 euro voor 14 dagen)
Continent: onbelangrijk, mag dus ook iets avontuurlijks in Europa zijn, ik ben erg van bijzondere natuur dus hoeft niet per se veel steden te zijn
Vervoer: we gaan vaak met ov, maar huurauto is ook prima als het land zich daar voor leent
Accommodaties: hoeft niet luxe, tentje of in de auto is ook prima
Waar we zelf al aan dachten (in volgorde van voorkeuren momenteel

- Madagaskar
- Zuid-India (noordelijk gedeelte zelf al geweest)
- Vietnam (mijn vriend al geweest maar qua budget heel fijn)
- Guatemala (leuk, maar misschien beetje te veel Midden- Zuid Amerika na onze reis vorig jaar)
- Jordanie (maar helaas te heet in die tijd)
- Iran (was onze absolute nummer 1, maar helaas te heet in die tijd)
- China (ik ben er al geweest en m'n vriend vind het niet per se een nummer 1)
- Myanmar (lastig om op te vliegen en onrust in het land)
- Marokko (erg warm, en ik ben er al eens geweest een paar weken)
Je ziet, het gaat dus alle kanten op.

Momenteel dus veel vliegtickets aan het vergelijken en aim stiekem een beetje op Madagaskar, maar wie heeft nog toffe suggesties voor een avontuurlijke reis?