Dagje centrum Utrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Dagje centrum Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 19:52

Hallo,
Ik wil in februari op een zaterdag iets leuks en gezelligs doen met mn moeder, tante, schoonzus, oma en blijkbaar komt mijn 5 jarige nichtje ook mee. Leeftijden lopen nogal uiteen dus en ook wat er kwa afstanden gelopen kan worden.

We gaan iig High Tea-en ergens (ben ik nog niet helemaal over uit waar precies. Ik ben nogal een zeikerd met eten) En ik wil iets van een (stads)wandeling doen.
Helaas krijg ik de website stadsgidsutrecht.nl niet helemaal aan de praat mbt de te downloaden pdfkaarten. Het Utrechts Archief leek me ook wat maar kom er niet precies achter wat het nu precies is.

Aangezien het mijn feestje is wil en mag ik bepalen hoe en wat, alleen wat wil ik :')

Ik houd van oud en historisch, maar ik kan ook snel afhaken als ik het niet meer interessant vind. Maw het moet niet te langdradig zijn. Geen moderne kunst, winkelen doe ik ook niet aan.
Ik ben al eens in de Dom geweest, maar dan zonder gids, dit wil ik dus best nog wel eens herhalen.

Heeft iemand ideeën kwa activiteiten en High Tea?

Chiave

Re: Dagje centrum Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:55

High Tea vond ik geslaagd bij Oudaen! Ik heb in Utrecht gewoond, wat een heerlijke stad. Veel plezier! :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:59

De St Willibrordkerk is echt prachtig. Van buiten niet heel bijzonder (van wat je van de straat kan zien) en het is even zoeken, maar van binnen heel mooi! Universiteitsmuseum vond ik ook echt een aanrader (en ook een interactief gedeelte voor je nichtje), maar daar moet je wel van houden natuurlijk. Misschien het observatorium bezoeken? Wij zijn daar niet binnen geweest, maar dat schijnt ook leuk te zijn.

Oh, wij zijn ook een stuk door een park gelopen langs een gracht (?)... even gegoogled: het Zocherpark. Vond ik heerlijk om even uit de "drukte" van het centrum weg te zijn.
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 21-01-19 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Lewis is ook heel leuk voor een high tea :j

Stadswandelingen heb ik geen ervaring mee, maar misschien is er iets van een GPS tocht door de stad, dat is altijd leuk :j met audioguide oid

Flevolander

even kijken of de Dom te beklimmen/bezoeken is.. hij zou in de steigers gaan ergens rond nu.. is namelijk leuk om te doen als het kan

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:01

De dom beklimmen is heel leuk, maar vergis je even niet in hoe pittig dat is voor je oma en nichtje. _O-
Ik kwam halfdood boven aan :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:02

De Bakkerswinkel vind ik super lekker en gezellig voor high tea.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:04

Flevolander schreef:
even kijken of de Dom te beklimmen/bezoeken is.. hij zou in de steigers gaan ergens rond nu.. is namelijk leuk om te doen als het kan

Wij waren er begin januari en toen stond hij in de steigers :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 20:05

Hanafubuki schreef:
Lewis is ook heel leuk voor een high tea :j

Stadswandelingen heb ik geen ervaring mee, maar misschien is er iets van een GPS tocht door de stad, dat is altijd leuk :j met audioguide oid

Lewis staat inderdaad bovenaan voor de High Tea, alleen kan je daar niet voor reserveren op zaterdag. Weet dus niet of je zo met 5 1/2 persoon aan kan komen waaien voor een High Tea.

De stadswandelingen zijn via GPS, maar de site wilt steeds niet meewerken als ik op Klik hier voor meer informatie klik, kom ik steeds op dezelfde pagina uit :?

Jorinda schreef:
De St Willibrordkerk is echt prachtig. Van buiten niet heel bijzonder (van wat je van de straat kan zien) en het is even zoeken, maar van binnen heel mooi! Universiteitsmuseum vond ik ook echt een aanrader (en ook een interactief gedeelte voor je nichtje), maar daar moet je wel van houden natuurlijk.

Ik ga beide even opzoeken. Thanks +:)+

Chiave; ik ga even zoeken op Oudaen.
Ben zelf echt gek op Utrecht, heerlijk mooie oude stad, mooie binnenstad met veel sfeer. Dat vind ik dan weer helemaal niet van Arnhem.
Ik woon een beetje tussenin.

Liesje; mijn moeder gaf al aan ik ga niet de Dom beklimmen :') Ze weet van mijn wandeltochten af dus het moet wel leuk blijven voor iedereen.

Katja; ook die gaat even op mijn Google lijstje.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 19:18

Ik ben eruit :D

Heb een mail naar Oudaen verzonden, die spreekt mij echt aan kwa High Tea. En ik wil naar het Universiteitsmuseum. En onderweg pakken we nog even de Domkerk en de tuin.

Hartelijk dank voor de suggesties _/-\o_

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:24

Zou, na de Dom, de gracht aflopen richting het Twijnstraat, heb je de 7 steegjes en het Lange Rozendaal uit het liedje Utereg me stadsie!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 19:30

+:)+

Bedankt voor de tip.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:34

in utrecht heb je het spoorwegmuseum, en het museum van klokspel tot pierement, vind ik allebei wel een aanrader.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 19:55

We zijn lopend en ik denk met mn oma van 82 en mn nichtje van 5 dat het van Utrecht Centraal naar het Universiteitsmuseum en langs de Dom en weer terug naar de High Tea meer dan genoeg is :+

En eerlijk, het Spoorwegmuseum staat niet echt heel hoog in mijn lijst van Dingen die ik wil doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:58

Wij hebben bij het vvv een wandeltocht gekocht, was erg leuk!
Boottochtje door de grachten is ook erg leuk om te doen vind ik :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:02

Het Nijntje museum is erg leuk voor je nichtje. En in het stedelijk hangt nu een hele mooie Caravagio.

Verder is het centrum relatief klein. Dus lekker dwalen langs de grachten en lekker een kop koffie drinken ergens is al heel leuk.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:07

Utrecht underground is ook echt een aanrader. Dan ga je met een ex-drugsverslaafde door Utrecht heen en die laat je de plekjes zien waar vroeger drugsverslaafden heen kwamen en hij/zij verteld dan over zijn/haar drugsleven in Utrecht. En ook hoe groot het drugsprobleem vroeger in Utrecht was. Heel interessant en leuk om een keer te doen :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 20:24

NatasjavE schreef:
Het Nijntje museum is erg leuk voor je nichtje. En in het stedelijk hangt nu een hele mooie Caravagio.

Verder is het centrum relatief klein. Dus lekker dwalen langs de grachten en lekker een kop koffie drinken ergens is al heel leuk.

Het is voor mijn verjaardag en ondanks dat ik de datum al een paar maanden 'gereserveerd' heb bij de fam komt toch onverwacht mn nichtje mee.
Ik ben gek op die meid maar ik wil doen wat ik wil en niet wat geschikter is voor mn nichtje door een planningsfout van mn schoonzus :o

Wat ik wilde was een High Tea en iets in het centrum.
Het universiteitsmuseum klinkt als 'mijn' ding. Dus die heeft absolute voorrang.
Ik weet niet of het Stedelijke iets is waar ik met mn fam naar binnen wil.
Dat zijn vaak musea waar ik zelf het wandeltempo wil bepalen.

En de kop thee wordt sowieso gedronken aangezien mn oma en mn moeder beide niet super goed ter been zijn.

Sanne_zepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:25

Oudaen is inderdaad erg leuk. Verder heerlijk langs de gracht wandelen. Nijntje museum en museum speelklok is leuk voor je nichtje. Mogelijk kun je nog naar dom under? Schijnt ook leuk te zijn.
Verder is een rondvaart ook wel een aanrader. Toen mijn vader ziek was en niet lang kon lopen hebben we dit gedaan, was verrassend leuk.

Veel plezier in ieder geval. Het is zo’n leuke stad.