Vakantie Portugal, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P0lly

Vakantie Portugal, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 18:18

Heej bokkers,

Net na de examens of in de zomervakantie willen een vriendin en ik een weekje naar Portugal. We gaan niet voor een zuipvakantie >;) , maar vooral voor de zon en het strand! Een avondje uit hoort er natuurlijk wel bij *\o/* , dus een leuke club in de buurt is leuk maar midden in een feestgebied hoeven we echt niet te zitten.
Ik heb al een beetje zitten googlen maar weetniet zo goed welke kant we uit moeten. We willen het goedkoop houden, maar wel goed. We hebben wel een redelijk budget maar om nou een week all-in te gaan zitten, zit er ook niet in haha

Leuke plaatsjes, hostels, hotels en andere tips zijn meer dan welkom! :D

horsiegek

Re: Vakantie Portugal, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:20

Club Albufeira is erg leuk! Mooie appartementen en shuttle service naar strand en stad. Is ook echt niet duur :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:20

Ohhh, in dat geval zou ik voor Estoril kiezen! Daar zijn wij afgelopen februari geweest.
Prachtig uitgestrekte kust van Estoril tot Cascais met strand. Beide leuke plekken voor een drankje/feestje/restaurants.
Cascais en Estoril hebben beide een treinstation waarmee de met het treintje langs de kust naar Lissabon kunt. Ook kun je met een bus naar Sintra, ook de moeite waard om te bezoeken. Zo heb je een stedentripje, wat cultuur maar vooral ook de zon en het strand in een! Wij vonden het echt heerlijk.

Wij zaten in dit hotel inclusief ontbijt!
https://www.booking.com/hotel/pt/hotels ... ype=total&

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 02:31

Albufeira is echt een aanrader!

Albufeira heeft ook een leuk oud centrum om even doorheen te wandelen. En mochten jullie inderdaad een avondje willen stappen, zou ik ook zeker het oude centrum ingaan ipv de strip. Dit is naar mijn mening veel gezelliger! Maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

Verder zit je in Albufeira redelijk centraal. Je kan vanaf hier ook evt een dag tocht doen naar Lissabon, dolfijnen spotten, jeep safaris maken of naar 1 van de 3 water parken.
Ik weet niet wat jullie budget is, maar persoonlijk vind ik qua hotels Vila Petra, Cerro Mar Garden/ Atlantico, Areias Village en Vila Gale Cerro Alagoa echte aanraders! :)

Een ander leuk dorpje helemaal in het westen van de Algarve is Lagos. In Lagos heb je wel echt een prachtig lang zand strand! Maar ook Ponte da Piedade, wat volgens velen de mooiste rotsformaties van de Algarve zijn.

Lagos zelf is een kleinschalig plaatsje, met een hele leuke sfeer en vol met leuke terrasjes. Ik denk alleen dat je hier een stuk minder jongeren zal tegenkomen.

Houd er bij lagos ook rekening mee dat je transfer tijd wat langer is. Zeker als de bus eerst nog stopt in de andere plaatsen kan dit makkelijk 2,5 uur duren.

(Albufeira ongeveer een uur)

Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten! Ik heb een halfjaar in de Algarve gewoond / gewerkt! :)

P0lly

Re: Vakantie Portugal, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:25

Oh super, dankjwel! Ga t meteen even voorleggen :D
Ook iemand ervaringen met porto? schijnt ook wel heel mooi te zijn

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:35

Flowq schreef:
Ohhh, in dat geval zou ik voor Estoril kiezen! Daar zijn wij afgelopen februari geweest.
Prachtig uitgestrekte kust van Estoril tot Cascais met strand. Beide leuke plekken voor een drankje/feestje/restaurants.
Cascais en Estoril hebben beide een treinstation waarmee de met het treintje langs de kust naar Lissabon kunt. Ook kun je met een bus naar Sintra, ook de moeite waard om te bezoeken. Zo heb je een stedentripje, wat cultuur maar vooral ook de zon en het strand in een! Wij vonden het echt heerlijk.

Wij zaten in dit hotel inclusief ontbijt!
https://www.booking.com/hotel/pt/hotels ... ype=total&

Spoiler:
[ [url=m/0vr7MP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/x1wqnW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LRIrGK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit wilde ik ook voorstellen. Heb toevallig in precies hetzelfde hotel gezeten! Vond het wel goed, alleen de bedden niet fantastisch.
Cascais en Estoril vond ik wel top inderdaad. Het dorp is ook lekker levendig met leuke winkeltjes en restaurantjes. En inderdaad genoeg te doen in de omgeving! :j