Na twee bijzondere Amerika-reizen, vorig jaar een topreis door Schotland, wilden we dit jaar weer naar Amerika voor onze volgende, weer compleet andere droomreis. Wegens praktische overwegingen wordt dat toch 2020, en zijn we op zoek naar een vakantiebestemming voor komende zomer.
We zijn gek op natuur en in het bijzonder bergen, wandelen graag, houden niet persé van massa-toerisme en ik houd van foto's maken. Op zoek naar een fotogeniek vakantieland dat kampeerders-vriendelijk is en ook in het hoogseizoen (waar we dit jaar helaas aan gebonden zijn) niet platgelopen wordt én wat goed bereikbaar is vanuit Nederland, kwamen we uit op Zwitserland.
Beide nog nooit geweest, maar ook beiden nog niet vaak gehoord in onze omgeving. Behalve voor de wintersport dan. Mijn vriend wilde altijd al graag eens naar de Alpen op vakantie, mij trok het niet persé direct (ik ben gek op Noord Europa) maar met wat Googlen om een idee te krijgen toch ook wel enthousiast aan het worden van het idee Zwitserland.
Maar omdat we het beiden niet kennen, zijn we ook een beetje in het wilde weg begonnen. Ik heb een heel globaal idee gevormd van welke gebieden er zijn en wat leuk is om te doen, maar wie weet zijn er ook ervaringsdeskundigen op Bokt. Dus bij deze: wie heeft gouden tips?

We willen 2 weken gaan (hangt niet om een dag) en denken er aan om geheel tegen ons roadtrippers-instinct in 2 of 3 campings te kiezen waar we langere tijd staan, en van waaruit we daguitstapjes gaan doen (mede wegens de goede treinverbindingen die Zwitserland heeft).
Reistijd wordt grofweg eind juli tot half augustus.