Kreta juni autohuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Kreta juni autohuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 13:41

:wave:

Mijn vriend en ik gaan 11 juni 8 dagen naar Kreta en willen dan graag een auto huren.
Hebben jullie hier tips voor? Wat zijn betrouwbare bedrijven?
En hebben jullie verder nog leuke tips voor Kreta?

Blacky94

Re: Kreta juni autohuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:47

Ik ben een paar jaar terug naar Zakynthos geweest en wij hebben toen gewoon een auto via de reisleiding geboekt. Die hebben vaak wel contracten oid met bedrijven. Mocht er dan wat zijn heb je vaak ook net iets meer om op terug te vallen.

Overigens hebben mensen die naast ons in het appartement zaten problemen gehad met een quad die ze op de hoek van de straat gehuurd hadden. Nu zijn natuurlijk niet alle Grieken hetzelfde, maar dat is heel netjes en zonder gedoe opgelost toen, ondanks de schade.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:53

Ik heb drie jaar geleden naar tevredenheid een week een auto gehuurd bij Athens Cars. Lokaal bedrijf met vlot personeel en prima prijzen. :) https://www.athenscars.gr
Loop vooral de Samaria-kloof. Schitterend! En dwalen door Knossos, bezoek zeker het museum in Heraklion met topstukken, en vooral ook lekker weg van alles de bergen in en lekker eten op een pleintje onder mooie platanen.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 15-01-19 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:58

Niet op creta maar op Hongarije. Ik heb via de website rentalcars.com een auto gehuurd. Ze werken samen met verschillende bedrijven in enorm veel landen. Het ging echt super vlot. We werden opgehaald op de luchthaven om naar hun “depot” te gaan waar we de papieren tekende en de auto meekregen :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 13:59

Super! Wij hebben nu een optie bij Sunnycars maar dat is €155,- voor 2 dagen en dan moeten we de auto ook nog zelf ophalen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:26

Hangt er vanaf waar op Kreta je zit; het handigst is gewoon in de buurt van je verblijf. Wij hebben dat ook gedaan bij een lokale ondernemer en dat was helemaal prima en we hadden een klein autootje met airco en was net zo duur als een scooter. Leuk de bergen mee in geweest en bleek ook nog mooi zuinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 15:32

JorisDy schreef:
Super! Wij hebben nu een optie bij Sunnycars maar dat is €155,- voor 2 dagen en dan moeten we de auto ook nog zelf ophalen.

Dat is echt veel te duur, daarvoor kun je bij andere bedrijven een week een auto huren :=

https://www.skyscanner.nl/autoverhuur/r ... 3T10:00/30

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:49

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:26

Ik huur in Griekenland altijd via economycarrental.com
Dat is de goedkoopste waarbij je wel goed verzekerd bent is mijn ervaring.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:30

Mijn vader die een goede chauffeur is vond het verkeer op Kreta dusdanig gevaarlijk dat hij de auto heeft gecanceld...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:38

studiemiep schreef:
Mijn vader die een goede chauffeur is vond het verkeer op Kreta dusdanig gevaarlijk dat hij de auto heeft gecanceld...

Onzin. Je moet alleen wel rekening houden, dat motoren en scooters je aan alle kanten voorbij kunnen komen. En de bergen zijn wij niet gewend, scherpe bochten en soms smal. Maar verder kan je prima rijden in Griekenland.

Wij huren altijd bij een plaatselijke autoverhuurder.
Ik maak foto's van eventuele beschadigingen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:08

Electra63 schreef:
studiemiep schreef:

Onzin. Je moet alleen wel rekening houden, dat motoren en scooters je aan alle kanten voorbij kunnen komen. En de bergen zijn wij niet gewend, scherpe bochten en soms smal. Maar verder kan je prima rijden in Griekenland.

Bergen met bv sneeuw / ijs etc is pap allemaal gewend. Wellicht maakt het nog uit waar je in Kreta zit (ben er zelf nog nooit geweest)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:29

studiemiep schreef:
Electra63 schreef:

:D
Bergen met bv sneeuw / ijs etc is pap allemaal gewend. Wellicht maakt het nog uit waar je in Kreta zit (ben er zelf nog nooit geweest)

Ik ben 2 x op Kreta geweest, verschillende gebieden. Ik kan me er niets bij voorstellen, dat daar iets eng is.
Wij zijn wel wat gewend, wij hebben ook in Parijs en Athene gereden en dat is wel een crime :D, maar ook leuk ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:37

Tip: geef wat extra uit en huur een cabrio. Dat hebben wij gedaan (relatie was vers en vriendlief wilde indruk maken... :D ) maar wat is dat tof zeg. Autorijden wordt echt een feestje, ook als je er gewoon maar naast zit!

studiemiep schreef:

Nergens last van gehad, prima rijden daar vind ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:23

Joolien schreef:
JorisDy schreef:

Dat is echt veel te duur, daarvoor kun je bij andere bedrijven een week een auto huren :=

https://www.skyscanner.nl/autoverhuur/r ... 3T10:00/30

Is dat met dezelfde verzekering bij schade en diefstal en dekking voor ruiten en banden? Zelfde type en leeftijd auto?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:39

Ik ben al meerdere keren op Kreta geweest met auto en ik vond de wegen voor Griekse begrippen echt goed te rijden. Helemaal niet gevaarlijk, ook qua weggedrag van de andere bestuurders. Je moet alleen leren te rijden in de bergen, dus remmen op je motor, niet te hoge versnelling als je naar boven gaat etc. Maar alles is overzichtelijk en goed aangegeven.

Wij boeken altijd incl auto (Eliza was here) en dat is meestal Sunny Cars, Avis, Budget etc. Voordeel is dat alle risico's zijn afgekocht. Toen we een paar jaar terug pech hadden belden we de verhuurder op en binnen een uur hadden we een andere auto en het eigen risico kregen we terug via Eliza, heeft ons geen cent gekost.

Qua tips, Kreta is erg groot, waar zitten jullie?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:40

Bij veel verhuurders of brokers ( zoals rentalcars) kun je je risico deels of volledig afkopen. Bij mij hangt dat er wat vanaf waar ik heen ga maar zorg dat je in elk geval weet hoeveel je eigen risico is.