Super lastminute

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Super lastminute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 10:14

Zijn er mensen die wel eens heeeeeel last minute (lees 1-7 dagen voor vertrek) een vliegvakantie (naar de zon) hebben geboekt? Of naar de balie van Schiphol zijn gereden? Ik ben benieuwd of dit loont qua prijs.

wortel115

Re: Super lastminute

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:16

Ik heb dat altijd al eens willen doen. Gewoon koffer pakken en naar de luchthaven rijden daar maar zien wat er nog beschikbaar is. Nog niet van gekomen helaas.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:48

Ik hoorde dat het laat minute via Schiphol meestal zelfs duurder is, althans vrienden van mij hadden dat geprobeerd en kwamen juist duur uit. Misschien omdat er best veel mensen dat last minute proberen? Misschien ligt het ook aan de periode. Volgens mij loont vroeg boeken meer.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:51

Ik heb tot nu toe ook alleen maar gemerkt dat het duurder wordt.
Volgens mij denken ze dan: "mensen die nu nog boeken moéten er waarschijnlijk echt zijn (zaken ofzo) dus die betalen ook wel meer geld"
Maar ik weet niet of dat klopt :+

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:56

Wij hebben dit een aantal jaren geleden gedaan. 2 dagen van te voren geboekt en hadden een heerlijke goedkope all-inclusive vakantie in Turkije. Het kan dus wel, maar het is wel even zoeken waar je de beste last-minutes kunt vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:28

Ik heb het nu zelf ook in de gaten gehouden, maar tegenwoordig lijkt vroeg boeken eerder voordeliger dan een last minute. Of je moet weinig eisen hebben qua accommodatie, ik wil toch wel iets met fatsoenlijke reviews.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:31

Er was een keer een topic van iemand die op goed geluk naar de balie van schiphol was gereden... geen idee waar meer, maar heb die toen gevolgd haha. Was augustus want ik ben toen langs de balie gelopen waar zij was toen ik onderweg was naar vkantie, haha

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:33

Ik heb het afgelopen zomer met een vriendin geprobeerd, heeeeeel vroeg naar Schiphol en dan de balies af. Waren vaak of nog 1 plek of voor 10 dagen ofzo. Voor ons was het niet war en wij zijn in een hotel in Rotterdam geëindigd en hebben daar een paar dagen gezeten. Was uiteindelijk nog super gezellig. Maar last minute langs de balie, dat was het voor ons niet.

Heb hier toen ook een topic geopend, super lieve bokkers leefden mee haha.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 15-01-19 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:34

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:35

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:36

Ik heb wel regelmatig 7-14 dagen van te voren een vakantie geboekt. Scheelt een hele boel in prijs! Tot nu toe altijd top terecht gekomen, boek meestal appartementen of kleinschalige hotels, ben dan voor een week zo'n 150-200 pp kwijt rond het hoogseizoen inclusief vlucht transfer en verblijf. Eten doen wij er nooit bij, vind het namelijk leuk om verschillende restaurantjes af te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:38

Ik ben een keer met mijn vader naar Schiphol gereden om te kijken wat ze hadden. De eerste dag helaas niet, de tweede poging zijn we toen gelijk doorgevlogen naar Marrakech. Was echt heel erg leuk maar we zaten in een ontzettend luxe hotel dus goedkoop was het niet. Je hebt meestal heel weinig keuze qua vakanties als je vast zit aan bepaalde data dus niet flexibel bent met je terugkomst, bij ons ook. Als je flexibel bent daarin kan je bij verschillende balies wel verschillende reisjes krijgen en dan kan je misschien iets beter shoppen voor een goede prijs.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:59

Ik werk bij een touroperator, en heb inmiddels wel een paar grijze haren erbij van mensen die denken dat ze even leuk een last-minute willen boeken. Knetter veel werk voor ons, mensen blijken nooit zo flexibel te zijn als ze zelf denken, en dan ook nog lopen toeteren dat de prijs te hoog is als je dan een leuke oplossing gevonden hebt. Tuurlijk zijn er af en toe leuke last-minutes. Maar laat boeken betekend vaak gewoon een hogere prijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:02

Ja wij vorig jaar vier dagen voor vertrek florida fly drive en hotels. Moest zelf nog nagebeld worden of het nog kon met hotels. Was wel even spannend ivm de reispapieren die avond voor vertrek per mail binnenkwamen. Twee dagen voor vertrek was accoord er, was heel flink goedkoper. We zijn toen voor 1400 met vlucht auto en hotel 13 dagen daar geweest voor twee personen in totaal. Scheelt onze esta was nog geldig