Wereldstekker nodig in Italië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Wereldstekker nodig in Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 15:58

Hoi allemaal,
Ik ga volgende week op vakantie naar Italië maar de stopcontacten daar zijn anders dan hier. Heb ik hiervoor een wereldstekker nodig of passen de opladers er gewoon in?

Alvast bedankt

Blacky94

Re: Wereldstekker nodig in Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:04

Schijnbaar ligt het er aan waar in Italië je heen gaat. Maar ik ben op meerdere plekken in Italië geweest en ik heb nog nooit een wereldstekker gebruikt daar. Meenemen kan altijd, maar zeker de wat toeristischere plekken kun je gewoon je NLe stekker gebruiken...

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:05

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 16:36

Blacky94 schreef:
Schijnbaar ligt het er aan waar in Italië je heen gaat. Maar ik ben op meerdere plekken in Italië geweest en ik heb nog nooit een wereldstekker gebruikt daar. Meenemen kan altijd, maar zeker de wat toeristischere plekken kun je gewoon je NLe stekker gebruiken...

Ik ga naar Napels. In Rome heb ik volgensmij geen wereldstekker gebruikt.

tinkergirl89 schreef:

Ik heb het gegoogled maar ik krijg verschillende antwoorden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:50

Op Elba (eiland) hadden we er een jaar of 6 geleden wel 1 nodig.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:54

Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt in je koffer, kun je voor de zekerheid een wereldstekker meenemen en een contactdoos, dan kun je met een stekker meerdere dingen opladen (zonodig).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:02

Als je twijfelt gewoon altijd meenemen. Kleine moeite.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:55

Van het Lago Maggiore tot aan Sicilië, ik heb nog nooit ergens een wereldstekker nodig gehad in Italië eigenlijk.. Napels ben ik dan weer niet geweest, dus zó heel zeker kan ik het niet zeggen.

Grit schreef:
Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt in je koffer, kun je voor de zekerheid een wereldstekker meenemen en een contactdoos, dan kun je met een stekker meerdere dingen opladen (zonodig).

Maar dit is de beste tip denk ik zo. Een stekkerblok zit bij mij overigens standaard in de koffer wegens chronisch gebrek aan stopcontacten in hotels :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:04

In het hotel waar ik vorig jaar geweest ben in Napels had ik geen wereldstekker nodig.

Veel plezier daar, ontzettend gave stad!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 20:47

Ik neem geen stekkerblok mee. Heb alleen handbagage helaas dus niet heel veel ruimte. Heb wel een oplader waar 2 USBs inkunnen.

Ik heb op dit moment geen wereldstekker dus zou er dan een moeten bestellen. Ik twijfel alleen heel erg want de goedkoopste die ik kan vinden zijn €10 en voor hetzelfde geld is het gewoon niet nodig. Denken jullie dat ze die wereldstekkers daar ook verkopen? Als het nodig is.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:53

Mijn ervaring is in bijv. hotels dat ze daar via usb poorten werken voor bijv. het opladen van je telefoon.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:53

In Rome een paar maanden terug had ik geen wereldstekker nodig. In Napels weet ik het niet. Ik neem aan dat je daar wel een stekker kan kopen toch? Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:58

Mijn ervaring is dat het maar net is waar je bent: hotelkamer kon zonder, stopcontact in de vergaderruimte in een ander gebouw alleen mét. Ik neem hem dus gewoon maar mee, overigens was ons setje stekkers goedkoper dan €10, maar dan wel gewoon in een fysieke winkel gekocht.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:08

Afgelopen jaar in zuid Italië geweest en in geen van de hotels hadden wij een wereldstekker nodig.
Wij hebben er standaard 1 in een koffer zitten.
Daarnaast kan je altijd opladen met een normale stekker in de badkamer van een hotel(even vanuit gaande dat je in een hotel verblijft), waar het stopcontact van een scheerapparaat zit. Alleen moet je er wel rekening houden, dat als het licht via de sleutelkaart aangaat, dat je dan die kaart in de lichthouder laat zitten als je je kamer verlaat, als je telefoon oplaad. En dus met de 2de kaart(als je met z'n 2 bent) je kamer in moet.

Edit:als je vaak reist is het misschien toch wel handig om er 1 te kopen.
Laatst bijgewerkt door Kobus17 op 13-01-19 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:12

Of even checken of je licht ook werkt als je gewoon een random pasje (bonuskaart ofzo) in de lichthouder steekt. Dat scheelt ook een hoop gedoe.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:15

Hilli schreef:
Of even checken of je licht ook werkt als je gewoon een random pasje (bonuskaart ofzo) in de lichthouder steekt. Dat scheelt ook een hoop gedoe.

Inderdaad :j dat is ook een optie.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:17

Wij zijn 3 jaar terug naar Italië geweest, de eerste week aan het Gardameer hebben mijn ouders hem wel nodig gehad, toen zaten ze in een huisje. Toen ik erbij kwam in Toscane, hadden we hem niet nodig, we zaten toen in een Glamping.

we zijn dachten hem een keer niet nodig te hebben en boyyy wat een fout was dat := tegenwoordig hebben we hem wel altijd mee, just in case

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:26

Ik ben al een paar keer door geheel Italië gereisd en ik heb nog geen wereldstekker nodig gehad. Ook in Napels had ik er geen nodig :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 22:57

Ik heb toch besloten om een reisstekker te kopen. Kan altijd handig zijn denk ik.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:21

Joy_Mennings schreef:
Ik heb toch besloten om een reisstekker te kopen. Kan altijd handig zijn denk ik.

Inderdaad het kan altijd van pas komen het het is niet dat het je een nier kost :P