Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Lukasje schreef:Ik deed vroeger wel eens een fietsvakantie waarbij de bagage nagebracht werd. Heerlijk vond ik dat!! Je bepaalt zelf wanneer je ‘s ochtends vertrekt, hoe vaak je stopt, waar je luncht ... De enige opdracht is het volgende hotel bereiken waar je bagage staat. Daar lekker wat verkoelen aan het zwembad, even rusten, zalig douchen en hoppa, beentjes onder tafel voor het diner.
Dit klinkt wel heel relaxed inderdaad! Ik had al even gekeken voor zoiets om te wandelen maar dat wordt wel heel erg duur 
Pascalle90 schreef:Ik zou lekker naar Thailand gaan. Je hebt een vliegticket voor iets boven de €600 pp en qua hotels kan je het zo gek maken als je wil. Van een paar euro tot aan Europese prijzen. Je kunt daar geweldige trektochten maken door de jungle, maar ook allerlei andere activiteiten. Je hoeft echt niet per se een hotel te boeken van tevoren maar je kunt gewoon zelf rondtrekken (ik kijk dan bijv op booking.com wat er in die omgeving zit en dan boek ik iets wat me aanstaat en ga ik er daarna gelijk of de volgende dag naartoe)
Ik vind het een leuke tip voor de verre reiziger. Mijn verste reis was naar het zuiden van Kroatië en dat vond ik echt al heel ver
Ik blijf denk ik liever in mijn veilige Europa haha.
Ineke2 schreef:In mijn gedachten komt gelijk Oostenrijk omhoog en nog een optie is Slovenië.
Allebei prachtig voor actieve vakanties
Precies de 2, samen met Schotland waar ik ook aan zat te denken!
maaikemuis schreef:Binnen Europa is Corsica mijn favoriete speeltuin. Eindeloze wandelingen, bergen en als je het zat bent dan ga je naar het strand.
Je bent er met een dag autorijden (al doen wij het liever rustig in twee dagen) en je qua accomodatie heb je meerdere opties. Veel stadjes hebben wel een hotel, maar je vind ook campingplekken voor 8 euro (auto, megatent en 2 personen). Je hebt wen roterboekje met wandelingen. 3 jaar later zijn we nog niet op de helft!
Klinkt als een erg leuke vakantie! Maar is het daar niet heeeel warm gedurende augustus?
Florenc schreef:Pascalle90 schreef:Ik zou lekker naar Thailand gaan. Je hebt een vliegticket voor iets boven de €600 pp en qua hotels kan je het zo gek maken als je wil. Van een paar euro tot aan Europese prijzen. Je kunt daar geweldige trektochten maken door de jungle, maar ook allerlei andere activiteiten. Je hoeft echt niet per se een hotel te boeken van tevoren maar je kunt gewoon zelf rondtrekken (ik kijk dan bijv op booking.com wat er in die omgeving zit en dan boek ik iets wat me aanstaat en ga ik er daarna gelijk of de volgende dag naartoe)
Thailand is wel érg warm om echt een actieve vakantie te hebben. Ik ben zelf grote fan van de actieve vakanties, maar in Thailand heb ik de hikes van meerdere uren toch aan mij laten voorbij gaan.
Mijn aanrader is Slovenië. Wij gaan dit jaar voor de tweede keer, specifieke wandelvakantie. Regio van het triglav national park is geweldig mooi. Met een goeie conditie en uitrusting kan je de triglav zelf ook doen, machtig mooi. Verder zijn er gewoon heel veel prachtige meren in de buurt (bohinj, zelenici, jasna, Lago Di fusine), en rivieren die zich perfect lenen voor outdoor sporten (soca rivier).
Bedankt voor alle namen! Daar kan ik wat mee! Slovenië trekt mij ook enorm!