Tenerife: Adeje of El Medano?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fitzroy

Tenerife: Adeje of El Medano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 20:45

Ik ben in Tenerife op zoek naar een leuk plaatsje. Ik weet dat het lang niet zoveel sfeer heeft als Griekenland maar ik wil toch proberen iets anders dan Playa las Americas of Los Christianos.
Ivm het weer wil ik in ieder geval aan de Zuidkant van het eiland zitten.
Op basis van Zoover en wat rondlezen kwam ik op El Medano of Adeje/Costa Adeje.

Welke van deze twee plaatsen is een aanrader ? Tips voor een andere leuke plaats in het Zuiden van Tenerife zijn natuurlijk ook welkom.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:55

Fitzroy schreef:
Ik ben in Tenerife op zoek naar een leuk plaatsje. Ik weet dat het lang niet zoveel sfeer heeft als Griekenland maar ik wil toch proberen iets anders dan Playa las Americas of Los Christianos.
Ivm het weer wil ik in ieder geval aan de Zuidkant van het eiland zitten.
Op basis van Zoover en wat rondlezen kwam ik op El Medano of Adeje/Costa Adeje.

Welke van deze twee plaatsen is een aanrader ? Tips voor een andere leuke plaats in het Zuiden van Tenerife zijn natuurlijk ook welkom.

Ik zou voor Griekenland gaan :') of La Palma dat vond ik echt een mooi niet zo'n toeristisch eiland. Ik heb in Costa Adeje gezeten, maar ik had het gevoel dat veel restaurants zo ongeveer hetzelfde waren. Voor februari was het wel prima weer daar, maar verder vond ik te toeristisch, in februari met bejaarden maar dat heb ik zelf wel liever dan feestende jeugd.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 04-01-19 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Soms snappen mensen niet wat ik bedoel, maar dat geeft niet want het is een verwoording van een gevoel
https://falinesthoughts.wordpress.com/

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:56

Als je los christianos en las americas interessant vind, dan heb je weinig te zoeken in el medano….

Costa adeje ken ik niet, maar el medano wel.En wist niet hoe snel ik weer weg kon komen uit los christianos en las americas.

Ben diverse keren in de winter in el medano geweest om te kunnen windsurfen met lekkere temperaturen. het dorp is door het surfen 'groot' geworden, maar er hangt nog steeds een hippy-sfeer. Je kunt er als niet-surfer best een weekje vermaken met enkele winkeltjes en wat restaurantjes, maar langer dan een week zul je echt een auto willen huren om meer van het eiland te zien, de vulkaan op te fietsen of te gaan snorkelen.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 04-01-19 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 20:57

Wij gaan deze winter dus Griekenland en La Palma zijn geen optie wat mij betreft. Griekenland is te koud en La Palma te groen (dus veel regen ;) )

Edit: ik ga voor de zon en mijn partner om te fietsen (idd, de Teide beklimmen).

O, het staat er misschien niet goed, maar ik wil dus juist niet naar de toeristenoorden Playa de las Americas en Los Christianos. Ik zie dat je het anders kunt lezen dan ik het bedoel.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 04-01-19 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:59

Fitzroy schreef:
Wij gaan deze winter dus Griekenland en La Palma zijn geen optie wat mij betreft. Griekenland is te koud en La Palma te groen (dus veel regen ;) )

Ja dan snap ik je keuze, wij waren toen ook eigenlijk puur voor het weer op tenerife. Het zwembad was wel veel te koud, maar je kon wel in je T-shirt en soms korte broek naar buiten.

Soms snappen mensen niet wat ik bedoel, maar dat geeft niet want het is een verwoording van een gevoel
https://falinesthoughts.wordpress.com/

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:00

Als je gaat voor de zon moet je echt wel een stevig windscherm mee nemen of een flinke bikkel zijn, anders lig je behoorlijk te bibberen op je handdoekje op het strand wanneer het waait ~~}>

Fitzroy

Re: Tenerife: Adeje of El Medano?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-19 21:01

Strand hoeft niet, wel graag een accommodatie waar je uit de wind kunt liggen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:10

Wij zijn met ons gezin in oktober op Tenerife geweest en ons hotel stond in Costa Adeje. Heel tevreden, genoeg te zien, dichtbij het strand. Leuke restaurantjes en met de bus ben je zo overal. Wij zaten in GF Isabell.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:22

Kijk eens in Alcala. Kleine beschutte baai waar je lekker kan snorkelen en grote kans hebt om schildpadden te zien. Niet te vergelijken met toeristische plaatsen als playa de las americas.

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:57

Als je in de winter gaat zou ik niet voor el medano kiezen. Daar staat vaak flink wind en dat maakt het net iets frisser. Misschien is Pal Mar een optie of La Caleta dat zijn wat kleinere plekjes, maar wel aan de warme kant van het eiland.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-19 22:58

Haha, na wat verder onderzoek ben ik geswitched naar Maspalomas, Gran Canaria.
Toch leuker wielrennen op Gran Canaria lees ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie