Paardrijden op Ameland

Moderators: Ods, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, MirandaT, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annet_Dottie

Paardrijden op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 15:39

Komend weekend ga ik naar Ameland, ik zou met mijn vriend, maar sinds gisteren is het mijn ex.
Mijn vader en stiefmoeder zitten er in een huisje en zodoende ga ik ook 2 daagjes heen.
Omdat ik nu alleen ga en niet alles samen met mijn vader en stiefmoeder wil doen bedacht ik dat ik verder wil met m'n bucketlist wensen, namelijk op elk nederlandse waddeneiland nog eens een strandrit maken.
Vlieland kan ik afvinken, en that's it for now :P

Nu wil ik dus op Ameland ook graag gaan rijden (als dat nog lukt met reserveren), ik heb op Vlieland een privé rit gedaan omdat het nieuw is/was voor mij en ik niet zo'n racer ben en het wel spannend vind.
Helaas werd ik daar op een oud paard gezet die er niet echt zin in had waardoor ik uiteindelijk 2 meter gegaloppeerd heb en meer niet, wat dus weer een beetje een tegenvaller was.

Het liefste wil ik dus weer een privé rit boeken van 1 of 1,5 uur.
Alleen is er op Ameland wel meer keuze in stallen dus zou ik niet weten waar ik heen moet.
Op dit moment kijk ik op de sites van De Blinkert, Le Cheval en Nella Dorien.

Ik hoor graag wat jullie aanraden :)

JustMe8484

Re: Paardrijden op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:03

Ik heb meerdere jaren in deze periode ritten bij de blinkert gemaakt. Nooit problemen gehad dat het niet kon. Soms was ik alleen met begeleider en soms met een klein groepje. Altijd fijne ritten gehad. Gewoon rustig tempo, soms een lekker galopje op het strand maar dat hangt ook van de groep af. Vind dat ze daar goed naar niveau van de groep kijken en daarop aanpassen. Altijd goede begeleiding gehad. Ik heb nooit race ritten gehad daar. Fijne manege om een rit te maken. Soms zijn de paarden in deze tijd wat fris omdat ze veel minder ritten maken. Maar als je aan geeft dat je een rustig paard wilt houden ze daar rekening mee.

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 16:08

JustMe8484 schreef:
Ik heb meerdere jaren in deze periode ritten bij de blinkert gemaakt. Nooit problemen gehad dat het niet kon. Soms was ik alleen met begeleider en soms met een klein groepje. Altijd fijne ritten gehad. Gewoon rustig tempo, soms een lekker galopje op het strand maar dat hangt ook van de groep af. Vind dat ze daar goed naar niveau van de groep kijken en daarop aanpassen. Altijd goede begeleiding gehad. Ik heb nooit race ritten gehad daar. Fijne manege om een rit te maken. Soms zijn de paarden in deze tijd wat fris omdat ze veel minder ritten maken. Maar als je aan geeft dat je een rustig paard wilt houden ze daar rekening mee.

Fijn dankjewel voor je reactie en toelichting!
Dat klinkt wel fijn inderdaad.
Ik heb eerst maar gewoon gemaild, het is natuurlijk heel kort dag maar proberen kan altijd nog :)

NadjaNadja
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:13

Nella Dorien heb ik persoonlijk niet zulke goede ervaringen mee, maar dat is ook alweer een tijdje geleden.

Zelf heb ik een zomer bij de Blinkert gewerkt en die kan ik je wel aanraden :j Ik ga er vanuit dat zij je, ook op deze korte termijn, wel kunnen helpen hoor!

Veel plezier alvast :D

Volg ons ook op instagram: @fien_en_fuur! <3

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:20

Ik heb een tijdje ponykamp begeleiding gedaan op paardrijdenophetstrand.nl leuke mensen en paarden en de rit wordt aangepast naar het niveau van de ruiters. Als je meer wilt weten stuur gerust een pb.

Brasso (Kahal x Notaris) geb. 25-04-2008 / 10-05-14 B + 3 [o]

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:23

Ik heb bij de blinker soms op vrijdagavond gebeld voor een rit in het weekend. Ik wist niet altijd van te voren zeker of ik überhaupt zou gaan dus belde altijd last minute. Nooit nee te horen gekregen...

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 20:52

Ik ben verbaasd haha heb gelijk al 3 reacties gehad van Nella Dorien, Le Cheval en de Blinkert.
Neig het meest naar de Blinkert nu, die bellen mij zo nog terug. Nella Dorien doet geen privé ritten dus dan word het een duin rit, ook leuk maar ik wil echt graag strandrit.
Le Cheval heeft Zondag ochtend om 9 uur plek dus wel erg vroeg maar wel een optie :)

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-18 16:31

Toch even advies vragen..

Ik heb contact gehad met de Blinkert deze week, dinsdag volgens mij.
Leek goed en opties besproken.
Woensdag zou ik terug bellen omdat ik op dat moment niet thuis was en even wat anders aan m'n hoofd had.
Is er woensdag bij ingeschoten dus gisteren heb ik gebeld, beide nummers die op de site staan en nog een mailtje gestuurd nadat er niet werd opgenomen.
Toen ik vrij was een uurtje geleden nogmaals gebeld omdat ik niks had gehoord .
Eerst kreeg ik binnen een kwartier reactie op mijn eerste mail en nu krijg ik geen contact meer.
Omdat ik vanavond al weg zou twijfel ik nu heel erg ik wil graag wel iets definitief plannen nu eigenlijk, en als dat nu niet meer lukt weet ik niet of ik nog wel zin heb om te gaan (hoe stom het klinkt, maar ik zit in een huisje met m'n vader stiefmoeder en stiefzus en die laatste 2 zie of spreek ik nooit dus ik heb geen behoefte daar hele dagen bij te zitten :x ).

Wat zouden jullie nu doen? Toch kijken of een andere stal nog kan, nogmaals bellen of afwachten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie