Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:23

Dat is ook mijn tactiek :D ik sta trouwens ook vaak recht tijdens een vlucht. Snap dat het sneu is als je voor de ruimte betaalt maar mensen kunnen er wel echt hun benen nog strekken dan. Ik ga echt geen 10u en langer zitten.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:35

poes schreef:
Dat is ook mijn tactiek :D ik sta trouwens ook vaak recht tijdens een vlucht. Snap dat het sneu is als je voor de ruimte betaalt maar mensen kunnen er wel echt hun benen nog strekken dan. Ik ga echt geen 10u en langer zitten.


Dat mag ook echt wel, maar ga geen 6 uur in die ruimte staan/hangen. Dat is ronduit asociaal vind ik. En dan niet 1, maar gewoon 6 man voor je neus hebben.
Even de benen strekken vind ik iets heel anders dan ''ik koop een goedkope stoel en ga staan daar waar ruimte is of daar nou mensen zitten die €140 euro per enkele vlucht, per persoon meer hebben betaald of niet''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:53

Vumana89 schreef:
poes schreef:
Dat is ook mijn tactiek :D ik sta trouwens ook vaak recht tijdens een vlucht. Snap dat het sneu is als je voor de ruimte betaalt maar mensen kunnen er wel echt hun benen nog strekken dan. Ik ga echt geen 10u en langer zitten.


Dat mag ook echt wel, maar ga geen 6 uur in die ruimte staan/hangen. Dat is ronduit asociaal vind ik. En dan niet 1, maar gewoon 6 man voor je neus hebben.
Even de benen strekken vind ik iets heel anders dan ''ik koop een goedkope stoel en ga staan daar waar ruimte is of daar nou mensen zitten die €140 euro per enkele vlucht, per persoon meer hebben betaald of niet''.


Maar heb je die mensen erop aangesproken dan? Of heel demonstratief je benen gestrekt? Misschien hadden ze het niet eens door :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:13

Sja het is niet afgeschermd zoals business class natuurlijk. Ik snap je punt en ik ga er zelf geen uren staan en let er ook op dat ik niet in de weg sta. Maar het is niet verboden ook niet. Lastige! Ik heb twee jonge vrienden die kort na lang vliegen een trombose hebben gehad en dus probeer ik ook veel te staan en lopen nu... maar ik snap je punt wel. Anderzijds is vliegen gewoon lastig en is het toch altijd een beetje doorbijten. Ik kan gelukkig de eerste uren wel altijd goed tot rust komen als het entertainment system maar goed werkt.

Anoniem

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:43

Ik ben 1.88 en heb nu meerdere keren lang gevlogen en eerlijk? Er is gewoon geen echt goede zitplek. Niet als je er niet extra voor wil betalen. Als je achterin zit kan je vaak maar een klein stukje naar achter, en plekken die comfortabeler zijn, zijn duurder. Helaas zijn maatschappijen daar super goed van op de hoogte en maken ze daar ook echt misbruik van.

Ik geef dus nu liever het geld uit aan een stoel met extra beenruimte als ik echt lang moet vliegen. Eigenlijk bij alles langer dan 4 uur, maar het is bijvoorbeeld ook super afhankelijk van wat voor vlucht het is. Als ik wil slapen boek ik sowieso extra beenruimte, als ik wakker moet blijven kan ik het wat langer uitzingen. Ik heb zelfs 11 uur direct naar Kaapstad zonder extra beenruimte redelijk oke overleefd, al had ik wel echt kramp.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:58

Ik heb het nog nooit geboekt. Waar is de tijd dat ze hier nog geen geld voor vroegen :D maar ik zing het altijd wel uit. Met lengtemaat 36-38.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:18

Soms kan je bij het inchecken nog een gratis upgrade krijgen of kopen met miles.
Zeker als de business class niet vol is, dan kunnen ze jouw economy plek nog een keer verkopen.

Zelf heb ik maar korte pootjes en kan vaak m'n benen wel strekken onder de stoel voor me maar lange vluchten doe ik nog maar zelden economy. Voor het werk is buiten Europa gelukkig standaard business class vliegen en voor prive reizen betaal ik liever wat meer of gebruik m'n miles voor een upgrade.
Zeker als ik 's nachts kan vliegen, flatbed in BC en je bespaart ook nog een hotelovernachting.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:25

Klagen kan, maar ik vermeldt graag de prima oplossing van KLM.

Vanochtend heb ik een mail ontvangen van KLM dat zij zich kunnen vinden in mijn klacht en snappen dat ik toch wel in verlegenheid ben gebracht door een stewardess, dat het eten niet goed was en nog meer zaken.
Dit namen ze ook wel vrij hoog op en gingen ze uitzoeken.

Wij hebben vouchers gekregen voor onze volgende reis.
Hiermee kunnen we dus, op 2 euro na, onze tickets boeken voor de zomervakantie 2019.
Super KLM, top opgelost!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:50

Als ik al deze berichten lees vraag ik me af waarom er zoveel mensen op vliegvakantie gaan. Zeker als een vlucht als zo'n drama ervaren wordt.

Zelf vlieg ik amper vanwege milieuredenen, maar de keren dat ik vlieg voel ik me net een klein kind die op avontuur gaat. Vind het gevoel van stijgen en landen echt tof.

Overigens vind ik vliegen wanneer je ziek bent en last hebt van braken en diarree ook erg asociaal voor je medereizigers. Zeker omdat dit, behalve wanneer onderdeel van een chronische ziekte, veelal besmettelijk is.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:55

superlotje schreef:
Als ik al deze berichten lees vraag ik me af waarom er zoveel mensen op vliegvakantie gaan. Zeker als een vlucht als zo'n drama ervaren wordt.

Zelf vlieg ik amper vanwege milieuredenen, maar de keren dat ik vlieg voel ik me net een klein kind die op avontuur gaat. Vind het gevoel van stijgen en landen echt tof.

Overigens vind ik vliegen wanneer je ziek bent en last hebt van braken en diarree ook erg asociaal voor je medereizigers. Zeker omdat dit, behalve wanneer onderdeel van een chronische ziekte, veelal besmettelijk is.

Ik ga met vliegvakantie omdat ik anders niet op bepaalde plekken kan komen of er mijn halve vakantie over doe om er met de auto te komen. En tsja, het is vervelend als je ziek bent, maar persoonlijk zou ik ook gewoon terugvliegen en niet een aanzienlijk bedrag betalen voor een omboeking.

Ik ben gelukkig klein, dus ik heb het probleem van beenruimte nooit echt. Mijn vriend wel en wij zitten dan of bij de nooduitgang of we boeken een upgrade naar business class (korte vluchten). Lange vluchten hebben we nog niet gedaan samen.

daantjuhhh

Berichten: 26888
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:35

superlotje schreef:
Als ik al deze berichten lees vraag ik me af waarom er zoveel mensen op vliegvakantie gaan. Zeker als een vlucht als zo'n drama ervaren wordt.

Zelf vlieg ik amper vanwege milieuredenen, maar de keren dat ik vlieg voel ik me net een klein kind die op avontuur gaat. Vind het gevoel van stijgen en landen echt tof.

Overigens vind ik vliegen wanneer je ziek bent en last hebt van braken en diarree ook erg asociaal voor je medereizigers. Zeker omdat dit, behalve wanneer onderdeel van een chronische ziekte, veelal besmettelijk is.

In mijn geval was het een voedselvergiftiging.
Ik moest eerst van Jakarta naar Hongkong en daar overstappen. Het ging mis tijdens de reis.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 18:03

Tja, ik ben wel eens luchtziek geweest terwijl ik dat echt nooit was. Hoe had ik me daarop voor kunnen bereiden? Ik voelde me zelf al ellendig genoeg, wetende dat het voor je medereizigers ook geen pretje is.
Nu neem ik altijd (buiten de Oxazepam vanwege vliegangst) ook nog Primatour maar als je nog nooit luchtziek bent geweest in tientallen keren vliegen is dat echt wel onverwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:13

Als je 1e kerstdag terugvliegt is er dus geen stoelendilemma :')

Afbeelding

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:17

Juist wel, zo te zien :P

Ik zit het liefst bij het raam, ik stoor me enorm aan mensen die op een raamplaats intekenen om dan te gaan zitten slapen of lezen :P

Anoniem

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:18

Iedereen had nu een blok stoelen voor zichzelf en nog heb ik amper geslapen :+

Booooo
Berichten: 6517
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:21

Sheran schreef:
Juist wel, zo te zien :P

Ik zit het liefst bij het raam, ik stoor me enorm aan mensen die op een raamplaats intekenen om dan te gaan zitten slapen of lezen :P

Daarvoor boek ik juist een een stoel bij het raam :+

Maar tegenwoordig lekker aan het gangpad.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:34

Sheran schreef:
Juist wel, zo te zien :P

Ik zit het liefst bij het raam, ik stoor me enorm aan mensen die op een raamplaats intekenen om dan te gaan zitten slapen of lezen :P

Waarom stoor je je daar aan?

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:36

Dat vraag ik mij ook af. Raamstoelen zijn juist gewild om te slapen, zowel bij toeristen die lang vliegen als zakenreizigers die in korte tijd veel werken en de vlucht gebruiken om bij te slapen.

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:36

Dat vraag ik me ook af. Op lange vluchten trans-Atlantisch is er niet veel te zien. En lekker slapen tegen het raampje is dan een prima idee.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:37

Ik slaap ook het liefste bij het raam, dan kan ik mijn hoofd/kussen tegen de wand steunen zonder dat ik in mijn slaap ineens tegen de buurman of vrouw aan lig :+ . Bij een vlucht van 10 uur heb ik ook nog nooit iemand 10 uur uit het raam zien kijken..

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:40

Divers schreef:
Sheran schreef:
Juist wel, zo te zien :P

Ik zit het liefst bij het raam, ik stoor me enorm aan mensen die op een raamplaats intekenen om dan te gaan zitten slapen of lezen :P

Waarom stoor je je daar aan?


Omdat ik graag naar buiten kijk. Als ze dan het raampje dicht doen denk ik: ga dan niet aan het raam zitten :P Ik heb een beetje vliegangst en naar buiten kijken helpt echt. Ook bij lange vluchten als je niks ziet vind ik het fijn om te weten dat alles nog 'klopt' en ik vind ook het wolkendek prachtig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:00

Sheran schreef:
Omdat ik graag naar buiten kijk. Als ze dan het raampje dicht doen denk ik: ga dan niet aan het raam zitten :P Ik heb een beetje vliegangst en naar buiten kijken helpt echt. Ook bij lange vluchten als je niks ziet vind ik het fijn om te weten dat alles nog 'klopt' en ik vind ook het wolkendek prachtig :)


Maar een ander mag er toch slapen? Juist handig want je wordt niet gestoord door mensen die er langs moeten.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:04

Ten eerste: alles mag natuurlijk :P maar ik vind het irritant, je kan slapen op alle plekken met het juiste kussentje maar naar buiten kijken kan alleen bij het raam :)

Anoniem

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:06

Nou gelukkig zijn er meerdere ramen :roll:

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:09

Joh, mag het even, iedereen stoort zich toch wel ergens aan. Zo doe je net alsof ik in het vliegtuig petities laat tekenen tegen slapen tegen het raam en steeds schreeuwend opspring met 'DAT MAG NIET!!! JIJ ASO!!!' :D