Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:40

In Mara hebben we wel regen gehad, daar was alles ook groen. Ook aan de kust is het aan het regenen in de nachten.

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:01

Laten we hopen dat dan de rest niet lang meer duurt

Nyaleti

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:57

Iriscope schreef:
Toen ik in Kaapstad woonde, inmiddels 5 jaar geleden, was het allemaal nog niet zo onveilig. Ik liep gerust vanaf Kloofstreet naar huis in Loopstreet, ging in mn eentje Loop/Long in 's avonds etc. De laatste tijd schiijnt het een stuk gevaarlijker te zijn helaas.


Ik moet wel lachen om het feit dat jij op Loopstreet hebt gewoond en nu ergens achteraf in Namibië :') flink contrast haha!


Long shot maar leest er hier iemand mee die een visum voor ZA heeft aangevraagd? Ik wil dus voor m'n vrijwilligersvisum gaan met alle ellende die daar bij hoort en zoek iemand die me daarbij kan helpen. Is er hier iemand die een persoon of bedrijf kan aanraden? Alleen is het onmogelijk want op de ambassade hier zitten zulke lieverdjes :))

Het liefst geen groot officieel bedrijf eigenlijk maar iemand die het er bij doet oid.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:32

Niet perse heel goedkoop en ook geen klein bedrijf, maar Intergate Immigrations hebben mij top geholpen met mn visum en hebben voor een vriendin van me ook haar vrijwilligersvisum geregeld. Kan ze zeker aanbevelen.

Komt er iemand toevallig nog richting Windhoek binnenkort? Heb een nieuwe bril nodig en ik kan bijna dezelfde kopen in NL voor 150 eur ipv 500 euro hier :=

Nyaleti

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:28

Ja InterGate noemen meerdere mensen en had ik al contact mee gehad dus ga inderdaad met hun aan de slag :)
Ik had in m'n hoofd dat het visum en alles daarbij honderden euro's zou kosten maar dat is dus helemaal niet! De kosten van InterGate + visum kosten vallen mij dus alleszins mee :D
Ook was er heel veel onduidelijkheid of het nog wel in Nederland aangevraagd kon worden en hoelang dat zou duren. Kan gewoon en ongeveer 7-9 maanden.
Nu hoor ik al jaren dat het 1,5 jaar kan duren dus ook dat valt me erg mee, yes :D
Nu alleen hard gaan werken en flink gaan sparen want wil een visum voor 3 jaar :+

Ai, een bril zo duur daar? Ik ken helaas ook niemand die die kant op gaat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 22:26

Je hebt je window net gemist, vorige week vlucht elders heen geboekt :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:51

Hoi, een tijdje geleden had ik in dit topic gepost dat ik naar Tanzania wilde gaan om de as van mijn vader uit te strooien over de Kilimanjaro. We hebben inmiddels onze planning gemaakt, waarbij de Kili dus hoofddoel is.
De aanbetalingen voor safari en kili zijn gedaan.

We komen 's nachts aan om 03.00 op Kilimanjaro Airport dus om dan meteen te beginnen met de beklimming leek me geen goed plan. We gaan dus de eerste dag beginnen met de safari, 3 dagen Serengeti. Ik weet dat dit heel erg extreem kort is, maar helaas hebben we maar beperkte tijd en moesten we ergens op inleveren.

Na de safari beginnen we met de klim, 7 dagen Machame route. Daarna een nachtje in Arusha en de volgende dag vliegen we naar Zanzibar voor 4 dagen om uit te rusten van onze hike. De vijfde dag pakken we de boot naar Dar Es Salaam en vanaf daar vliegen we weer terug naar Nederland. Heb er nu al onwijs veel zin in!! Intotaal zijn we er dus 15 dagen.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:18

Ik kom toch maar zomaar binnenvallen in een topic van 67 pagina’s... maar ik reis altijd alleen ik vroeg me af wat jullie zouden aanraden. Ik hou van natuur en dorpjes, en authenticiteit. Paardrijden op vakantie vind ik geweldig, mits het veilig is en liefst 1 op 1.
Ik heb geen specifiek land op het oog, zou het wel leuk vinden om wilde dieren te zien en mooie typisch Afrikaanse landschappen .
Ik spreek naast Nederlands en Engels behoorlijk goed Spaans en redelijk Frans. Loop niet in 7 sloten tegelijk maar wil altijd wel dingen goed gepland hebben.
Ik ga altijd buiten het seizoen omdat ik niet van toerisme hou
Ohja.. en het budget is een dingetje. Duizenden euro’s gaat echt niet lukken. Ik slaap makkelijk, in groepszalen, bij mensen thuis, allemaal prima.
Wie heeft een leuk idee? Gewoon benieuwd wat jullie gaan aanraden
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 17-11-22 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:25

Klinkt als een prachtige reis, Emita, en wat mooi dat jullie de as van je vader gaan uitstrooien op de top van Kili.

Dorine92 schreef:
Ik kom toch maar zomaar binnenvallen in een topic van 67 pagina’s... maar ik reis altijd alleen ik vroeg me af wat jullie zouden aanraden. Ik hou van natuur en dorpjes, en authenticiteit. Paardrijden op vakantie vind ik geweldig, mits het veilig is en liefst 1 op 1.
Ik heb geen specifiek land op het oog, zou het wel leuk vinden om wilde dieren te zien en mooie typisch Afrikaanse landschappen .
Ik spreek naast Nederlands en Engels behoorlijk goed Spaans en redelijk Frans. Loop niet in 7 sloten tegelijk maar wil altijd wel dingen goed gepland hebben.
Ohja.. en het budget is een dingetje. Duizenden euro’s gaat echt niet lukken. Ik slaap makkelijk, in groepszalen, bij mensen thuis, allemaal prima.
Wie heeft een leuk idee? Gewoon benieuwd wat jullie gaan aanraden
Bedoel je met typische landschappen savanne, (semi)woestijn of regenwoud? :+ En je kunt met deze wensen vrijwel overal wel terecht. Of paardrijden ook overal gaat lukken, weet ik niet, maar landschap en wilde dieren heb je in ieder land ten zuiden van de Sahara, van Gambia en Ghana tot Zuid Afrika.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:27

Mkango schreef:
Dorine92 schreef:
Ik kom toch maar zomaar binnenvallen in een topic van 67 pagina’s... maar ik reis altijd alleen ik vroeg me af wat jullie zouden aanraden. Ik hou van natuur en dorpjes, en authenticiteit. Paardrijden op vakantie vind ik geweldig, mits het veilig is en liefst 1 op 1.
Ik heb geen specifiek land op het oog, zou het wel leuk vinden om wilde dieren te zien en mooie typisch Afrikaanse landschappen .
Ik spreek naast Nederlands en Engels behoorlijk goed Spaans en redelijk Frans. Loop niet in 7 sloten tegelijk maar wil altijd wel dingen goed gepland hebben.
Ohja.. en het budget is een dingetje. Duizenden euro’s gaat echt niet lukken. Ik slaap makkelijk, in groepszalen, bij mensen thuis, allemaal prima.
Wie heeft een leuk idee? Gewoon benieuwd wat jullie gaan aanraden
Bedoel je met typische landschappen savanne, (semi)woestijn of regenwoud? :+ En je kunt met deze wensen vrijwel overal wel terecht. Of paardrijden ook overal gaat lukken, weet ik niet, maar landschap en wilde dieren heb je in ieder land ten zuiden van de Sahara, van Gambia en Ghana tot Zuid Afrika.

Ik denk dat ik het allemaal mooi vind. Ik weet alleen niet of het allemaal veilig en betaalbaar is. Een goed adres is zeker welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:43

Ik denk dat zuid(elijk) Afrika het handigst is als je een beetje backpacker stijl wilt reizen, ook omdat je daar best wel wat hostels kunt vinden. Je mag op je toeristenvisum ook Workawayen en ik weet dat er op Workaway best wat mensen zitten die paarden hebben, en anders zit Laughterline hier op Bokt op een plek waar ze ritten aanbieden in de Western Cape (Gansbaai).

Verder zijn veel wildparken self-drive, met mogelijkheid tot begeleide game drives in een safarivoertuig, maar zo kun je de kosten ook een beetje drukken. Je hebt ook geen grote 4x4 of zo nodig om er te kunnen rijden - ook niet op veel dirt roads, dus dat scheelt ook in de kosten.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je bereid bent te rijden, want daar ontkom je helaas niet aan, maar stel dat je daar niet op zit te wachten, dan is Dinokeng goed te doen vanuit Johannesburg of Pretoria. :P

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:10

Mkango schreef:
Ik denk dat zuid(elijk) Afrika het handigst is als je een beetje backpacker stijl wilt reizen, ook omdat je daar best wel wat hostels kunt vinden. Je mag op je toeristenvisum ook Workawayen en ik weet dat er op Workaway best wat mensen zitten die paarden hebben, en anders zit Laughterline hier op Bokt op een plek waar ze ritten aanbieden in de Western Cape (Gansbaai).

Verder zijn veel wildparken self-drive, met mogelijkheid tot begeleide game drives in een safarivoertuig, maar zo kun je de kosten ook een beetje drukken. Je hebt ook geen grote 4x4 of zo nodig om er te kunnen rijden - ook niet op veel dirt roads, dus dat scheelt ook in de kosten.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je bereid bent te rijden, want daar ontkom je helaas niet aan, maar stel dat je daar niet op zit te wachten, dan is Dinokeng goed te doen vanuit Johannesburg of Pretoria. :P


Goh wat handig die site van workaway! Ik kwam via die site bij deze terecht. Ziet er goed uit en heel betaalbaar https://gabusnamibia.com/horse-riding-safari-namibia/

Heeft Laughterline ook een site?

Nyaleti

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:36

Emita schreef:
Hoi, een tijdje geleden had ik in dit topic gepost dat ik naar Tanzania wilde gaan om de as van mijn vader uit te strooien over de Kilimanjaro. We hebben inmiddels onze planning gemaakt, waarbij de Kili dus hoofddoel is.
De aanbetalingen voor safari en kili zijn gedaan.

We komen 's nachts aan om 03.00 op Kilimanjaro Airport dus om dan meteen te beginnen met de beklimming leek me geen goed plan. We gaan dus de eerste dag beginnen met de safari, 3 dagen Serengeti. Ik weet dat dit heel erg extreem kort is, maar helaas hebben we maar beperkte tijd en moesten we ergens op inleveren.

Na de safari beginnen we met de klim, 7 dagen Machame route. Daarna een nachtje in Arusha en de volgende dag vliegen we naar Zanzibar voor 4 dagen om uit te rusten van onze hike. De vijfde dag pakken we de boot naar Dar Es Salaam en vanaf daar vliegen we weer terug naar Nederland. Heb er nu al onwijs veel zin in!! Intotaal zijn we er dus 15 dagen.



Mooie route en een prachtig plan voor je vader <3
3 dagen safari is daar prima joh, kun je al héél veel zien!

Was jij ook degene die vroeg voor een taxi vanaf Kili Airport of was dat ergens anders? Waar slapen jullie nu de eerste nacht?

-
Dorine:
Laughterline is een Bokker, zoek maar eens op haar naam.
WorkAway heeft inderdaad leuke dingen staan in Zuidelijk Afrika met paarden.
Mocht je interesse hebben, ken ik nog wel wat leuke horseback Safaris voor enkele dagen in Zuid- Afrika ( Limpopo, in de buurt van Kruger)

Ik ga helemaal mee met Mkango!
Zuid-Afrika is lekker makkelijk te reizen, veilig (met gezond verstand) en erg divers.
Zodra je naar Namibië of andere landen gaat is het al wat lastiger om alleen rond te reizen of te 'backpacken' en wordt het al snel een heel stuk duurder.

Ook zijn paardrij vakanties een van de duurste dingen die er zijn volgens mij :+ dus als je een beetje budget wilt overhouden, kom je al snel uit bij en 2-daagse rit bijvoorbeeld.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 06:54

Nyaleti schreef:
Dorine:
Laughterline is een Bokker, zoek maar eens op haar naam.
WorkAway heeft inderdaad leuke dingen staan in Zuidelijk Afrika met paarden.
Mocht je interesse hebben, ken ik nog wel wat leuke horseback Safaris voor enkele dagen in Zuid- Afrika ( Limpopo, in de buurt van Kruger)


Nou kom maar door hoor! Ik ben juist op zoek naar adresjes

Nyaleti schreef:
Ook zijn paardrij vakanties een van de duurste dingen die er zijn volgens mij :+ dus als je een beetje budget wilt overhouden, kom je al snel uit bij en 2-daagse rit bijvoorbeeld.

Ja das geen probleem. Ik heb eigenlijk nooit trektochten gemaakt, altijd losse ritten. Inderdaad veel goedkoper en net zo mooi. Vaak zijn de overnachtingen hetgene wat het paardrijden duur maakt gek genoeg

Nyaleti

Berichten: 6253
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:57

Heb je PB gedaan :)

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:03

Nyaleti schreef:
Heb je PB gedaan :)

Goeie pb :D thanks

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 10:43

Nyaleti schreef:
Emita schreef:
Hoi, een tijdje geleden had ik in dit topic gepost dat ik naar Tanzania wilde gaan om de as van mijn vader uit te strooien over de Kilimanjaro. We hebben inmiddels onze planning gemaakt, waarbij de Kili dus hoofddoel is.
De aanbetalingen voor safari en kili zijn gedaan.

We komen 's nachts aan om 03.00 op Kilimanjaro Airport dus om dan meteen te beginnen met de beklimming leek me geen goed plan. We gaan dus de eerste dag beginnen met de safari, 3 dagen Serengeti. Ik weet dat dit heel erg extreem kort is, maar helaas hebben we maar beperkte tijd en moesten we ergens op inleveren.

Na de safari beginnen we met de klim, 7 dagen Machame route. Daarna een nachtje in Arusha en de volgende dag vliegen we naar Zanzibar voor 4 dagen om uit te rusten van onze hike. De vijfde dag pakken we de boot naar Dar Es Salaam en vanaf daar vliegen we weer terug naar Nederland. Heb er nu al onwijs veel zin in!! Intotaal zijn we er dus 15 dagen.



Mooie route en een prachtig plan voor je vader <3
3 dagen safari is daar prima joh, kun je al héél veel zien!

Was jij ook degene die vroeg voor een taxi vanaf Kili Airport of was dat ergens anders? Waar slapen jullie nu de eerste nacht?

-
Dorine:
Laughterline is een Bokker, zoek maar eens op haar naam.
WorkAway heeft inderdaad leuke dingen staan in Zuidelijk Afrika met paarden.
Mocht je interesse hebben, ken ik nog wel wat leuke horseback Safaris voor enkele dagen in Zuid- Afrika ( Limpopo, in de buurt van Kruger)

Ik ga helemaal mee met Mkango!
Zuid-Afrika is lekker makkelijk te reizen, veilig (met gezond verstand) en erg divers.
Zodra je naar Namibië of andere landen gaat is het al wat lastiger om alleen rond te reizen of te 'backpacken' en wordt het al snel een heel stuk duurder.

Ook zijn paardrij vakanties een van de duurste dingen die er zijn volgens mij :+ dus als je een beetje budget wilt overhouden, kom je al snel uit bij en 2-daagse rit bijvoorbeeld.


Klopt, dat was ik! We worden opgehaald door de guide van onze safari. Hij heeft een hostel voor ons de eerste "nacht" (halve nacht :') ). Ik heb er echt onwijs veel zin in!!

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:59

Nou ik ga dus in februari 3 weken naar Zuid Afrika. Spannend hoor
Ben nu bezig met dingen regelen. Heb toch maar een creditcard geregeld zodat ik een auto kan huren daar. Maar dan... het moet wel veilig natuurlijk.
Nu zag ik deze 6 daagse paardrij tocht. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://info.malealealodge.com/activiti ... 0ii18i53bu
En zou dit veilig zijn denken jullie, of mag ik verwachten beroofd en verkracht te worden, of te verdwijnen en nooit meer gevonden te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:31

Geen ervaring mee, maar heb je gezien dat dat in Lesotho is en niet in SA? :P Niet dat dat erg is, maar je moet dat wel even kortsluiten met de verhuurder van je auto; ze laten je niet allemaal zomaar de grens naar ieder land over rijden namelijk.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:36

Mkango schreef:
Geen ervaring mee, maar heb je gezien dat dat in Lesotho is en niet in SA? :P Niet dat dat erg is, maar je moet dat wel even kortsluiten met de verhuurder van je auto; ze laten je niet allemaal zomaar de grens naar ieder land over rijden namelijk.

Ja dat had ik gezien inderdaad. Geen idee of dat verder consequenties heeft qua grenscontroles, visa, en andere rompslomp

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:21

Ik heb bij malealea in 2016 een korte rit gemaakt, Erg leuk, en prachtige lodge! Wb admie, je moet iig toestemming van de autoverhuur hebben om de grens over te gaan.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:21

Lielle schreef:
Ik heb bij malealea in 2016 een korte rit gemaakt, Erg leuk, en prachtige lodge! Wb admie, je moet iig toestemming van de autoverhuur hebben om de grens over te gaan.

Oh wat goed! Ja ik wil daar dus echt graag die 6 daagse trektocht gaan doen. Alleen mijn contact in Johannesburg zegt dat ze het ten strengste afraadt. Levensgevaarlijk gebied daar zegt ze.
Maar jouw ervaringen waren dus goed daar? Voelde je je er 100% veilig? En hoe ben je daar gekomen? Huurauto?

Ik zal alvorens de auto te reserveren eerst even overleggen inderdaad. En ik moet even kijken hoe ik dan moet rijden, want volgens mij wil je die sani pass niet met je huur autootje rijden, zeker niet als die niet 4x4 is

Is die grens bij Lesotho trouwens een ding of rij je alleen maar langs een bord net zoals je bij ons België in rijdt vanuit Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:49

Dorine92 schreef:
Lielle schreef:
Ik heb bij malealea in 2016 een korte rit gemaakt, Erg leuk, en prachtige lodge! Wb admie, je moet iig toestemming van de autoverhuur hebben om de grens over te gaan.

Oh wat goed! Ja ik wil daar dus echt graag die 6 daagse trektocht gaan doen. Alleen mijn contact in Johannesburg zegt dat ze het ten strengste afraadt. Levensgevaarlijk gebied daar zegt ze.
Maar jouw ervaringen waren dus goed daar? Voelde je je er 100% veilig? En hoe ben je daar gekomen? Huurauto?

Ik zal alvorens de auto te reserveren eerst even overleggen inderdaad. En ik moet even kijken hoe ik dan moet rijden, want volgens mij wil je die sani pass niet met je huur autootje rijden, zeker niet als die niet 4x4 is

Is die grens bij Lesotho trouwens een ding of rij je alleen maar langs een bord net zoals je bij ons België in rijdt vanuit Nederland?
Nee, er is wel een grenscontrole. :P Hoe lang je staat, is altijd maar afwachten.

Naja, in 6-7 jaar tijd kan er een hoop veranderen in dat soort gebieden, dus ik zou even kijken wat de huidige situatie er doet. Het kan in 2016 veilig genoeg geweest zijn, maar dat kan nu 180 graden gedraaid zijn. :) Ik weet niet of je contact Zuid Afrikaanse is, maar veel Zuid Afrikanen zijn (begrijpelijk) ook vrij paranoia.

BuZa geeft geen specifieke waarschuwingen voor het gebied en aangezien ministeries in Europa altijd vrij biased zijn in hun reisadviezen, kun je er wel vanuit gaan dat je er relatief veilig naartoe kunt. Als het echt langdurig onrustig was geweest, had er op de site van het ministerie wel wat gestaan. :) Ook via Zuid Afrikaanse nieuwsoutlets staat er niets noemenswaardigs.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:42

Mkango schreef:
Dorine92 schreef:
Oh wat goed! Ja ik wil daar dus echt graag die 6 daagse trektocht gaan doen. Alleen mijn contact in Johannesburg zegt dat ze het ten strengste afraadt. Levensgevaarlijk gebied daar zegt ze.
Maar jouw ervaringen waren dus goed daar? Voelde je je er 100% veilig? En hoe ben je daar gekomen? Huurauto?

Ik zal alvorens de auto te reserveren eerst even overleggen inderdaad. En ik moet even kijken hoe ik dan moet rijden, want volgens mij wil je die sani pass niet met je huur autootje rijden, zeker niet als die niet 4x4 is

Is die grens bij Lesotho trouwens een ding of rij je alleen maar langs een bord net zoals je bij ons België in rijdt vanuit Nederland?
Nee, er is wel een grenscontrole. :P Hoe lang je staat, is altijd maar afwachten.

Naja, in 6-7 jaar tijd kan er een hoop veranderen in dat soort gebieden, dus ik zou even kijken wat de huidige situatie er doet. Het kan in 2016 veilig genoeg geweest zijn, maar dat kan nu 180 graden gedraaid zijn. :) Ik weet niet of je contact Zuid Afrikaanse is, maar veel Zuid Afrikanen zijn (begrijpelijk) ook vrij paranoia.

BuZa geeft geen specifieke waarschuwingen voor het gebied en aangezien ministeries in Europa altijd vrij biased zijn in hun reisadviezen, kun je er wel vanuit gaan dat je er relatief veilig naartoe kunt. Als het echt langdurig onrustig was geweest, had er op de site van het ministerie wel wat gestaan. :) Ook via Zuid Afrikaanse nieuwsoutlets staat er niets noemenswaardigs.

Ja zij woont in Johannesburg. Maar ik heb dezelfde ervaring met de Dominicaanse Republiek. Alle Dominicanen hier zeiden NEEEEE je kunt echt niet in je eentje daar rondreizen. Is heel gevaarlijk.
Heb me daar werkelijk waar geen seconde onveilig gevoeld.
Thanks voor het opzoeken op die sites die ik niet kende

Het plan is vooralsnog als volgt:
Ik vlieg op Johannesburg
Dan ga ik naar Pilanesberg beetje wild spotten enz
Dan naar Waterberg voor de beroemde ritten van Ant’s nest
Dan door naar de omgeving van het Kruger Park om daar te paardrijden en wild spotten en wat andere excursies.
Dan naar Hoedspruit, ook weer paardrijden.
Dan rij ik via de Panoramaroute naar Bergville. Weer paardrijden. Dan naar Boston. Weer paardrijden. Dan naar Underberg. Ook paardrijden. En dan is dus de bedoeling om naar Lesotho te gaan voor die trektocht en dan weer terug naar Johannesburg. Evt heb ik in de buurt van Johannesburg ook nog een adresje om te paardrijden als ik nog tijd over heb.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:29

Klinkt leuk hoor.

Als ik nog eens zou gaan, dan zou ik graag Komati Springs opnemen, maar geen enkele standaardrondreis gaat daar langs helaas.

Heb je voor het paardrijden zelf gezocht naar adressen? Want zoals je het noemt lijkt het of je op elke straathoek wel een stal vindt die paarden verhuurt. Is dat daar zo populair?