Ervaring met klachtafhandeling reis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:12

Ok, zou ze dan een ultimatum stellen.

Heel kort mailen wat je hierboven schrijft maar dan niet meer wat of hoe alleen nog over hoe het contact is gegaan.
Vervolgens dat je nu na x aantal weken nog steeds geen oplossing hebt aangeboden gekregen en dat je ze nu tot bv 15.11 geeft (je moet ze wel even tijd geven want vaak gaat zoiets via allerlei afdelingen en moet iemand het uiteindelijk goedkeuren).
Komt er geen oplossing dan deponeer je op 16.11 de klacht bij de geschillencommissie.

Heb je overigens al precies het bedrag erin gezet wat je redelijk vindt om terug te krijgen? Of heb je alleen geklaagd en gevraagd om compensatie?
Anders zou ik dat ook gelijk in die laatste mail zetten.
Ga wel uit van een reeel bedrag en onderbouw waarom je denkt op dat bedrag recht te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 19:29

Alle kosten die gemaakt zijn vermeld en daarvan ook meteen facturen in foto meegestuurd. En gezegd dat ik wel ook compensatie verwacht van de verloren nacht en dag en het toch ook redelijk beroerde eerste hotel waar we drie nachten hebben gezeten. Die was dan wel schoon gelukkig maar een ongelukkige ligging en aftands ook. Geen idee alleen aan wat voor bedrag ik moet denken dan.

In totaal 11 nachten waarvan drie in een aftands hotel en de bedoeling was twee in dat smerige herrie hotel. Geen idee of je het dan hebt over 10% van de reissom pp of meer?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:35

Facebookpagina zijn ze vaak wel gevoelig voor.
En je kunt ook een recensie schrijven op de pagina van de consumentenbond, die bemoeit zich van de zijlijn er dan ook mee. Maar ook kun je bijhouden of ze meewerken of niet, dus aan het einde staat online hoe ze de klacht hebben afgehandeld.

Eventueel kun je voor een maand lid worden van de consumentenbond en dan kunnen zij je erbij helpen.

https://www.klachtenkompas.nl/

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:36

Ik heb een paar jaar geleden een verpestte vakantie gehad door Tui. Wij kwamen aan op bestemming, waar ons werd vertelt dat het hotel aan het verbouwen was (hij was gewoon volgeboekt..) en dat we in een ander hotel moesten. Vervolgens moesten we in een week tijd elke 2 dagen naar een ander hotel verkassen, omdat alles op het hele eiland volgeboekt was. Tenminste, wat zij aanbieden. Op booking.com stond nog genoeg.

Uiteindelijk ben ik tijdens de vakantie elke dag heen en weer aan het bellen geweest, na afloop nog een paar keer. Na 10 weken nog geen reactie op mijn klacht. Toen via facebook geprobeerd. Binnen een week was het afgehandeld. Niet helemaal naar wens overigens, maar heb het er maar bij gelaten.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:37

Je wilt ook telkosten etc. vergoed.
Je moet kijken op hoeveel je dan komt als je 10% erbij telt. Is het dan ook nog redelijk? Of is het dan gelijk meer dan de helft van de totale reis?
Je reissom is natuurlijk opgebouwd uit meer dan alleen de overnachting, denk aan bv reis of transfers, eventueel eten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:37

Het ligt er allemaal nogal aan of een en ander gebaseerd is op meningen, ervaringen of feiten. Of je te maken hebt met verkeerde verwachtingen of onjuiste informatie vanuit de reisorganisatie.

En wat betreft termijnen, staat dat hier duidelijk uitgelegd.
https://www.anvr.nl/Ik%20heb%20een%20kl ... lacht.aspx

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 19:47

Telefoonkosten en de twee overnachtingen zowiezo terug krijgen, die kosten hadden we anders zeker niet gemaakt dat is 150 telefoon en 230 euro voor twee nachten die dus dubbel betaald zijn door ons nu. dus 380 euro alleen daaraan al. Reissom was in totaal 2300 euro met twee personen alles erbij inclusief vlucht, bagage overnachtingen en huurauto. Dat is dus wat geboekt is, eten niet meegerekend kwam op eigen kosten. Paar keer inclusief ontbijt wat ik dan weer niet mocht hebben trouwens :') leuk een allergie. Dus nee dan blijf ik nog onder de 50% als ik 10 % reken voor compensatie van de verloren dag en nacht. Zou zelfs met 15% nog daar onder blijven ruim.

Maar ik zie het terugbetalen van de door mij gemaakte kosten niet als een compensatie of tegemoedkoming trouwens, maar niet meer dan logisch, want als zij hun boeking goed hadden gedaan met een fatsoenlijk hotel had ik deze kosten ook niet gehad.

Noa wat een drama ook zeg, jemig iedere twee dagen verkassen, geen ontspannen vakantie dan. Pffff -O-

Tica hotel was aantoonbaar in een totaal andere plaats. Manager gaf dat ook toe dat ze wel die plaats erbij noemden maar daar zeker niet zaten maar twee dorpen verderop. Kapot vuil en vies mag gewoon niet. Als je een hotel geboekt krijgt verwacht je in ieder geval schoon en heel. Geen poep op de wc bril schaamharen in de handdoek en dikke schimmel rond de koelkast. Ook de nacht manager ging over zijn nek van de fotos van de poep en schaamharen (maar zelf schoongemaakt daarna) en de schimmel die hij zelf heeft gezien,

Als een hotel aangeschreven wordt als luxe in een woonplaats en aan het strand waar je een fijne duik in zee kan nemen. Verwacht je geen aftands motel in een compleet andere plaats kilometers verderop (je denkt in amsterdam te zitten maar het is almere bij wijze van) en aan het strand met duik in zee. Strand was eerst om bosjes heen daar begon zand alleen strand was zo lang dat je km moest lopen om bij het water te komen bij vloed waarvan een deel bij alles behalve vloed uit soort drijfzand bestond :+ . Zwemmen mocht niet ivm red tide maar daar kunnen ze ook niks aan doen. Terwijl strand in de plaats zelf kort was 100 meter bij eb zelfs, hoe verder van die plaats af hoe langer het strand. Hotel zat op het allerverste punt van die strandstrook

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:12

Dat van die 50% was natuurlijk hypotetisch bedoeld. Dat gaat echt niet lukken vrees ik, ook niet een bedrag ergens in die buurt.
Maar probeer het anders en dan hoor je wel waarmee ze komen.
Je kan ook even kijken naar voorbeelden en de daaruitvolgende uitspraken van de geschillencommissie. Staan op hun site.

https://www.degeschillencommissie.nl/co ... overzicht/

Als je het bij hen deponeert ben je echter voor die tijd al +/- 125 euro kwijt dus dan wil je wel 100% zeker weten dat je in je gelijk wordt gesteld.
En er wordt maar weinig toegekend zoals je zult zien.
Laatst bijgewerkt door pvdbosch op 28-10-18 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 20:20

Klopt die had ik inmiddels gevonden en doorgelezen. Eerst eens afwachten wat morgen gaat gebeuren. Via messenger zaterdag zowaar contact gehad en die gaan morgen achter de klachtenafhandeling aan. Hun webcare team lijkt wel redelijk rap te werken, eigenlijk sneu.

Al lijkt het terugbetalen van de door mij gemaakte kosten wel het minste wat ze kunnen doen, helaas bellen van usa naar nl met een mobieltje is niet goedkoop. Mocht in hotel ook geen gebruik maken van hun telefoon :n

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 08:36

Heb niet alles doorgelezen dus misschien dubbel op. Heb ooit een klacht ingediend schriftelijk en opgemerkt dat het naar de rechtsbijstand ook werd gestuurd. Betrof 4* hotel in Portugal waar de hele bevolking daar een klacht in diende. Zo slecht was alles. Het duurde een aantal weken maar toen bericht gehad dat er een vergoeding van een X % zou plaats vinden. Volgens de rechtsbijstand was dit het hoogste wat een reisorganisatie kon aanbieden. Had geen zin om daar nog verder mee te gaan.

Inmiddels weer een klacht ivm een kort verblijf in cc naar de annuleringsverzekering. Erg benieuwd wat daar uit komt. Ga in ieder geval niet akkoord met de gang van zaken zoals ze vanuit de reisorganisatie iemand de sh*t in sturen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 10:37

Ik ben wat dat betreft erg hardnekkig. Sommig zaken ach kan gebeuren. Maar andere dingen die voorkombaar waren zoals bv een slecht hotel dat is gewoon niet tollereerbaar. Normaal zoeken we liever zelf iets maar dit leek handiger.

Maar hoera ik heb net een messengerbericht gehad dt ik vandaag gebeld ga worden met excuses dat het zo lang duurde. Maar de lokale partner had zoveel tijd nodig (tjsa controleer dat maar eens :') ) maar benieuwd of dat telefoontje komt.

Maar blijft raar dat via messenger het beter werkt dan via mail. -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 17:42

Zo het kan dus wel snel. Geen telefoontje geworden maar een mail. Na hun voorstel een tegenvoorstel gedaan waarop zij weer een tegenvoorstel hebben gedaan waarmee wij accoord zijn gegaan. :j

Alle door ons gemaakte kosten volledig vergoed en een goede compensatie voor de slapeloze nacht en verloren dag.

Bizar dat daar een facebook melding en webcare team voor nodig is geweest om het uiteindelijk wat vaart te geven maar hier kunnen we nu een streep onder zetten. Gelukkig maar.

Kinke

Berichten: 20543
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:44

Goed zo, ik geef je groot gelijk!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 17:49

Fijn dat er nu een streep onder kan en gewoon naar tevredenheid van beide kanten is opgelost. Heb ze meteen tip meegegeven dat als er wachttijd is ergens om dat even terugkoppelen naar degene die de klacht heeft ingedient. Dat dat ergernis voorkomt en daardoor de schijn wordt weggenomen dat ze alleen reageren als je zelf reageert :)

Anoniem

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:53

Fijn dat het nu uiteindelijk naar tevredenheid opgelost is! +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 21:48

En vanmiddag is het geld overgeboekt, stond netjes op de rekening. Kan nu afgesloten worden helemaal, fijn.
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-11-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Ervaring met klachtafhandeling reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:49

Fijn. Is toch altijd beter dan via de geschillencommissie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 21:50

Ja, alleen zonde dat er een webcare team en een messenger bericht en een facebook recentie voor nodig is geweest. Had een hoop ergernis kunnen schelen als ze uitzichzelf vlotter hadden gereageert :j