Huwelijksreis naar Noorwegen, tips?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Selina

Huwelijksreis naar Noorwegen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 10:12

Voor onze huwelijksreis willen we niet naar zon, zee, strand, maar een keer wat anders. Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest, dus dat leek me wel leuk en tot nu toe spreekt Noorwegen me het meest aan. Nou trouwen wij 21 juni dus of we gaan redelijk daarna (zeg 24 juni oid en dan 10 dagen/2 weken) of als het hoogseizoen wel erg duur wordt, in september. (Of is juni/september überhaupt geen goede periode om naar Noorwegen te gaan?)

We willen mooie natuurplekken zien, maar het lijkt me zelf wel fijn om qua hotel wel wat luxe te hebben. Het blijft natuurlijk een huwelijksreis :)) Hebben jullie tips voor mooie plekken of hotels? Of ervaringen met goede reisbureaus?

Kreeg bv Lofoten door, wat me prachtig lijkt, maar dat is wel wat primitiever dus dan moet ik kijken of ik toch minder luxe accepteer :+
Laatst bijgewerkt door Selina op 17-10-18 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Realistische tekeningen in opdracht
Website Instagram Etsy shop

Linde99

Re: Huwelijksreis naar Noorwegen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:14

Ik volg! Wij hebben precies hetzelfde idee :D

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:16

idinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:33

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 10:38

idinn schreef:
Waarom is de lofoten primitiever?

De seacabins hier zijn een aanrader... maar daar betaal je wel makkelijk bijna €1900 voor 4 nachten in juni.
http://www.manshausen.no/en/about-manshausen/

Na snel googlen zag ik zo snel overnachtingsmogelijkheden in kleine huisjes met eigen fornuisje en hutjes oid. Kon er niet zo snel 'normale' hotels vinden. Correct me if I'm wrong.
Seacabins is dan niks voor mij.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:39

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:53

Wij zijn vorig jaar naar Noord-Noorwegen geweest, in Juni.
Juist vanwege de midzomer, het is dan 24 uur licht en dus liepen wij ook wel eens om 02.00u buiten omdat het kon :+
Wij zijn op Tromso gevlogen en hebben een rondreis naar de Lofoten en Vesteralen gedaan, telkens minimaal 2 tot 3 overnachtingen.
Wij hebben alleen in Tromso een hotel gehad, de rest waren huisjes en appartementen, waarvan in Senja en Offersoy wel de 2 mooiste waren.

Wij hebben dit met Voigt travel gedaan.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:24

Als je in die periode gaat moet je echt kijken of je iets van de midzomernacht feesten mee kan krijgen. En zorg dat je dan ver genoeg naar het noorden gaat dat je boven de poolcirkel uitkomt en de dus in het gebeid zit waar de zon niet onder gaat.

Het eerste wat in mij opkwam was het noorderlicht gaan zien, maar volgens mij ga je daarvoor juist in de verkeerde periode.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:32

Ik zou lekker met een cruise mee. Zie je veel van Noorwegen. Leuke excursies. En heerlijk luxe.
Al is dat misschien buiten je budget.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:39

Als je het helemaal traditioneel wil aanpakken moet je de Hurtigruten nemen, https://global.hurtigruten.com/, gebaseerd op het oude boten systeem van toen er nogn geen vliegtuigen waren.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:43

Wij waren eind augustus en begin september. Nadeel van september was dat het beduidend minder. er was veel was gesloten of korter open en minder toeristen dan dat we in augustus tegen kwamen.
Dat was wel jaren geleden.

Het is wel een fantastische land eenmaal geweest wil je zeker nog terug.

The end

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:48

In juni zit je i-de-aal voor Midsommerfest inderdaad :j De zon blijft dan 24u/dag boven de horizon.

Ik ben dit jaar voor het eerst ooit in Scandinavië geweest maar dan met Fins en Noors Lapland als reisbestemming. Wij hebben alles geboekt via BBI Travel (Nederlandse maatschappij) en waren daar zeer tevreden over. Alle overnachtingen waren in hotels met halfpension. Vluchten en huurauto zaten ook in de prijs inbegrepen. Als je graag naar het hoge noorden wil gaan kan je dus kijken voor de keten van Lapland Hotels. Daar hebben wij op verschillende plekken overnacht en telkens was alles prima in orde (de gehele reis was trouwens piekfijn geregeld).

Qua activiteiten is er wel niet zo bijzonder veel te doen omdat veel georganiseerd wordt als er sneeuw ligt. Maar als je graag geniet van natuur en wandelingen/hikes maakt, dan kom je zeker aan je trekken :D

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 12:49

Niks met water graag, iets met angst voor water :+
Doe mij maar lekker vaste land haha.

We hebben eigenlijk nog geen budget vastgesteld, kijk gewoon even wat realistisch is. Maar als het niet al te duur is zou dat ook wel chill zijn na een dure bruiloft haha. Maar voor de juiste plek wil ik best meer betalen.

De hele dag licht heeft ook wel wat moois <3
Dus zo te horen vooral richting het Noorden gaan?

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:57

Moet je niet naar Finland, dat is het land van 1000 meren :P (en miljoenen muggen...)

Wij waren voor 13 dagen incl. vluchten, huurauto en hotels met halfpension (ontbijt en 3-gangen diner of buffet) ongeveer €1750/persoon kwijt. Ga je voor hutten, chalets of kamperen dan kan het een stuk goedkoper natuurlijk.
We hebben ook een tijdje getwijfeld ivm de prijs maar achteraf was het echt elke cent méér dan waard.

Icaro (U.S. x Quick Star)
LRV Oost-Vlaanderen: B1+24 / B2+28 / L1 startgerechtigd
VLP - HROV: niv. 1 + 3
I am not especially talented. I'm just passionately curious

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:24

Wij hebben, inmiddels al een aantal jaar terug, een rondreis gedaan met de auto. Ik vond dit ideaal; vooraf een vastgestelde route met een slaapplek die al was geregeld. Overdag hield je dan de vrijheid om te gaan en staan waar je wilde. Wij hebben dit destijds geboekt via D-reizen Er waren meerdere routes beschikbaar. Keuze voor slaapplekken was trekkershutten of hotels.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie