Waarheen vakantie met baby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:11

Neem lekker allebei mee, doen wij ook. Wagen kun je afgeven bij de gate en ophalen bij de band.

Wij zaten in Spanje in een huis aan het strand maar wij zijn dan ook 0,0 actief. Fietsen naar het restaurant ofzo, meer niet.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:48

Ierland? Kefalonia? Kreta? Denemarken idd

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:36

Afbeelding
Wij zijn heerlijk naar Oostenrijk geweest met onze man van 10 maanden. Heerlijke wandelingen gemaakt en lekker gegeten. We zaten in een soort kindvriendelijk chaletdorp.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:50

Ik zou eerst een bestemming dicht bij huis kiezen als je wil gaan vliegen. Engeland oid. Dan kun je kijken hoe je baby vliegen ervaart. Ik heb de laatste keer dat ik vloog bij een baby in het vliegtuig gezeten die de hele reis gehuild heeft. En hij/zij poepte de luier ook nog vol dus er hing een heerlijke lucht. Bkijkbaar is het lastig verschonen in de lucht want de ouders gingen niet verschonen. Godzijdank hoefde we maar een uur te vliegen. De ouders probeerde wel om het te sussen, maar niks werkte en die volle luier was ook niet bevorderend natuurlijk.

Zelf zou ik met een baby of jong kind liever een autovakantie doen. En dan richting Oostenrijk want dat vind ik echt prachtig en er is veel te doen qua wandelen etc

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:43

Ts: ik heb in de Oudersvannu toevallig een artikel gelezen van een vrouw die met een baby van 8 weken naar het Griekse eiland Peloponnesos is geweest. Zij vond het een grote aanrader! :)

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:44

In de lucht kun je prima verschonen.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:53

Deze zomer naar Noorwegen geweest. Wel gekampeerd maar vond de prijs wel heel erg meevallen. Vond zelf Zweden ook erg leuk en dat is nog iets beter aan te rijden.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:06

Wij gaan voortaan weer vliegen ipv trein, veel makkelijker met een kleintje. Verder was Londen echt top, zo kindproof!

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:39

Wij hebben vier kinderen en met alle kinderen diverse keren naar Mexico of de VS gevlogen als baby en peuter en echt nooit heeft een van onze kinderen last gehad van het vliegen en daardoor gehuild. De horrorverhalen over lange huilbuien in het vliegtuig herken ik echt niet. Ik stap met al mijn kinderen rustig het vliegtuig in voor een lange reis.
Er zullen best baby’s en peuters zijn die een lange vliegreis niet prettig vinden maar om nu alle baby’s/ kleine kindjes wat dat betreft over een kam te scheren gaat wat ver. Mijn ervaring met alle reizen is dat er meer kindjes zijn die er geen last van hebben en het allemaal reuze interessant vinden dan dat er kindjes zijn die veel huilen.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Waarheen vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:28

Met een baby ben je naar mijn ervaring nog een stuk flexibeler in reizen als met een lopertje.
Wij zijn toen mijn dochter 14 maanden was naar menorca geweest, ook wel buggy island genoemd omdat het zo'n populaire bestemming is voor ouders met jonge kinderen. Heerlijke vakantie gehad, kindvriendelijk appartement en ook in veel restaurants zijn speelplekjes voor de kinderen.
Op de heenweg moesten er 31 buggy's mee... Die moesten we daarom al eerder inleveren bij de gate, anders zouden we vertraging hebben eer ze die allemaal ingeladen zouden hebben.
Zelfs met 31 kleine kinderen aan boord was er verrassend weinig gehuil tijdens de vlucht. Ook met landen niet.
Voor mijn dochter had de vlucht echt niet langer moeten duren, want aan het eind werd ze het wel zat omdat ze zich begon te vervelen. Ze is dan ook een 'doenig' meisje, er zijn vast ook kindjes die je zo urenlang op een stoeltje zet en die dan braaf een boekje zitten kijken. Maar zat kindjes doe je daar gewoon echt geen plezier mee.

Nu met 2 kleine kinderen zijn we de afgelopen jaren gewoon in Nederland naar een vakantiepark geweest. Lekker makkelijk en Heerlijk vermaak voor ze en daardoor ook voor ons. Als ze iets ouder zijn en een beetje kunnen zwemmen gaan we wel weer verder weg, nu kun je niet eens een regel in een tijdschrift lezen of er kan er alweer een ongezien het zwembad in gelopen zijn. Vinden wij geen chill vakantievooruitzicht.