Wat kostte jouw reis /vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:12

Supervixen schreef:
Volgend jaar willen we heel graag richting Botswana of Namibië, dit gaat ook zeker veel geld kosten.


Reken daar maar op! Maar je krijgt er heel veel voor terug :j :D

Rondje Zuid Afrika - Botswana - Namibie - Botswana - Zuid Afrika was bijna 4.000pp, wel 2/3 gekampeerd en veel uitjes gedaan (Rhino tocht, Chobe safari, dagtrip Vic falls, bunjeejump, etc). Namibië hebben we twee jaar daarvoor gedaan en dat was iet meer dan 3.000pp, dat was rijden en kamperen van Kaapstad naar Windhoek. Ook daar veel leuke uitjes gedaan en 2/3 gekampeerd. Beide vakanties drie weken en meestal doen we aan het einde een dure luxe lodge. Tussentijds ook meestal in een lodge om even de auto te herinrichten, boodschappen te doen en kleren te laten wassen die niet makkelijk met de hand te wassen zijn.

Wij werken beide fulltime en geven eigenlijk heel weinig uit aan kleiding, zaken in/rond huis, op stap gaan etc.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:12

Volgens mij 1150 euro p.p. voor 8 dagen Dubrovnik.

Super airbnb, auto gehuurd voor een dagje Bosnië en een dagje Montenegro, helemaal niets thuis klaargemaakt aan eten (constant buiten de deur eten) en we hebben elke dag meerdere activiteiten gedaan. Kroatïë is geen duur land, maar Dubrovnik is zo toeristisch dat het eten en de activiteiten de vakantie wat duurder maakten. Even het kabelbaantje pakken (2 minuten) is 22 euro voor een retourtje. Plak er die dag een buggy safari en kanoën bij en je bent al meer dan 100 euro p.p. kwijt aan activiteiten.

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:31

Supervixen schreef:
In januari kun je regelmatig niet bij de Noordkaap komen ivm het weer. Als de weg open is kun je alleen in konvooi rijden.
Wel supervet hoe jullie gaan reizen!


Klopt! Maar we gaan rustig aan rijden vanaf januari, dus zullen er nog niet gelijk zijn ;) en in konvooi vinden wij wel leuk! Er zijn al meer mensen met precies zo’n bus als wij in de winter daarheen gereden, dus het zou mogelijk moeten zijn

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wat kostte jouw reis /vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:47

Ik denk dat we een 16.000 € kwijt waren afgelopen zomer met zijn 5en (2 volwassenen en 3 kinderen 10-12-14). 4 weken VS waarvan 10 dagen Florida (incl 2 dagen Disneyparken en Kennedyspace centre, hotels en huurauto) en daarna paar dagen Phoenix en dan 2 weken trekken met een camper. Verschrikkelijk veel geld maar we gaan maar 1 keer per 4/5 jaar met zijn 5en op vakantie. En met 5 personen en koffers, heb je nu eenmaal een wat grotere auto nodig die je huurt... We hebben echt niet zuinig aangedaan. Heel veel gezien, lekker uit eten geweest en nog gewinkeld.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:49

cuba voor 4 weken € 1500 voor alles.
ijsland voor 7 dagen rondreizen met een campervan was rond de € 1000.
naar boedapest voor 2,5 dag 300 euro ( veel gefeest )

Ga van de week naar jordanie en ik verwacht voor 10 dagen inclusief ticket 1000 kwijt te zijn. Januari - Februari ga ik naar Zuid Amerika en ik hoop dat ik rond de € 3500 kwijt ben inclusief ticket

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Wat kostte jouw reis /vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:50

Wij zijn 13 dagen naar Turkije geweest voor 3400 euro 2 volwassenen en 1 kindje van 4. Incl alles

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:56

Wij gaan binnenkort 17 dagen naar Curacao met z'n tweetjes. Tickets waren ruim €1300, accomodatie hetzelfde, ongeveer €1300. Huurauto is iets van €370. En dan moeten we nog elke dag eten (we hebben wel eigen keuken) en leuke dingen doen etcetera. Toch veel geld als je alles zo naast elkaar zet! >;) Maar hee, we hebben het verdiend! :D

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:04

Bloemetje75 schreef:
Ik denk dat we een 16.000 € kwijt waren afgelopen zomer met zijn 5en (2 volwassenen en 3 kinderen 10-12-14). 4 weken VS waarvan 10 dagen Florida (incl 2 dagen Disneyparken en Kennedyspace centre, hotels en huurauto) en daarna paar dagen Phoenix en dan 2 weken trekken met een camper. Verschrikkelijk veel geld maar we gaan maar 1 keer per 4/5 jaar met zijn 5en op vakantie. En met 5 personen en koffers, heb je nu eenmaal een wat grotere auto nodig die je huurt... We hebben echt niet zuinig aangedaan. Heel veel gezien, lekker uit eten geweest en nog gewinkeld.


Wat een bedrag zeg, maar wel goed voor te stellen met een groot gezin en dan ook nog 4 weken. Ontzettend gaaf dat je zoiets kan doen, lijkt me voor de kinderen een bijzondere ervaring! Gaan jullie in de overige 4-5 jaar dan helemaal niet op vakantie?

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:11

Ghostattack schreef:
Bloemetje75 schreef:
Ik denk dat we een 16.000 € kwijt waren afgelopen zomer met zijn 5en (2 volwassenen en 3 kinderen 10-12-14). 4 weken VS waarvan 10 dagen Florida (incl 2 dagen Disneyparken en Kennedyspace centre, hotels en huurauto) en daarna paar dagen Phoenix en dan 2 weken trekken met een camper. Verschrikkelijk veel geld maar we gaan maar 1 keer per 4/5 jaar met zijn 5en op vakantie. En met 5 personen en koffers, heb je nu eenmaal een wat grotere auto nodig die je huurt... We hebben echt niet zuinig aangedaan. Heel veel gezien, lekker uit eten geweest en nog gewinkeld.


Wat een bedrag zeg, maar wel goed voor te stellen met een groot gezin en dan ook nog 4 weken. Ontzettend gaaf dat je zoiets kan doen, lijkt me voor de kinderen een bijzondere ervaring! Gaan jullie in de overige 4-5 jaar dan helemaal niet op vakantie?


De andere jaren ga ik meestal alleen met de kinderen op vakantie met onze camper (we hebben oudje gekocht 5 jaar geleden die motorisch super is en ach kamperen mag wat behelpen zijn he). Ik kies dan voor simpele campings met als enige echte eis goed sanitair. Kook bijna iedere dag zelf dus ook dat scheelt heel veel. Mijn man reist heel veel voor zijn werk en plakt er op bepaalde bestemmingen dan privé een paar dagen aan vast. Als ik alleen ga met de kinderen is dan meestal max 2 weken. En dan ben ik voor € 1.000/ € 1.500 klaar met zijn 4en, incl verzekering en keuring van de camper en diesel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:12

Wisselt heel erg. Camper en wintersport is max 2 keer 50 puntenkaart en brandstof. Dan ben ik met 100 euro klaar voor 4 dagen. Maar meestal minder zelfs nog. Afgelopen winter twee weken camper en skieen waarvan een week appartement en skipas 550 euro inclusief brandstof pp.

Vietnam was vorig jaar alles bij elkaar met zakgeld en treinreis en honden in pension (zo ongeveer duurste van alles) 1500 euro waarvan 350 voor de honden. Florida begin dit jaar 850 ex hond. Afgelopen vakantie 1200 ex honden maar daarvan krijg ik nog deel terug van reisorganisatie als het goed is.

Voor mij de grootste kostenpost dus de honden in pension.

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:14

karuna schreef:
Voor mij de grootste kostenpost dus de honden in pension.


Ik ben heel blij dat een vriendin mijn poezen doet (en ik uiteraard altijd haar dieren) en dat ik voor de paarden een hele fijne, goedkope (ze gaan met de kudde van die man op de wei dus ook die man heeft weinig extra kosten) vakantieplek heb. Als ik zonder mijn man ga, is hij wel aan het werk en zorgt voor de dieren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat kostte jouw reis /vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:16

Paarden niet meer van toepassing, honden zitten soms weekend bij ex, dan is dat wel te doen. Was van de winter paar keer geluk. Maar bij langere vakanties gaat dat niet. Heb nog geluk met dit pension/asiel flexibel fikjes voelen zich er thuis en ik krijg wat korting omdat kleine dame bij hun vandaan komt als heropvoeder.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat kostte jouw reis /vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:16

Moonsparkle, stuur maar PB zal ik even ons precieze reisschema opzoeken. Het was waanzinnig 15 juli vertrokken en 12 augustus weer geland in NL

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat kostte jouw reis /vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:53

Wij hadden afgelopen zomer voor €420 p.p. 8 dagen La Palma inclusief vliegreis, appartement en ontbijt. Hebben voor €120 een auto gehuurd die we bij vliegveld opgehaald en weer ingeleverd hebben en de hele week fanatiek gebruikt hebben. Uit eten gaan was er overigens ook heel goedkoop.

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:51

Ik was benieuwd als hier mensen naar de azoren zijn geweest. Zoja, wat waren jullie ongeveer kwijt.