Lissabon met tiener

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Lissabon met tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 22:06

Eind van dit jaar of begin volgend jaar wil mijn man en zoon (11jaar) samen een dag of 5 naar Lissabon toe. Plan is een paar dagen in de stad zelf en de laatste dag een auto huren en naar Sintra toe rijden.
Wie weet er nog leuke bezienswaardigheden voor ze?

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:34

ikkeniet schreef:
Eind van dit jaar of begin volgend jaar wil mijn man en zoon (11jaar) samen een dag of 5 naar Lissabon toe. Plan is een paar dagen in de stad zelf en de laatste dag een auto huren en naar Sintra toe rijden.
Wie weet er nog leuke bezienswaardigheden voor ze?


Belem, en daar heb je 2 torens waar je in kan. Ik ben niet in die torre van belem geweest maar die andere hoge vlak er naast. Ik ben toen ook naar het aquarium geweest want bij mij was het toen veel te warm (37 graden) maar ook handig als het regent.
Strand in cascais met de trein. En indd Sintra. Ik ben toen nog naar Palácio en de Quinta da Regaleira.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Lissabon met tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 12:50

Voor Sintra heb je niet perse een auto nodig. Dat kun je vanuit Lissabon super goed met de trein doen! Daarnaast rijdt er ook een trein langs de rustlijn langs richting Cascais. Een leuke badplaats met strand, evenals Esotril. Wellicht ook leuk om te doen. Treinkaartje kost 4 euro

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Lissabon met tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:18

Ik zou zeker een dagje besteden aan het terrein van de worldexpo '98. Voor kinderen veel te zien en te doen. ( waaronder het hier genoemde oceanarium ). Met tram 28 naar het kerkhof van plezier, echt heel bijzonder.
Christusbeeld ( replica van het grote beeld in Argentinie ) beklimmen

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:41

Ik vond een rondrit door de stad met zo'n traditionele tram onwijs leuk. Wij hebben toen een rondvaart over de Taag gedaan in een speedboot, dat was ook super gaaf! Alleen waren wij wel met een grote groep, weet niet of dat ook mogelijk is met slechts 3 personen.

Anoniem

Re: Lissabon met tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:56

Pasteis de Belem niet vergeten te eten natuurlijk! :9

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:42

Anoniem schreef:
Pasteis de Belem niet vergeten te eten natuurlijk! :9

Dat zeker niet doen, voor je het weet ga je ervan dromen als je weer thuis bent en ga je overal heen waar je leest dat ze ze verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:51

truus1957 schreef:
Anoniem schreef:
Pasteis de Belem niet vergeten te eten natuurlijk! :9

Dat zeker niet doen, voor je het weet ga je ervan dromen als je weer thuis bent en ga je overal heen waar je leest dat ze ze verkopen.

Ik krijg pasteis de natas versgebakken op verzoek. En ander is serieus Albert Heijn een prima alternatief. Eventjes de oven in en oehhhhhh la la :9
Sorry, not sorry! O:)

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Lissabon met tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:17

Omg heb je ze bij de ah ?
Ik heb ze gelukkig op me laatste dag toen gegeten want anders had ik er denk wel heel veel op haha

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Lissabon met tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:41

Onze ah is ermee gestopt. Sorry beetje of topic haha