Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 16:29

Ik vind het juist leuk als er iets meer te doen is op een camping. Ook vind ik het leuk als er veel kinderen zijn voor onze dochter.
Ik moest aan al die dingen eerder niet denken.. Maar zo'n kind verandert je leven hè :')

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132060
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:36

Oh ja, dat geloof ik zeker wel :))
En ik snap ook echt wel dat je dan voor iets heel anders kiest dan wanneer je zoals wij met z'n tweetjes bent en vooral op zoek bent naar rust en een mooie omgeving. Zoveel mensen, zoveel wensen :)

Zijn jullie ondertussen al weggeweest, IMJ?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 17:23

Nee! De caravan moet nog aangeschaft!

Vrijdag komt er een trekhaak onder onze nieuwe auto.
Daarna even sparen en hogelijk voor het voorjaar een caravan!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:27

IMJ schreef:
Nee! De caravan moet nog aangeschaft!

Vrijdag komt er een trekhaak onder onze nieuwe auto.
Daarna even sparen en hogelijk voor het voorjaar een caravan!

ah de nieuwe auto is gelukt dus! Wat is het geworden?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 19:21

Een renault captur.. Maar we hebben er pech mee hoor! Had de groene kaart nog niet eens binnen en werd al aangereden gisteren >;)
Een 90 jarige dame reed naast me een besefte ineens dat ze naar rechts moest een stuurde dus ook maar direct in. alleen.. Ik reed daar!

En een captur is niet zo groot. Hoefde voor ons ook niet. Ik wilde graag iets hoger zitten en daar ben ik echt blij mee. Nu een caravan vinden die gevuld max 1200 weegt maar dat gaat wel lukken want dat is waar we ook steeds op uit komen als we wat rond kijken.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:39

Hopelijk niet zo'n 90pk-versie?
Die gaat het best zwaar krijgen met 1200kg aan de haak......

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 20:46

Ja wel. Maar de caravans waar wij maar kijken zijn zo'n 730kg leeg (En 300kg bagage heb ik volgens mij nooit).
Dus die 1200kg komen we niet aan. Bovendien willen we de komende jaren niet naar Frankrijk of zo maar gewoon wat campings in nl aan doen. Mogelijk een seizoensplek.

Dus het is overwogen en meegenomen in de beslissing. Mijn vriend zei het ook al.

Het is dus niet zo dat we wekelijks met de sleurhut rondrijden. En dus vond ik het zonde zo'n 3000,- meer te betalen (en het grootste deel van het jaar meer benzine verbruiken door de zwaardere motor). Dan kunnen we net zo goed caravans huren op de campings want het voordeel is dan al weg!

Uiteraard ook diverse reviews gelezen dat het in het platte nl prima te doen is met caravan erachter.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:52

Wij hebben onlangs een oude camp-let vouwwagen gekocht. Staat in 10 minuten. Mag 500 kg wegen (250 eigen gewicht en 250 laadvermogen). Voordeel is dat je geen dikke auto nodig hebt (plus dito wegenbelasting).

Zitten 2 tweepersoonsbedden in verdeelt in aparte slaapcabines. Je slaapt van de grond in de bak en/of deksel. Echt een ideaal ding.
Wij hebben hem op de kop getikt voor €450. De oudere modellen zijn goedkoop en vaak nog in heel goede staat. Mocht je het dan niks vinden ben je er zo weer vanaf.

Wij gaan in stijl :+ (vroeger waren er andere kleuren in zullen we maar zeggen _O- )
Afbeelding

Hij is er ook in andere kleuren, maar prijstechnisch zijn deze erg aantrekkelijk. En geen bouwwagen maar echt vouwwagen :)
Vroeger met ma zo’n ding gehad en nu voor onszelf er ook een gekocht want wat hebben we fijne vakanties gehad met zo een!

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:56

IMJ schreef:
Ja wel. Maar de caravans waar wij maar kijken zijn zo'n 730kg leeg (En 300kg bagage heb ik volgens mij nooit).
Dus die 1200kg komen we niet aan. Bovendien willen we de komende jaren niet naar Frankrijk of zo maar gewoon wat campings in nl aan doen. Mogelijk een seizoensplek.

Dus het is overwogen en meegenomen in de beslissing. Mijn vriend zei het ook al.

Het is dus niet zo dat we wekelijks met de sleurhut rondrijden. En dus vond ik het zonde zo'n 3000,- meer te betalen (en het grootste deel van het jaar meer benzine verbruiken door de zwaardere motor). Dan kunnen we net zo goed caravans huren op de campings want het voordeel is dan al weg!

Uiteraard ook diverse reviews gelezen dat het in het platte nl prima te doen is met caravan erachter.

Oh heel snel wel hoor
Je gasflessen je water stoelen tafels voortent met stokken
Je pannen borden bestek alles weegt mee en je hebt in een caravan heel veel nodig als eerste levensbehoefte

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 20:58

Mijn dochter zou m eindeloos vinden! Roze! Maar ze wil zo graag een stapelbed _O-
Ziet er wel heel leuk en gezellig uit!

Toch zoeken we echt een caravan :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 21:04

Echwel schreef:
IMJ schreef:
Ja wel. Maar de caravans waar wij maar kijken zijn zo'n 730kg leeg (En 300kg bagage heb ik volgens mij nooit).
Dus die 1200kg komen we niet aan. Bovendien willen we de komende jaren niet naar Frankrijk of zo maar gewoon wat campings in nl aan doen. Mogelijk een seizoensplek.

Dus het is overwogen en meegenomen in de beslissing. Mijn vriend zei het ook al.

Het is dus niet zo dat we wekelijks met de sleurhut rondrijden. En dus vond ik het zonde zo'n 3000,- meer te betalen (en het grootste deel van het jaar meer benzine verbruiken door de zwaardere motor). Dan kunnen we net zo goed caravans huren op de campings want het voordeel is dan al weg!

Uiteraard ook diverse reviews gelezen dat het in het platte nl prima te doen is met caravan erachter.

Oh heel snel wel hoor
Je gasflessen je water stoelen tafels voortent met stokken
Je pannen borden bestek alles weegt mee en je hebt in een caravan heel veel nodig als eerste levensbehoefte

Ja dat klopt! De voortent zal het meest wegen.
Maar dan nog komen we niet aan de 1200kg die hij wel trekken mag.

Lichtgewicht borden en bestek gaat ook op de checklist :D

Ah we zien wel!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:43

Best nog een behoorlijke auto! Balen van de aanrijding.
Onze caravan is leeg al 1200 kilo. Water nemen we niet mee, die tanks vullen we wel op de camping.
Wij hebben een 12 jaar oude Volvo V70 voor de caravan. Je merkt niet eens dat ie er achter hangt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 22:10

Ja maar jij hebt dan ook een grote luxe caravan uitgekozen! :D

Nee de captur is niet zo groot hoor! Lijkt maar zo.

ikke

Berichten: 37560
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:59

IMJ schreef:
Ja wel. Maar de caravans waar wij maar kijken zijn zo'n 730kg leeg (En 300kg bagage heb ik volgens mij nooit).
Dus die 1200kg komen we niet aan. Bovendien willen we de komende jaren niet naar Frankrijk of zo maar gewoon wat campings in nl aan doen. Mogelijk een seizoensplek.

Dus het is overwogen en meegenomen in de beslissing. Mijn vriend zei het ook al.

Het is dus niet zo dat we wekelijks met de sleurhut rondrijden. En dus vond ik het zonde zo'n 3000,- meer te betalen (en het grootste deel van het jaar meer benzine verbruiken door de zwaardere motor). Dan kunnen we net zo goed caravans huren op de campings want het voordeel is dan al weg!

Uiteraard ook diverse reviews gelezen dat het in het platte nl prima te doen is met caravan erachter.

Ja, dat platte NL wat toch zo plat niet blijkt te zijn.

Ik zou me ook niet verkijken op de standaard opmerking dat een grotere motor DUS meer verbruikt.
5,1 tegen 5,5ltr op 100km. Schokkend meerverbruik......
Dat verschil wreekt zich vanzelf in het gebrek aan motorvermogen waardoor de motor meer toeren maakt en dus harder gaat zuipen. Weg voordeel......
En dat voor 30% meer vermogen.

Kan nog erger: mijn V70 doet gemiddeld 10,2 op 100km volgens opgave (in de praktijk iets zuiniger). Dat is de 2,5T (210pk) met AWD. De simpelste versie met een 140pk 5-cilinder met vooraandrijving doet gemiddeld 9,2ltr op 100km.
Voor iets meer verbruik heb je dus 50% meer vermogen EN 4x4.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 23:26

Blijft nog steeds een hogere aanschafwaarde.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 00:01

IMJ schreef:
Mijn dochter zou m eindeloos vinden! Roze! Maar ze wil zo graag een stapelbed _O-
Ziet er wel heel leuk en gezellig uit!

Toch zoeken we echt een caravan :j


Prinsessen vouwwagen is ook wat waard toch :')
Maar een stapelbed gaat ‘m inderdaad niet worden.

Tipje omdat je het over lichtgewicht spul heb; koop je pannen bij de action. Goedkoop spul, licht en het belangrijkste: een dunne bodem. Dan duurt het geen 3 eeuwen eer je water kookt voor bijvoorbeeld pasta of rijst.

Bij winkels als obelink staat vaak het gewicht wel op dingen als tafels en stoelen. Denk dat je toch wel schrikt. 300kg neem je zo mee helaas!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 06:32

Dat dacht ik ook gelijk! Thnx!! Top!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:25

Een aantal van mijn buren rijdt in een Capture maar die hebben toch moeite om hen de parkeergarage in te krijgen. Nu past mijn Suzuli S-cross daar helaas ook niet in.
Ik heb vrijwel alle keukenspullen bij de Action gekocht, maar wij koken ook in de caravan op inductie.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 09:34

Ja, er hoeft ook geen 12delig servies in :D

Hebben jullie zo'n mini garage dan?

Anoniem

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:56

Ik meld mij ook. Hebben sinds 2 weken een camper.

Volgend jaar 10 dagen er mee op pad, naar Finland.

Moeders en vriend gaan nog kijken voor een auto aanhanger. Zodat er ook nog een autootje mee achterop kan. Of de motoren of trike :D

beemst36
Berichten: 478
Geregistreerd: 18-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:14

Wij zijn ons ook aan het oriënteren om een caravan aan te schaffen. maar wat een keuze.. Zijn er nog tips waar we op moeten letten?

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:39

Wij hebben een volkswagen passat voor onze caravan. De eerste mocht max 1300 kg wegen, de huidige mocht 1500 kg wegen (beladen), maar hebben we terug laten zetten naar 1400 kg.
Trekt de passat in ieder geval met gemak.

Vouwwagen hebben we ook gehad, maar was minder mijn ding. Die wij hadden, had wel meer laadvermogen dan de caravan. _O- Daar kregen we alle rotzooi prima mee. Komend jaar zullen we wat secuurder moeten beslissen wat er mee gaat, want onze hond gaat dan ook mee en dan is 3/4 van je kofferbak ineens hondenbench. Auto laden wordt m dus niet echt en de caravan heeft ook relatief weinig laadvermogen. Worden we creatief van. :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 13:20

Nou ja, zo is het ook, beetje creatief zijn!

Wat zijn jouw wensen Beemst?

beemst36
Berichten: 478
Geregistreerd: 18-02-10

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:32

In iedergeval 4 persoons met voortent en verder niet te duur en eigenlijk minimaal 5 m opbouw

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132060
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:34

Wat is niet te duur, Beemst? Paar duizend euro ofzo?
En wat voor auto heb je om er voor te zetten? :)