Ryanair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:29

Ik ben 1 x via Eindhoven gevlogen maar wat een drama was dat. Nooit meer. Idd, lang wachten bij security, lang wachten op koffers, vertraging, kortom, alles wat ze moeten verzorgen doen ze niet goed.
Ik denk dat Ryanair daar weinig aan kan doen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 17:49

Wij vliegen in september met Ryanair, maar ik maak mij er echt nog geen zorgen om. Het scheelt ook wel dat wij verder nog niets geboekt hebben. Mochten ze de vlucht annuleren, boek ik wel wat anders.

Ik vlieg al jaren meerdere keren per jaar met Ryanair en eigenlijk heb ik pas 1x gedoe met ze gehad ivm een geannuleerde vlucht. Als ik uitrekenen hoeveel geld het scheelt met andere maatschappijen neem ik dat maar op de koop toe.

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:48

RoyceMack schreef:
Maar ze mogen toch maar 5 keer per dag 15 minuten staken?
Dus hooguit 1 uur en 15 minuten vertraging?
De kisten gaan toch gewoon de lucht in? Of begrijp ik het verkeerd?


Dat is de beveiliging op SPL.

Ryanair staakt ook.

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:56

Wij zijn vorige week en de week ervoor mee gevlogen, totaal geen problemen mee gehad. De dagen dat ze zeiden dat ze gaan/gingen staken vliegen/vlogen ze ook niet. De rest van de dagen vliegen ze wel gewoon.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 12:56

Wij vliegen straks gelukkig dus zorgen gemaakt om niks :D

Kinke

Berichten: 20542
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:24


Berdien

Berichten: 64530
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:37

Ik heb tot nu toe een keer of... zes? acht? gevlogen met Ryanair, nooit problemen gehad. Vorig jaar gekozen voor EasyJet en toen werd onze vlucht terug naar huis geannuleerd. Zit je daar in Southend := Je krijgt waar je voor betaald met Ryanair, wil je veel service en comfort dan moet je er niet mee vliegen.

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:14

Wat een wisselende ervaringen! Ik ben met mijn vriendin op 25 juli naar Mallorca gevlogen. Gelukkig 1 van de vluchten die niet gecancelled was door de staking. We hadden wel een minimum service vlucht.
Maar prima gevlogen. Onze handbagage ging in het ruim, was ook goed geregeld. En we hebben alleen bij betaald om stoelen te kiezen zodat we naast elkaar konden zitten.

Van zo'n goedkope maatschappij moet je gewoon niet teveel verwachten.
Kan het ook niet tegenvallen :) .

Douane op Eindhoven waren wij overigens ook in no time doorheen, niks geen gedoe gehad.

En de stakingen zijn wat mij betreft geheel te begrijpen.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 09:22

Ik verbaasd me bij de beveiliging in Eindhoven dat letterlijk niemand om mijn paspoort heeft gevraagd, er is gewoon niet naar gekeken :=

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:27

SavannahNx schreef:
SavannahNx schreef:
Ik zou gaan vliegen met Ryanair naar Milaan. Helaas door drukte bij de secuirity de vlucht gemist en het personeel reageerde onvriendelijk, en begonnen hun stem te verheffen toen ik met mijn verhaal aan kwam zetten.

Het probleem lag bij Eindhoven Airport maar Ryanair drukte mij gewoon weg op de chat en aan de telefoon.

In September ga ik opnieuw dezelfde reis maken (was een weekend weg) en opnieuw met deze maatschappij omdat het niet anders kan en hoop ik dat dit wel goed verloopt.

Hoe lang van tevoren was je dan op het vliegveld? Ik kan me niet voorstellen dat het meer dan twee uur duurt om door de beveiliging te komen.


Dus wel. Ook de stewardessen bevestigdendat we optijd waren maar ze konden niets doen. Eindhoven airport geeft voor alsnog geen reactie.[/quote]


Misschien mega aso, maar als ik mijn vlucht dreig te missen terwijl ik in de rij sta voor security, dan sta ik heel plotseling helemaal vooraan. }>

Zo had ik 2 jaar geleden een springer voor mijn trein. (Trouwens al 3 treinen eerder genomen) eenmaal in de vertrekhal van Eindhoven had ik nog 5 minuten om bij de gate te komen. Er stond dus ook geen security wachtrij paaltje meer overeind. Ben er dwars doorheen gerend. Met 1 minuut speling uiteindelijk wel mn vlucht gehaald.

Netjes? Absoluut niet. Maar ik ga geen honderden euro's weg gooien door iets waar ik zelf niets aan kon doen. (Vlucht was onderdeel van een samengestelde citytrip, vlucht missen betekende alles missen)

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:02

Lau_ schreef:
Ik verbaasd me bij de beveiliging in Eindhoven dat letterlijk niemand om mijn paspoort heeft gevraagd, er is gewoon niet naar gekeken :=

Dan had je waarschijnlijk een Europese vlucht. In de regel controleren ze dan geen paspoorten omdat je binnen Schengen gebied vliegt, hetzelfde als je met de auto naar Italie zou rijden, hoef je ook je paspoort niet te laten zien.

1 Ding weet ik: Met ryanair vlieg ik niet. Nooit. Dan maar wat langer sparen voor mijn vakantie of een keertje niet. Die 40-50 euro extra gun ik het personeel en mezelf om geen vertragingen te hebben. (en vaak is een andere maatschappij nog goedkoper ook!)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:08

Misschien mega aso, maar als ik mijn vlucht dreig te missen terwijl ik in de rij sta voor security, dan sta ik heel plotseling helemaal vooraan. }>

Zo had ik 2 jaar geleden een springer voor mijn trein. (Trouwens al 3 treinen eerder genomen) eenmaal in de vertrekhal van Eindhoven had ik nog 5 minuten om bij de gate te komen. Er stond dus ook geen security wachtrij paaltje meer overeind. Ben er dwars doorheen gerend. Met 1 minuut speling uiteindelijk wel mn vlucht gehaald.

Netjes? Absoluut niet. Maar ik ga geen honderden euro's weg gooien door iets waar ik zelf niets aan kon doen. (Vlucht was onderdeel van een samengestelde citytrip, vlucht missen betekende alles missen)[/quote]

Dat was dus het geval. De mensen die net in de rij stonden en zagen dat de rij wel heel lang was besloten om gewoonweg de paaltjes om te duwen en voor te dringen waardoor het voor ons nog langer wachten werd. En ze hadden 3 bagage lanen open en besloten er 1 dicht te gooien, dus waren er nog maar twee open, en stond er een heel groepje personeel lekker te kletsen en een koffie’tje te doen..

Bij mij was het idd ook alles gemist. Hele weekend weg naar de maan.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:17

Wij vliegen altijd eigenlijk ryanair. Goedkoop en makkelijk ik heb alleen tickets nodig.
Maar ik moet begin september weer en heb net voor de zekerheid een andere maatschappij genomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat wij vertragingen alleen nog maar met andere vliegmaatschappijen hebben gehad Tui zelfs 24 uur.

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:26

Savannahnx

Waarom bleef je dan netjes wachten? Wat hun kunnen kan jij dan toch ook? Kijk het moet geen trek wedstrijd worden maar gewoon ook voordringen als er meerdere het doen...

Je kan niet raden of toevallig iedereen in die rij op dezelfde vlucht zit of voor een andere vlucht staat te wachten. Maar als er heel duidelijk zo veel mensen dezelfde vlucht moeten halen dat zelfs met voordringen er een aantal hun vlucht missen, is er geen goede coördinatie van uit de luchthaven.

Ik weet het dat ik in zulke gevallen gewoon echt de aardigste niet ben en zal zorgen dat ik mijn vlucht wel haal. Helaas kan dat ten koste geen van de reserve tijd die iemand anders had in gepland.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:22

mvdende schreef:
Savannahnx

Waarom bleef je dan netjes wachten? Wat hun kunnen kan jij dan toch ook? Kijk het moet geen trek wedstrijd worden maar gewoon ook voordringen als er meerdere het doen...

Je kan niet raden of toevallig iedereen in die rij op dezelfde vlucht zit of voor een andere vlucht staat te wachten. Maar als er heel duidelijk zo veel mensen dezelfde vlucht moeten halen dat zelfs met voordringen er een aantal hun vlucht missen, is er geen goede coördinatie van uit de luchthaven.

Ik weet het dat ik in zulke gevallen gewoon echt de aardigste niet ben en zal zorgen dat ik mijn vlucht wel haal. Helaas kan dat ten koste geen van de reserve tijd die iemand anders had in gepland.


Ik vond het zelf gewoon echt niet kunnen. Ben wel een beetje gaan duwen enzovoorts maar het werd echt 1 grote opstopping dus alsnog wachten. Dat was er ook totaal niet, ipv meerdere lanen open te doen deden ze er maar 2 open, mensen liepen door piepende poortjes en ze lieten ze gewoon doorlopen.. de klachten op internet over eindhoven airport liegen er ook niet om.

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:34

Sorry hoor, maar je gaat toch niet voordringen en paaltjes omduwen als je je vlucht dreigt te missen? Dat vind ik echt niet netjes. Natuurlijk heb je veel betaald, dat begrijp ik, maar op die manier ben je andere mensen tot last terwijl het niet hun probleem is, maar dat van jou.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:51

Littera schreef:
Sorry hoor, maar je gaat toch niet voordringen en paaltjes omduwen als je je vlucht dreigt te missen? Dat vind ik echt niet netjes. Natuurlijk heb je veel betaald, dat begrijp ik, maar op die manier ben je andere mensen tot last terwijl het niet hun probleem is, maar dat van jou.


Zo dacht ik er ook over. Dus hoopte dat het toch een beetje opschoot. Maar helaas de gate was dicht :(

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:02

Zo denk ik er dus niet over. Als er niet iemand besloot voor de trein te springen, was het ook mijn probleem niet geweest. En nee, ik ga geen midweek vakantie missen door een trein springer.

Ik ben misschien tot last, maar 4 minuten extra wachten is niet leuk maar ook niet het einde van de wereld. Trouwens al vaker moeten voordringen. In Malaga moesten de honden nog door de security voordat ik erdoor kon. Ook maar 1 balie open van de 30 ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:04

Als je vlucht snel vertrekt kan je dat gewoon even aangeven aan security en dan krijg je voorrang.

Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:02

Brrr... jij bent een van die mensen aan wie ik zo’n hekel heb. Als je gewoon op tijd van huis gaat, ben je zelfs met springers voor je trein nog op tijd. Wat een asociale manier van denken heb je. En als het dan zo is, geef dat dan ergens aan i.p.v. je als een aso te gedragen.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:11

ze geeft toch aan dat ze 3 treinen eerder al was vertrokken van huis?

Paaltjes en alles meenemen om voor te dringen zou ik nu ook niet doen. Zou wel netjes doorlopen en ondertussen iets zeggen dat mijn vlucht aan het wachten is of dat ik vertraging had (overigens al wel echt gedaan). Als je dit op een assertieve nette manier doet kom je ook al een eind. Hoef je niet voor te beuken.

Ryanair vlieg ik niet mee maar soms wel met andere low cost maatschappijen zoals FlyBe. Normaal redelijk tevreden maar laatst kreeg ik toch wel de kriebels hoor. Het gewicht was overladen dus er moesten mensen achterblijven. Ik kan je vertellen: het enthousiasme was niet enorm. Ik was gaan vragen wat de opties waren, een dagje extra blijven was voor mij geen probleem maar jeetje. Als je zegt dat je compensatie gaat bieden dan
a. zorg dat je ook effectief weet wat je gaat aanbieden
b. zorg dat je de alternatieve vluchten ook weet

Uiteindelijk waren er best wel wat mensen die zich aanboden voor achter te blijven en de dame bleef maar roepen in de mic dat er echt wel toegezegd moest worden want anders gingen we niet vertrekken. Niemand had toegezegd want je wist niet op wat. Uiteindelijk bleek dit dus blijven van donderdag tot maandag en met 250 euro vergoeding. Toen was er dus niemand meer kandidaat.

Nog een beetje dreigen, geen beweging in de groep en tadaaaa we konden boarden want de piloot had een rekenfoutje gemaakt en nu was toch alles in orde 1,5 uur later. Ik kan je vertellen dat ik met samengeknepen billen heb gezeten.

Overigens pak ik ook altijd mijn paspoort mee ipv mijn ID kaart. Dan kan je vaak door die elektronische poortjes ipv in de rij te wachten voor een handmatige check (en kinderen mogen er niet door dus gaat dubbel zo snel).

mvdende

Berichten: 5726
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:45

Het was zo touch and go of ik de vlucht zou halen dat een medewerker opzoeken zou betekenen dat ik de vlucht zou missen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:50

Als je gewoon even aan mensen uitlegt dat je je vlucht dreigt te missen laten ze je gewoon voor.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:17

FatCat schreef:
Als je gewoon even aan mensen uitlegt dat je je vlucht dreigt te missen laten ze je gewoon voor.


Zeker niet. En zeker niet als die mensen ookal zowat 2 uur staan te wachten. Iedereen waa chagerijnig en een man begon te huilen. Personeel zei toen dat de man normaal en rustig moest doen want “anders ga jij helemaal niet meer vliegen vandaag!” Letterlijk geciteert. Bah. Maarja dat was niet het personeel van RyanAir maar van Eindhoven Airport dus.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:32

Ik heb 3 keer met Ryanair gevlogen. Gewoon prima.
Nu hadden wij voor september weer een vlucht geboekt, maar kan ik onverhoopt niet gaan. Toen voelde het toch even raar dat ik niet kan annuleren (ik snap dat daar administratiekosten tegenover staan) en dat omboeken op een andere naam duurder is dan nieuwe tickets kopen (ik dacht dan geef ik onze tickets weg). Gelukkig heb ik een goede annuleringsverzekering, maar het voelt nog steeds gek :j