Zoals het onderwerp al aangeeft; wij gaan dit jaar op vakantie met de auto naar Kroatie, Rovinj om precies te zijn.
Wij gaan met onze bus ( Renault Master ) en nemen ons dochtertje van 6 maand en vriendlief zijn zoontje van 4 jaar mee.
We willen 27 Juli vertrekken vanuit Drenthe rond +/- 3 uur 's ochtends, wij willen dan doorrijden tot +/- 14.00 's middags om hier vervolgens een overnachting te pakken in een hotel.
Dit om de lange reis voor de kinderen ook iets makkelijker te maken.
Het is de bedoeling om hier 's ochtends vroeg 28 Juli weer te vertrekken om zodoende nog een beetje door te kunnen rijden en zonder al te veel gekke vertragingen aan te komen in Rovinj.
Nu ben ik enkele dingen aan het uitzoeken w.b.t. tol en vignetten, en aangezien ik nog nooit eerder zo'n verre reis met de auto gedaan heb is het voor mij een groot raadsel hoe dit allemaal in elkaar steekt, waar tol, waar vignetten, waar welke tunnel of welke route is beslist beter te vermijden.
Ik weet zeker dat er Bokkers zijn die deze reis eerder gemaakt hebben en wél weten hoe dit het best te organiseren.
Onze bedoeling is om te overnachten in Salzburg, dit leek ons de meest handige locatie.
Ik hoor graag al jullie tips & trics voor een fijne autovakantie naar het mooie Kroatië!