Wanneer last minute boeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Wanneer last minute boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 10:41

Helaas hebben mijn vriend en ik wegens omstandigheden onze huidige reis voor dit jaar moeten annuleren. Echter ben ik wel toe aan vakantie en wil dus graag alsnog (alleen) gaan.
Ik heb vrij van 18-09 t/m 30-09 en vraag mij af wanneer ik het beste kan gaan boeken.
Het risico nemen om het echt heel erg last minute (paar weken van tevoren) te doen? Geeft dat echt nog veel korting? Of kan ik toch het beste nu al rondkijken? :)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:32

Ik denk dat het helemaal van je wensen afhangt.
Als je naar de grote toeristische bestemmingen wilt en je bent niet te kieskeurig in je accommodatie is er altijd wel wat te vinden last minute. Maar als je echt een bepaalde minder toeristische bestemming in gedachten hebt en/of een goede accommodatie wilt zou ik nu vast rondkijken.
Bv op Kreta zul je altijd wel wat vinden maar als je naar Samos wilt heb je toch eerder kans dat de vliegtuigen ook al vol zitten omdat er veel minder op gevlogen wordt.

Autumnn

Re: Wanneer last minute boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:49

Mijn reisbureau zei dat last minutes niet meer de LM’s van “vroeger” waren. Qua prijs scheelt het weinig. Het beste is langs Schiphol te gaan en daar kijken wat ze hebben

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:52

Bij een last minute boek ik meestal 4 weken van te voren. Tot nu toe altijd het goedkoopst voor mij geweest :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:06

Bij mijn laatste 3 vakanties telkens 2 maanden op voorhand geboekt. Dan stonden meestal redelijk laag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:59

Ik zie nu anders aanbiedingen langskomen van € 199,- naar Griekenland, vertrek a.s. dinsdag. Dat is toch echt wel last minute.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:35

Hi Dreamy, Het is een beetje mijn vak dus ik kan je denk ik wel helpen. Hoe lang je kunt wachten met een last minute te boeken hangt van 2 factoren af: hoe flexibel ben je m.b.t. je bestemming en ga je al dan niet in een schoolvakantie op vakantie. Dat laatste is in jouw geval niet zo, voor september zou ik (uiterlijk) 6 weken vooraf beginnen te kijken tot max. 2 weken voor vertrek en op het moment dat er een mooie deal voorbij komt toeslaan. Er komen namelijk ook nu al mooie deals voorbij voor september. Erg handig voor zonvakantie last minute is deze site https://www.waarschijntdezonwel.nl/last-minute-zonvakantie . Dan kan je niet alleen op de prijs van een last minute maar ook op het weer op bestemming zoeken!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 09:46

Top, dankjewel voor je reactie :D qua bestemming ben ik opzich vrij flexibel, ik wil gewoon lekker all inclusive met een zwembad en dan vermaak ik me al prima.