Kleinschalige lieve camping noord Nederland/Duitsland

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Emmaa_

Kleinschalige lieve camping noord Nederland/Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 10:02

Misschien een beetje een gekke vraag maar ik ben op zoek naar een lieve, kleinschalige camping om een weekendje naartoe te gaan. Het liefst wel aan het strand of aan een meer, op niet meer dan 5 uur rijden van Almere/Amsterdam en niet al te duur. Waddeneilanden vallen af omdat de veerpont het een beetje te duur zou maken.

Iemand toevallig hele leuke tips?

Pandameisje

Re: Kleinschalige lieve camping noord Nederland/Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:03

Mander dal van mosbeek zit niet aan een strand maar wel op de grens van nederland en duitsland :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:11

In Aagtekerke (Walcheren, Zeeland) zit mini camping Sint Jan: http://www.campingsintjan.nl

Dicht bij de zee en een hele gezellige kleinschalige en goed onderhouden camping. Ik denk dat je alleen wel snel moet zijn met boeken, want het hoogseizoen zit altijd wel snel vol.

Aan de overkant zit manege het Ponyhof mocht je ook nog een strandrit willen maken :) http://www.ponyhof.nl

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:31

Kidde schreef:
In Aagtekerke (Walcheren, Zeeland) zit mini camping Sint Jan: http://www.campingsintjan.nl

Dicht bij de zee en een hele gezellige kleinschalige en goed onderhouden camping. Ik denk dat je alleen wel snel moet zijn met boeken, want het hoogseizoen zit altijd wel snel vol.

Aan de overkant zit manege het Ponyhof mocht je ook nog een strandrit willen maken :) http://www.ponyhof.nl

Oh oeps zie nu pas dat je iets in Noord Nederland zocht :+ Het is wel maar 2 uur rijden vanaf Amsterdam.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 11:31

Niet per se noord Nederland hoor! Had dat erbij gezet omdat ik die regio wel leuk vind maar het zuiden is ook zeker welkom, België ook, noord-Frankrijk ook.. Als het maar niet meer dan 5 uur rijden is van Amsterdam :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:40

Camping de Roos in Beerze, niet per se klein maar heel lief. Je kan er zwemmen in een zijarm van de rivier de Vecht en de natuur in de omgeving is prachtig.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:48

Emma ga naar Stortemelk op Vlieland!
Ik kwam daar als klein meisje altijd en ben na jaaaaren eens terug gegaan en nog steeds leuk. Lekker met de fiets over dat eiland crossen, naar t strand (al dan niet te paard) en in t algemeen gewoon een relaxte plek.
Ik zat destijds in een geheel verzorgde bungalow tent inclusief kookgerei etc en was echt goed te doen qua prijs.

Ik ben ook met mijn ouders regelmatig naar Heeg in Friesland geweest, maar dat was echt specifiek voor de watersport (zeilen/windsurfen).

Edit: ik moet beter lezen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:56

Ik zou naar Camping de Tol in Nunspeet gaan... <3

Beste vakanties ever gehad... *\o/*

Maar echt rustig... mwah... Hangt er vanaf wat je als rustig beschouwt :P

Wil je écht rustig en klein, zou ik gaan kijken naar boerencampings.

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:58

D’elf ieken elsloo in Drents Friese woud, mooie omgeving!!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:08

Camp hammer in hammer
Camping heilhauser Mühle in waxweiler
Beide in Duitsland.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:33

Tutti_Frutti schreef:
Emma ga naar Stortemelk op Vlieland!
Ik kwam daar als klein meisje altijd en ben na jaaaaren eens terug gegaan en nog steeds leuk. Lekker met de fiets over dat eiland crossen, naar t strand (al dan niet te paard) en in t algemeen gewoon een relaxte plek.
Ik zat destijds in een geheel verzorgde bungalow tent inclusief kookgerei etc en was echt goed te doen qua prijs.

Ik ben ook met mijn ouders regelmatig naar Heeg in Friesland geweest, maar dat was echt specifiek voor de watersport (zeilen/windsurfen).

Edit: ik moet beter lezen :')

Inderdaad is Stortemelk een aanrader. Vele jaren geweest in diverse samenstellingen. Heel gezellig en gemoedelijk. Super leuke ritten op een IJslander bij stal Edda.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:55

Wij gaan graag naar camping de wiltzangh in ruinen(Drenthe) hele vriendelijke mensen. heerlijk privé gelegen camping plekjes en hele mooie schone toilet/douche gebouwen.

:+: Sierra, Calistha, Midnight, Serai, Roos :+:

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:37

Camping het Veerse Gat? Ligt op Walcheren, in Zeeland. Hele mooie natuurcamping, veel leuks te doen in de buurt, je kan vanaf de camping met een kano erop uit trekken en het Veerse Meer is op loopafstand. Sowieso vind ik de campings van Staatsbosbeheer een aanrader :j .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:47

Ik vind de Kaemping in De Koog op Texel een aanrader. Vanaf Amsterdam niet zo ver rijdne en de boot naar Texel is helemaal niet duur.

Kaemping zelf vind ik een heel fijne rustige minicamping waar ik al meerdere vakanties heerlijk heb onthaast.
Je loopt vanaf de camping zo het duinpad in en 800 m verder zit je op het strand.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 10:35

De eilanden zijn echt een no go voor mij in de zomer, ik vind het dan veel te druk met kinderen. Het gaat om een rustig weekendje weg met m'n vriend in een mooie omgeving, het hoeft echt geen kinderloze camping te zijn maar alles wat animatie heeft en gillende kinderen vind ik echt niet te doen. Het liefst zou ik naar Oostenrijk rijden voor een mooi plekje in de bergen, maar we hebben helaas maar een weekend en aangezien mijn vriend geen rijbewijs heeft zou ik dan in een avond naar Oostenrijk moeten karren. Liever niet zeg maar.

@prulletje dat is een goede tip! Meertje op afstand en natuurcamping klinkt echt ideaal. Ben niet zo van de veldjes dus dat klinkt goed. Zal eens kijken naar Staatsbosbeheer.

@de rest met tips bedankt, ik zal het allemaal eens opschrijven en bekijken! Het is de bedoeling dat we er even een weekendje samen uit gaan omdat ik net terug ben van 5 maanden in het buitenland zonder hem en we voor de rest waarschijnlijk niet meer op vakantie kunnen deze zomer. Gewoon even een weekend echt met z'n tweeën in de middle of nowhere is dus wat we een beetje zoeken :))

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:19

Oh kwam van de week een klein schalige camping tegen die aan het water lag, met super lieve chaletjes. Ga even voor je zoeken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:24

Ik ben ook geen drukke camping fan, vandaar dat ik je de Kaemping op Texel had aangeraden, maar bedenk me nu dat die hoogzomer waarschijnlijk gewoon vol zitten.
Is iig een camping zonder animatie en alle keren dat ik er was waren er vnl volwassenen, zelfs hoogzomer.

Maar aangezien dat dus wel een eiland is, een andere suggestie voor je, camping de Wilgenheerd in Wehe-den-Hoorn. Ook een kleine camping, aan een Groningse Mare waar je in kunt zwemmen, kanoën of bootje varen. Max 15 plekjes, kleinschalig, prachtig gelegen tussen de wilgen, op fietsafstand van de Waddenzee.
Ook een plek waar wij al meerdere keren naar terug zijn gekeerd vanwege de rust en de ruimte.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:38

De Alberthoeve in Wateren :) ligt aan het drents friese wold. Hele mooi omgeving en heel groot mooi meer.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:46

Camping maka in de Belgische Ardennen. Puur genieten direct aan de rivier. Kano tochten zijn heerlijk en echt prachtig daar. Hele nette schone en vooral kleine rustige camping.

Nona && dora mn lievies

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:47

Set_Elkol schreef:
Camping de Roos in Beerze, niet per se klein maar heel lief. Je kan er zwemmen in een zijarm van de rivier de Vecht en de natuur in de omgeving is prachtig.

Dacht ik ook meteen aan! Langs de camping rijden is al bijna rustgevend. :))

En dichtbij Ommen waar je lekker kan eten en kunt borrelen. Veel horeca!

My opinions may have changed, but not the fact that I’m right

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:28

De Roos zou ik nou niet bepaald aanraden in het hoogseizoen als je niet van kinderen houdt.
Ik heb daar een super vakantie gehad met de kinderen van mijn man toen die nog jonger waren, maar met zijn tweeën hoef ik daar in het hoogseizoen echt niet naartoe.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:39

Laatst bijgewerkt door Djoena op 16-06-18 11:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Nabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:42

En de Eifel? Heb je toch echt het gevoel op vakantie te zijn.

De cursus: "omgaan met teleurstelling" is afgelast.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:33

Camping de Oosterberg in Eperheide Zuid Limburg is een aanrader!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:09

De Lievelinge of Buitenland kan ik je aanraden :j Misschien niet het kleinschalige wat je zoekt, maar wel fijne plekken, aan het water en bij beide ook een leuk restaurantje. Evt 's avonds ook livemuziek, maar aan je tent zit je nog steeds rustig. Ik vond het voor mij en mijn vriend (volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde leeftijd) iig fijne campings.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie