Vakantie naar Schotland, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NogSteedsGek

Vakantie naar Schotland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 23:21

Dag Bokkers,

Ik heb bedacht dat ik naar Schotland op vakantie wil deze zomer. Ik heb ongeveer 10-12 dagen om een stukje rond te trekken met het OV of wandelen. Vorige vakantie in Noorwegen heb ik 5 dagen door een natuurgebied getrokken en wild gekampeerd en 5 dagen tussen stadjes en dorpjes gereisd met OV over bergpassen. Deze combinatie vond ik erg leuk maar het nadeel van wandelen is dat je weinig afstand aflegt in relatief veel tijd. Het is mijn eerste keer Schotland dus wil graag veel zien. Als dat betekend alleen maar met OV reizen en dan dagtochten lopen/varen/stadjes bezoeken is dat ook prima. Fotografie hobby is de laatste tijd ook wat uit de hand gelopen dus fotogenieke plekken staan hoog op het lijstje!

Wat ik in ieder geval graag wil:
- Met de trein over het Glenfinnan viaduct.
- Puffins, ik zag dat vanaf Kilchoan een tour gaat naar Staffa en Lunga. Deze staat eigenlijk al vast.
- Fjorden
- "ruige gebergtes"
- Natuur
- Oude dorpjes/stadjes
-Campings die makkelijk bereikbaar zijn met OV, dus niet ergens ver van hoofdewegen af. Liever geen massacampings, basic is prima. Wildkamperen ook geen probleem.

Zoals ik nu snel kijk denk ik dat het een rondje Glasgow - Fort William - Glenfinnan - Kilchoan - Tobermory - Oban - Glasgow wordt. Is dit een leuk rondje of zijn er leukere routes, en is dit te doen in 10 dagen?Hoop door langs de kust te blijven niet te veel last te hebben van midges, maar ik weet dat het in juli stikt van die beestjes.

Er zijn hier vast Bokkers die tips hebben, ik houd me aanbevolen!

Edit: Ik reis trouwens alleen. Verschillende vliegvelden is overigens ook een optie, bijvoorbeeld op Inverness heen en Glasgow terugvliegen.

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Vakantie naar Schotland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:25