Stedentrip Milaan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:56

Foaly schreef:
Kun je hier misschien een screenshot plaatsen? Ik wil wel even meekijken :)


Zullen we via pb doen?

Foaly

Berichten: 4993
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:56

Prima!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:12

Vandaag zouden we dus gaan vliegen...
indd, zouden... Wij waren ruim optijd op Eindhoven en toen wij naar de secuirity moesten voelde ik hem al aankomen... er stond een inmens lange rij en wij waren er ook ruim optijd (1,5 uur van tevoren) we hebben 1,5 uur in de rij gewacht totdat mensen ineens de hekken besloten om te duwen en voor te dringen met zo’n 100 man. Er waren 3 lanen open voor de bagage maar er werd er zelfs 1 gesloten.. Bizar.. wij hebben daardoor onze vlucht en dus ook ons weekend weg gemist.. Er gingen geen vluchten meer en ze willen niks vergoeden ondanks dat ze zelf toegaven dat het niet onze fout was aangezien ze konden zien dat we anderhalf uur hebben gewacht. Ze zei we kunnen je omboeken voor morgen maar dan zouden we 1 nachtje daar hebben en de volgende ochtend alweer moeten gaan en dat voor 100,- pp. Ze zei je kunt een klacht indienen over de luchthaven wat we ook zeker hebben gedaan.
Ze waren tijdens de controle mijn moeders tas en koffer kwijt, en schreeuwde naar de mensen.. Het vliegtuig stond er nog maar we mochten er niet meer naartoe. Ik kan niet goed beschrijven hoe erg ik baal..

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:58

Jeetje wat een verhaal.. Wat ontzettend naar zoiets! Maar ik snap het ook niet helemaal je verhaal. Ik snap niet dat zoiets kan op Schiphol.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:06

MaiNat schreef:
Jeetje wat een verhaal.. Wat ontzettend naar zoiets! Maar ik snap het ook niet helemaal je verhaal. Ik snap niet dat zoiets kan op Schiphol.

Eindhoven lees ik toch?

Wat een ellende zeg.. zou toch even goed kijken naar mogelijkheden hiermee. Want dit zou toch niet moeten kunnen, zeker als je aantoonbaar ruim op tijd aanwezig was.

Ah wacht, ik lees nu 1,5 u van te voren op vliegveld als ik het goed begrijp. Dat is redelijk krap, zeker in de zomerperiode. Tenminste, ik kies er altijd voor om minimaal 2u van te voren op t vliegveld te zijn. Controles/checks kunnen nog vrij lang duren namelijk.

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:12

Jeetje wat balen! Heel zonde. Hopelijk kunnen jullie toch nog iets regelen!

Maar wat Celien zegt klopt wel, 1.5 uur van tevoren is heel krap. Op Schiphol wordt ruim 3 uur van tevoren aangeraden, dus dat hou ik eigenlijk standaard aan voor alle luchthavens :)

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:28

Ghostattack schreef:
Jeetje wat balen! Heel zonde. Hopelijk kunnen jullie toch nog iets regelen!

Maar wat Celien zegt klopt wel, 1.5 uur van tevoren is heel krap. Op Schiphol wordt ruim 3 uur van tevoren aangeraden, dus dat hou ik eigenlijk standaard aan voor alle luchthavens :)

Als ik niet van te voren ingecheckt, houd ik ook 3u aan uiteraard :j maar met van te voren inchecken scheelt het vaak al zoveel, zeker met alleen handbagage, dat ik dan 2u aanhoud (minimaal) :j

minouesmee

Berichten: 7428
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:39

Sorry dat ik zo binnen kom vallen. :=

1,5 uur is erg krap in de zomerperiode! Ik zou je aanraden volgende keer echt zeker 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Stond dat niet aangegeven bij de luchtvaartmaatschappij? Als wij met Transavia vliegen krijg ik via hun app altijd een reminder dat je minimaal 3 uur van te voren aanwezig moet zijn.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 21:31

Nee we waren 1,5 uur van te voren in de rij om de bagage te laten checken! We waren om 2 uur op Eindhoven en om kwart voor 4 liepen wij de secuirity in.

Dus ik was RUIM optijd!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 21:56

Ik heb zojuist gechat met flywise en ze deden ontzettend dom. “Ja u reist alleen met handbagage dan hoeft u toch niet door de secuirity?” Ik werd zo geirriteerd en antwoordde “ik weet niet of u ooit met het vliegtuig bent geweest, maar je moet ALTIJD door de secuirity hoor”. Toen is de chat weggeklikt door de medewerker. Ze hebben geen mailadres.


Nogmaals voor de duidelijkheid we waren er 3 uur van te voren! En we hebben 1,5 uur in de rij gestaan van de secuirity! We waren dus echt ruim optijd en 1,5 uur voor bagagecontrole is niet normaal. Ze hadden te weinig personeel, controleerde niet goed (ik had nog een aansteker op zak) en ze chanteerde een man die een beetj pissig werd. Die bewaker zei “meneer als u niet even rustig doet dan zorg ik ervoor dat u helemaal niet meer gaat vliegen vandaag!” BIZAR. dit kun je toch niet menen dacht ik zo.
De mevrouw zei dat we wel een uurtje van te voren daar moesten staan, en wij stonden er dus 1,5 uur van te voren en nog gemist.

minouesmee

Berichten: 7428
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:12

Ik snap je even niet. :o (Dit is geen haat! Ik wil je alleen proberen te snappen.)
Was je er nou 2 of 3 uur van te voren? In de zomer zou ik echt minimaal 3 uur aanhouden.
En je was dus al door de check heen? Hoe heb je jouw vlucht kunnen missen dan? Want als je gecontroleerd bent kun je gewoon doorlopen naar je gate. Althans zo ervaar ik dit op Schiphol, kan mij niet herinneren dan Eindhoven anders was 5 jaar geleden.

Voor de volgende keer raad ik je aan om min. 3 uur voor dat je gaat boarden in te checken of je bagage af te geven als je online bent ingecheckt en daarna gelijk doorloopt naar de security. Als je daar door heen bent kun je altijd kijken of je dan gelijk naar de gate moet of dat je nog even ergens wat kan gaan drinken bijvoorbeeld.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:31

minouesmee schreef:
Ik snap je even niet. :o (Dit is geen haat! Ik wil je alleen proberen te snappen.)
Was je er nou 2 of 3 uur van te voren? In de zomer zou ik echt minimaal 3 uur aanhouden.
En je was dus al door de check heen? Hoe heb je jouw vlucht kunnen missen dan? Want als je gecontroleerd bent kun je gewoon doorlopen naar je gate. Althans zo ervaar ik dit op Schiphol, kan mij niet herinneren dan Eindhoven anders was 5 jaar geleden.

Voor de volgende keer raad ik je aan om min. 3 uur voor dat je gaat boarden in te checken of je bagage af te geven als je online bent ingecheckt en daarna gelijk doorloopt naar de security. Als je daar door heen bent kun je altijd kijken of je dan gelijk naar de gate moet of dat je nog even ergens wat kan gaan drinken bijvoorbeeld.

Ik denk dat ze wel al op eindhoven was, maar of bij de security vast liep, of dat er zo'n extra handbagage controle was wat je op schiphol wel eens (niet altijd) doet tussen het winkelgebied-gates?

Tjah, ook daar, altijd ruim van te voren aanwezig zijn :j

Als het de security voor het winkelgebied zeg maar was, is het gewoon veel te laat geweest om daar te gaan staan. 1,5u is niet op tijd, zeker niet in de zomerperiode waar veel extra vluchten zijn en extra mensen die gaan reizen.

Ik denk ook niet dat je iemand er aansprakelijk voor kan stellen. Niemand anders dan jijzelf bent verantwoordelijk voor het op tijd zijn. EHV staat er opzich bekend om lange wachtrijen, weinig balies en weinig mensen bij de gates (google maar even). Hetzelfde geld voor Schiphol overigens. RTM is een van de weinige die het allemaal redelijk vlot laat verlopen.

Spenk
Berichten: 21849
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:46

Ik snap eigenlijk niet dat als je wel 3 uur van te voren er bent je pas zo laat door de douane gaat?

Dat is vragen om problemen.... Als ik aankom ga ik direct door de douane heen , de overige tijd kan je dan wel ergens wat zitten drinken, of zoals op de grotere vliegvelden winkelen.

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:18

Dames, TS vloog voor de eerste keer in haar leven he. Dan kun je dit soort dingen niet weten. Als je er om 2 uur bent en om kwart over 4 vliegt zou normaal gesproken op tijd moeten zijn namelijk!

Dat de rij voor de douane meer dan 1,5 uur was, kan je niet weten. Dat hoort ook niet zo, normaal gesproken is het max een uur. Het is een fout van de luchthaven. En je kan de kosten altijd proberen te verhalen bij het vliegveld of een schadevergoeding claimen.

Spenk
Berichten: 21849
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:21

Max uur? Nou in deze tijd echt niet hoor :=

MarliesV

Berichten: 15261
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:23

TS, ga mijn mening verder niet geven of mij er in mengen maar ze hebben wel een mailadres. Staat gewoon bij contactgegevens op de site:

Stuur ons een e-mail.
Stuurt u liever een e-mail? Dan kunt u deze sturen naar info@flywise.nl. Wij doen ons best zo snel mogelijk te antwoorden op uw e-mail. Wilt u liever direct antwoord op uw vraag? Gebruik dan onze LiveChat!

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:25

Yvank_ schreef:
Max uur? Nou in deze tijd echt niet hoor :=


Nou ik ga nooit in deze tijd, maar ik zou ook echt niet meer dan 2 uur van te voren aanwezig zijn, want ik sta er meestal maar hooguit 45 minuten. Vaak zelfs maar 20 a 25.

Toch geven de luchthavens zelf aan dat ze "sneller" worden en dat de wachttijd tegenwoorsig echt niet meer zo lang is.

Spenk
Berichten: 21849
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:26

iirrssjjee schreef:
Yvank_ schreef:
Max uur? Nou in deze tijd echt niet hoor :=


Nou ik ga nooit in deze tijd, maar ik zou ook echt niet meer dan 2 uur van te voren aanwezig zijn, want ik sta er meestal maar hooguit 45 minuten. Vaak zelfs maar 20 a 25.

Toch geven de luchthavens zelf aan dat ze "sneller" worden en dat de wachttijd tegenwoorsig echt niet meer zo lang is.

Maar het komt echt nog wel voor :j

Wij houden altijd 3 uur aan in de zomer en gaan direct door de douane. Heb er wel eens 2 uur gestaan hoor.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:34

En vergeet (als je op schiphol vliegt, weet niet hoe EDH is) het geloop niet.. inchecken bij vertrekhal 3, security bij vertrekhal 1 en vervolgens weer je gate ergens aan de andere kant :+

Dat TS nooit gaat is ruk, maar ik gok niet dat ze hiervoor enige compensatie kan krijgen. De enige plek waar dat eventueel zou kunnen, in EDH. Flywise heeft er niks mee te maken dat ze de vlucht niet hebben gehaald.

Ghostattack

Berichten: 11267
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:48

Eindhoven is niet zo groot, dus dat is niet ver lopen. Op Schiphol moest ik toch echt dik 25 minuten stevig doorlopen voor mijn gate laatst := Was een internationale vlucht, zeer ruim van tevoren aanwezig en lekker bij de Starbucks neergeploft. En dan bedenk je je dat je gate waarschijnlijk minimaal een kilometer verderop is :+

Tip voor de volgende keer TS: Lekker direct door de douane/security op het vliegveld! Daarna zijn altijd nog genoeg winkels of plekken om te eten en drinken.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 11:10

iirrssjjee schreef:
Dames, TS vloog voor de eerste keer in haar leven he. Dan kun je dit soort dingen niet weten. Als je er om 2 uur bent en om kwart over 4 vliegt zou normaal gesproken op tijd moeten zijn namelijk!

Dat de rij voor de douane meer dan 1,5 uur was, kan je niet weten. Dat hoort ook niet zo, normaal gesproken is het max een uur. Het is een fout van de luchthaven. En je kan de kosten altijd proberen te verhalen bij het vliegveld of een schadevergoeding claimen.


Dankjewel..
wij waren om 2 uur op Eindhoven (gate sluit om 17:20 en vliegen om 17:50) en we hebben daar een aantal dingen nagevraagd, die mevrouw zei als we een uurtje van te voren naar de secuirity gingen dat we de vlucht wel zouden halen. Dus we hebben wat gegeten en gewacht en zijn dus netjes optijd naar de secuirity gegaan. Daar bleek de rij inmens lang (1,5 uur dus) en was de gate gesloten toen we eenmaal door de check waren.

Wij gingen ervanuit dat de mevrouw bij de info balie alles wel het beste wist want ik vloog idd voor de eerste keer. Dus wij zijn op haar woord een uur van te voren bij de check gaan staan en de secuirity duurde dus te lang doordat ze te weinig mensen hadden die die checks deden en te weinig bagage lanen open.

Waardoor we dus de vlucht hebben gemist.

Is toch niet zo lastig haha ?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 11:13

Dus ik denk niet dat het mijn fout is...

De mevrouw van de infobalie had het waarschijnlijk zo druk niet geschat, en is dus ook haar fout niet, maar dat ze maar 3 lanen open hebben, dan besluiten om er zelfs 1 dicht te doen wat dus maakt dat je met 300 mensen 2 bagage lanen hebt, en dat mensen door piepende poortjes doorlopen. Dat is zeker allemaa hun fout. Want als ze meer lanen open hadden gehouden en meer personeel daar op die 300 man hadden gezet dan had ik mn vlucht gehaald..
Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 06-07-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 11:15

Yvank_ schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat als je wel 3 uur van te voren er bent je pas zo laat door de douane gaat?

Dat is vragen om problemen.... Als ik aankom ga ik direct door de douane heen , de overige tijd kan je dan wel ergens wat zitten drinken, of zoals op de grotere vliegvelden winkelen.


Was op aanraden van de mevrouw van de info balie. Die zei dat je er ongeveer een uurtje in de rij moest wachten. Helaas bleek dit langer te zijn. Ik heb nog nooit gevlogen en alles was voor mij nieuw dus ben ik op vertrouwen van die mevrouw een uurtje van te voren naar de check gegaan.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:31

SavannahNx schreef:
Yvank_ schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat als je wel 3 uur van te voren er bent je pas zo laat door de douane gaat?

Dat is vragen om problemen.... Als ik aankom ga ik direct door de douane heen , de overige tijd kan je dan wel ergens wat zitten drinken, of zoals op de grotere vliegvelden winkelen.


Was op aanraden van de mevrouw van de info balie. Die zei dat je er ongeveer een uurtje in de rij moest wachten. Helaas bleek dit langer te zijn. Ik heb nog nooit gevlogen en alles was voor mij nieuw dus ben ik op vertrouwen van die mevrouw een uurtje van te voren naar de check gegaan.


Maar, je was toch met je moeder? Of had die ook niet zo vaak gevlogen?
Naja les voor de vorige keer in ieder geval. Nooit iemand van een balie geloven dat je niet meteen door security heen moet. Wel doen dus. Staat ook eigenlijk overal aangegeven. '2u van te voren aanwezig zijn' is niet omgeving vliegveld, maar meteen security door. Want daar begint de ellende. Niet bij het parkeren zegmaar (alhoewel soms ook wel _O- )


Waarom ze een lange dichtgooien kan allerlei soorten redenen hebben. Personeelstekort, verplichte rusttijden etc.

Het is niemands fout. Jullie hadden wellicht het beter kunnen inschatten en wel door moeten lopen. Mevrouw had niet moeten zeggen gerust te blijven wachten rondom de vertrekhallen. Eindhoven had meer personeel moeten hebben. Maar zeker is dat FlyWise hier niks aan kan doen. Zoals ik zei, enige waar je echt bij kan klagen/wellicht iets kan regelen is Eindhoven Airport. Maar de kans dat er wat mee gebeurd is aardig nihil.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 12:01

Ik heb idd ook alleen bij Eindhoven airport geklaagd.

Mijn moeder had idd wel als is gevlogen (2 keer ofzo) , maar die ging meestal ook pas een uur van te voren door de secuirity heen.

Het is gewoonweg poedersuiker.