Stedentrip Milaan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:37

SavannahNx schreef:
Met Flywise (?) geloof ik.

Dat is de reisorganisatie.
Ik zie op hun website dat informatie over met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt in de boekingsbevestiging staat.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 17:38

Anoniem schreef:
SavannahNx schreef:
Met Flywise (?) geloof ik.

Dat is de reisorganisatie.
Ik zie op hun website dat informatie over met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt in de boekingsbevestiging staat.


Oh wacht dan zal ik straks eens kijken!

Sorry nog nooit met vliegtuig gereist dus echt heel stom dit :+ :o

Anoniem

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:41

Helemaal niet stom, dat kun en hoef je dan toch niet te weten?
Het kan zijn dat er alleen een vluchtnummer staat. Letters en cijfers. Aan de hand van die letters weten we dan je maatschappij en vanaf daar kun je verder. ;)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 22:02

We vliegen met Ryanair zie ik hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:40

SavannahNx schreef:
We vliegen met Ryanair zie ik hier.

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-i ... bagage#0-1

Eén cabinetas met een gewicht tot 10kg en een max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm plus 1 kleine tas met max afmeting van 35 x 20 x 20cm mag per passagier vervoerd worden.

Er staat nog meer info in de link over wat wel en niet mag.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 11:26

Anoniem schreef:
SavannahNx schreef:
We vliegen met Ryanair zie ik hier.

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-i ... bagage#0-1

Eén cabinetas met een gewicht tot 10kg en een max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm plus 1 kleine tas met max afmeting van 35 x 20 x 20cm mag per passagier vervoerd worden.

Er staat nog meer info in de link over wat wel en niet mag.



Dankjewel! Je bent een held!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 11:26

Handbagage reist gewoon met je mee toch? Dus kan je daar dan bvb iets te eten in doen voor onderweg of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:31

SavannahNx schreef:
Handbagage reist gewoon met je mee toch? Dus kan je daar dan bvb iets te eten in doen voor onderweg of?

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-i ... ragen#15-6

Lees maar ;)

Hand-bagage gaat met je mee, blijft bij de hand zeg maar, cabinebagage is daar een ander woord voor. Die zet je in de kastjes boven je hoofd of onder de stoel voor je.
Ruimbagage gaat in het vrachtgedeelte onderin, daar kom je niet bij.

Foaly

Berichten: 4993
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:26

Eten kun je meenemen, maar let even op met flesjes drinken! Als je door de beveiliging gaat, mag je maar 1L vloeistoffen in totaal bij je hebben, in verpakkingen van max. 100 ml. En dat moet allemaal bij elkaar in een doorzichtig tasje zitten (liggen meestal daar wel, maar handiger om dat van tevoren klaar te hebben liggen zodat je niet nog moet hannesen terwijl er een rij mensen in je nek staat te hijgen). Eenmaal door de beveiliging kun je weer flesjes water halen of een leeg flesje vullen op de wc, bijvoorbeeld.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:46

Allemaal helemaal nieuw voor mij! dank voor alle hulp en tips!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:57

Mijn moeder is zojuist gestopt met roken en rookt nu met zo’n electrische sigaret alleen zie ik dat dat niet mee mag.. Zijn daar nog oplossingen voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:08

SavannahNx schreef:
Mijn moeder is zojuist gestopt met roken en rookt nu met zo’n electrische sigaret alleen zie ik dat dat niet mee mag.. Zijn daar nog oplossingen voor?


Geduld hebben? :D
Dat is daar ben ik bang de oplossing voor.
Vroegahhhh moest je ook gewoon wachten tot je weer buiten stond, of in een vieze rookruimte, dat is er niet makkelijker op geworden.

Foaly

Berichten: 4993
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:48

Citaat:
Klanten zijn verplicht om batterij aangedreven draagbare elektronische rookapparaten (e-sigaretten) in hun handbagage mee te nemen. Genoemde apparaten mogen niet in de ingecheckte bagage in het ruim geplaatst worden. Daarnaast wordt het passagiers niet toegestaan om deze apparaten aan boord van het vliegtuig op te laden.


Zoals ik het lees mogen ze wel mee, en moeten ze in je handbagage (en mogen ze dus niet mee in het ruim, ik denk ivm afwijkende luchtdruk/ontploffingsgevaar). Je mag ze alleen niet opsteken aan boord :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 16:00

Anoniem schreef:
SavannahNx schreef:
Mijn moeder is zojuist gestopt met roken en rookt nu met zo’n electrische sigaret alleen zie ik dat dat niet mee mag.. Zijn daar nog oplossingen voor?


Geduld hebben? :D
Dat is daar ben ik bang de oplossing voor.
Vroegahhhh moest je ook gewoon wachten tot je weer buiten stond, of in een vieze rookruimte, dat is er niet makkelijker op geworden.


Nee ik snap dat ze niet in het vliegtuig mag roken maar er staat dat het niet mee mag. Gewoon helemaal niet in de bagage.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 16:01

Foaly schreef:
Citaat:
Klanten zijn verplicht om batterij aangedreven draagbare elektronische rookapparaten (e-sigaretten) in hun handbagage mee te nemen. Genoemde apparaten mogen niet in de ingecheckte bagage in het ruim geplaatst worden. Daarnaast wordt het passagiers niet toegestaan om deze apparaten aan boord van het vliegtuig op te laden.


Zoals ik het lees mogen ze wel mee, en moeten ze in je handbagage (en mogen ze dus niet mee in het ruim, ik denk ivm afwijkende luchtdruk/ontploffingsgevaar). Je mag ze alleen niet opsteken aan boord :)


Bij RyanAir staat dat ze niet in de bagage mogen zitten dus ik heb geen idee of ze bedoelen handbagage of ruimbagage

Er staat in het vliegtuigruim (?)

Foaly

Berichten: 4993
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:14

Ik heb dat stukje gekopieerd van de website van Ryanair. In een vliegtuig heb je het ruim (voor de grote koffers) en de cabine (met de stoelen en alles). De handbagage houd je bij je en neem je mee in de cabine, en als je e-sigaretten mee hebt, moet je die dus ook bij je houden. Die mogen niet in het ruim, maar dus wel in de cabine. Ze mogen dus gewoon mee :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 19:35

Foaly schreef:
Ik heb dat stukje gekopieerd van de website van Ryanair. In een vliegtuig heb je het ruim (voor de grote koffers) en de cabine (met de stoelen en alles). De handbagage houd je bij je en neem je mee in de cabine, en als je e-sigaretten mee hebt, moet je die dus ook bij je houden. Die mogen niet in het ruim, maar dus wel in de cabine. Ze mogen dus gewoon mee :)


Ah dat zal ze fijn vinden hahaha. Anders word ze al helemaal gek :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:08

Oke help. We moesten dus stoelen gaan bepalen en die moeten we nu betalen bij het online inchecken, het mooie is, je kunt niet met ideal betalen maar ik of mn moeder hebben geen creditcard of visa of whatever.. EN NU DAN?! Dit is toch harstikke dom van die maatschappij? Ideal is het nu helemaal..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:12

Qua eten: Italiaans eten is meer dan alleen pizza en pasta.
Er zijn vrijwel altijd diverse opties zonder pizza en of pasta.

Sterker nog...ik heb in Italië nog maar 1 keer pizza gegeten. (In Siena en depie was niet te vreten)

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:22

SavannahNx schreef:
Oke help. We moesten dus stoelen gaan bepalen en die moeten we nu betalen bij het online inchecken, het mooie is, je kunt niet met ideal betalen maar ik of mn moeder hebben geen creditcard of visa of whatever.. EN NU DAN?! Dit is toch harstikke dom van die maatschappij? Ideal is het nu helemaal..


Hebben jullie geen creditcard?

Toen wij in Milaan waren, zijn we ook een middagje naar de paardenrenbaan geweest. Vond ik ook wel erg tof! Ligt alleen aardig uit het centrum (wij combineerden het met een rondleiding door San Siro, voetbalstadion). Verder natuurlijk de Dom, LET OP!! Lange (tot over de knie) broek en schouders bedekt als je erin wilt. Alles is goed te doen met het OV en goed betaalbaar (het OV dan)!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:23

Nee dat hebben we niet, en kan ook financieel niet.

Okee dankjewel voor de tips. We zijn er maar 1 volle dag helaas.

Foaly

Berichten: 4993
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:36

Volgens mij hoef je niet per se een stoel te kiezen, hoor. Als je die stap overslaat, krijg je een random stoel toegewezen.

Dit is een slim trucje van Ryanair om je meer te laten betalen, maar het hoeft dus niet!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:37

Foaly schreef:
Volgens mij hoef je niet per se een stoel te kiezen, hoor. Als je die stap overslaat, krijg je een random stoel toegewezen.

Dit is een slim trucje van Ryanair om je meer te laten betalen, maar het hoeft dus niet!


Ik dacht al zoiets maar die stap overslaan ging niet geloof ik... Ik ga zo nog is proberen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 22:46

Ik heb het geprobeerd maar je kan de stap van stoelen reserveren niet overslaan...

Foaly

Berichten: 4993
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrip Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:48

Kun je hier misschien een screenshot plaatsen? Ik wil wel even meekijken :)