Vakantie gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Vakantie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:10

Ik had eigenlijk geen vakantie plannen omdat ik bij vrienden op het huis zou gaan passen 2 weken. Maar dat gaat nu niet door dus zit ik eraan te denken om misschien toch zelf nog even weg te gaan.. maar waar dan heen? Ik heb eigenlijk geen idee dus ik hoopte dat jullie aanraders hebben..

- Ik ga met de auto
- Ik wil niet erg ver weg
- Ik zit eraan te denken om met de tent te gaan, maar anders wordt het hostel/b&b/airbnb
- Ik wil ongeveer 10 dagen weg
- Ik ben geen type dat de hele dag op t strand of aan t zwembad ligt, ik ben graag actief
- Natuur en cultuur hou ik erg van

Zelf zat ik bijvoorbeeld te denken aan Denemarken of Polen.. maar waar in Denemarken of Polen zou ik dan moeten zijn.. hebben jullie tips?
Andere vergelijkbare landen/plekken mogen natuurlijk ook.. Ik hoef ook niet per se op 1 plek te blijven.. rondreizen vind ik ook erg leuk..

Qua budget heb ik het niet heel breed.. maar ik heb ook niet veel luxe nodig verder.. vind het lastig er een budget aan te koppelen.. Ik ben meer van als t geld eerder dan die 10 dagen op is, rij ik weer naar huis..

gaucho

Berichten: 9527
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:41

Eifel in Duitsland. 3 uurtjes rijden, prachtige natuur, wildparken etc. Dagje moezel tussendoor. Eten etc is ook zeer betaalbaar.

gaucho

Berichten: 9527
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:43

Oh en qua cultuur ook veel opties, je zit bv zo in Trier.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:43

Luxemburg, Ardennen en Eiffel ben ik idd al vaak geweest.. vandaar dat ik eens de andere kant op keek..
Maar heb je wellicht nog specifiekere plaatsen die de moeite waard zijn daar? Ik heb vast nog lang niet alles gezien :D

gaucho

Berichten: 9527
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:47

Ik zat vorig najaar in de Vulkaan Eifel, o.a prachtig gewandeld rondom de kratermeren en de burchten van Manderscheid. Wildpark van Daun bezocht, dagje Moezel met o.a Bernkastel, en dagje Trier met o.a de Romeinse poort. Heerlijk weekje gehad.

Nessie

Berichten: 8582
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:48

Zwitserland of Oostenrijk vind ik ook erg mooi! Oostenrijk kun je combinatie doen tussen de bergen en Wenen. Of Zwitserland, wij waren daar in Adelboden en omgeving (en hoewel je niet de hele dag aan het zwembad wil liggen, The Cambrian is voor een middagje wellness met mooi uitzicht wel aan te raden!)

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 21:54

2 jaar geleden idd de Duitse Alpen en stukje Oostenrijk gedaan.. dat was zeker mooi..
Is Zwitserland niet vrij duur?

Ga ik opzoeken gaucho.. bedankt voor de tips!

Bedenk nu dat ik t schwarzwald ook een mooi stuk vond toen ik daardoor heen reed.. als iemand daar nog goede tips voor heeft :D

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vakantie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:20

Als je goedkoop wil gaan rijd dan naar Polen. Je bent in 1 dag bij de grens. Google gewoon op wat je er zou willen zien en doen en ga!
Je kunt er goedkoop overnachten en ook eten en drinken is spotgoedkoop.
Ik vind Polen echt een fijn land.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 22:25

Goof schreef:
Als je goedkoop wil gaan rijd dan naar Polen. Je bent in 1 dag bij de grens. Google gewoon op wat je er zou willen zien en doen en ga!
Je kunt er goedkoop overnachten en ook eten en drinken is spotgoedkoop.
Ik vind Polen echt een fijn land.


Wat zijn mooie gebieden daar? Ik heb namelijk echt geen idee.. heb wel mooie verhalen gehoord maar ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken naar iets :+

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:26

Als je iets verder wilt zou ik zeggen Zweden. En dan met name smalland :D Daar kan je heerlijk wandelen, kans op wild en mooie natuurparken. De zweedse campings waar wij hebben gestaan waren erg goedkoop en voor de rest qua eten enzo vind ik het vergelijkbaar met Nederland. Je hebt daar ook gewoon een lidl bijvoorbeeld

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:42

Licor schreef:
Goof schreef:
Als je goedkoop wil gaan rijd dan naar Polen. Je bent in 1 dag bij de grens. Google gewoon op wat je er zou willen zien en doen en ga!
Je kunt er goedkoop overnachten en ook eten en drinken is spotgoedkoop.
Ik vind Polen echt een fijn land.


Wat zijn mooie gebieden daar? Ik heb namelijk echt geen idee.. heb wel mooie verhalen gehoord maar ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met zoeken naar iets :+


Als ik naar een nieuw land ga begin ik altijd gewoon met google afbeeldingen om ideeën op te doen :D
Maar als antwoord op je vraag; wat heel makkelijk en toegankelijk is als je alleen gaat en voor het eerst is zuid Polen en Krakau. Dan heb je van alles wat: stad, cultuur geschiedenis, zoutmijnen en grotten, Auschwitz is vlakbij mocht je willen en je rijd zo naar de Hoge Tatra, het gebergte tussen Polen en Slowakije en dat is echt prachtig. Ga verder vooral gewoon touren en dan kom je allerlei kleine dorpjes tegen en er zijn zat natuurgebieden/ national parks als ik het goed heb.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Vakantie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 22:46

Ja Zweden staat zeker ook nog op mijn lijstje.. maar niet voor dit jaar.. dat is echt wat te ver..

Ja ik was al even aan het zoeken Goof.. maar wat ik echt mooi vind ligt allemaal in oost polen en dat is voor dit jaar te ver haha

Tatragebergte vond ik idd ook, dat is dus wel de moeite waard? Dan ga ik me daar eens wat meer in verdiepen..

Is Polen ook prima om 'op de bonnefooi' heen te gaan? Dus zonder vooraf alles te boeken maar gewoon zien waar ik terecht kom?