Slovenië tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Slovenië tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:17

We gaan over een maandje voor de 4e keer naar Slovenië. We krijgen er nog steeds geen genoeg van!

We weten alleen nog niet waarheen precies. Heeft er iemand nog tips voor een fijne camping met de volgende 'eisen'?
- Het liefst niet te massaal
- Niet alleen maar nederlanders (zoals bijv. op Menina)
- gezellig dorp of stad(je) in de buurt
- leuke activiteiten te doen in de buurt
Wij hebben natuurlijk zelf ook rondgekeken maar persoonlijke ervaringen zijn altijd goed!

We zijn onder andere bij Bovec, Ljublijana, Novo Mesto (grens Kroatië), Celje geweest. En de dorpjes die daar omheen liggen. Het gebied rondom Bovec vonden wij erg mooi.

Als iemand nog andere leuke tips heeft voor activiteiten of mooie plekken om te bezoeken, ik ben heel benieuwd :D

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:22

Wat leuk dat je naar Slovenië gaat! Ik kan je niet adviseren over campings, maar ik kan je absoluut de grotten van Škocjan aanbevelen :j

Gerdjee

Re: Slovenië tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:28

Wij zijn in 2014 terme catez geweest. Waarschijnlijk ken je dat al wel als je al vaker naar slovenie bent geweest

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:35

Bedankt voor de tips! Terme catez ken ik inderdaad wel. Maar vinden wij wat te groot.

We zijn trouwens met de tent, vergeten te vermelden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:39

Terme Catez heb ik 1 nacht gestaan, ik vond het vreselijk.
Wat ik een erg mooie plek vond was camping Sobec vlakbij Bled:
https://www.google.nl/search?q=camping+ ... 80&bih=662

Ook een grote camping, maar ruim opgezet in verschillende wijken in het bos gelegen naast een riviertje. Rondom het kleine meertje is het drukker, daar staan de gezinnetjes. Wij stonden verder achteraf op een heerlijk rustig plekje. De omgeving is ook prachtig.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:51

Is Slovenië een beetje betaalbaar?
Zou er graag eens heen gaan met de kinderen, vind de natuur zo mooi maar weet maar heel weinig over het land en wat er zoal te zien of te doen is (eventueel ook voor de kinderen dus)

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:56

Wij vonden de streek rond Bovec ook het mooiste van alles wat we in Slovenië hebben gezien. Wij logeerden er (met de tent) op Camp Vodenca. Kleinschalige camping, maar al het noodzakelijke aanwezig. Er is een wandelpad dat je op een kwartiertje (geloof ik) in het centrum van Bovec brengt. In de buurt van Bovec kan je geweldig aan canyoning doen, ziplinen enz. Wij vonden de Mangart road (en bijhorende klettersteig naar de top) ook echt de moeite!
Edit: en de wandeling van de Soca bron tot Bovec, onvergetelijk!!

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:01

dieseltje schreef:
Is Slovenië een beetje betaalbaar?
Zou er graag eens heen gaan met de kinderen, vind de natuur zo mooi maar weet maar heel weinig over het land en wat er zoal te zien of te doen is (eventueel ook voor de kinderen dus)

[BEU] Tips voor Slovenië :)

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:03

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:29

Vaxa schreef:
Wij logeerden er (met de tent) op Camp Vodenca. Kleinschalige camping, maar al het noodzakelijke aanwezig.
Hier hebben wij twee jaar geleden ook overnacht. Super fijne plek op een onwijs mooie locatie.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:35

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:50

Ik ben dit jaar naar Slovenië geweest. Ik was helemaal zot van het stadje Piran, super mooi en gelegen aan de kust. Ik ben daarvoor naar de grotten in Divaca gegaan, suuuper indrukwekkend!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 05:29

Ik ken er geen campings, maar check de regio rond bohinj/kransjka gora/... Triglav nationaal park. Geweldig mooie regio!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:32

Ik zou proberen om in de buurt van Bled terecht te komen :D
Wij waren helemaal verliefd, wat een prachtplek!
Afbeelding

Ze hebben daar echt een hele gave rodelbaan, je kunt heerlijk zwemmen in het meer, met een soort rondvaartbootje naar het eilandje toe en ik dacht dat je ook roeisloepjes kon huren, maar pin me er niet op vast.

Aan campings kan ik je niet helpen, wij deden een soort roadtrip en hebben in hotels geslapen. :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:57

Ik heb vorig jaar (met een reisorganisatie) op camping Sobec gestaan, echt super mooie camping! Wij hebben wat activiteiten via:
http://www.3glav.com/ gedaan, en is erg goed bevallen! Zeker de Emerald river adventure. Het is redelijk duur, maar je gaat er dus de hele dag voor op pad en ziet allerlei gave plekjes! De gids die wij hadden was ook erg leuk, legde allerlei dingen uit over de omgeving en de geschiedenis daarvan.

Afbeelding
Afbeelding

Reactie hierboven inderdaad meer van Bled echt zo mooi! Wij zijn naar het eilandje toe gezwommen, dus dat kan ook nog :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 14:23

Alvast bedankt voor alle tips, super :D Ik ga vanavond of morgen alles met mijn vriend bekijken en dan ga ik even uitgebreider reageren. Vandaag druk druk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:52

Ik lees even mij. Wij gaan in de zomer voor het eerst naar Slovenië. Nu al zin in als ik die mooie foto's zie! :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 13:51

Goof, dat ziet er inderdaad uit als een plek waar wij heen zouden kunnen gaan! Een grote camping is niet erg zolang het maar niet hutje mutje is en je ook de mogelijkheid heb een rustig plekje te vinden. Vindt het wel aan de prijzige kant 18 pp per nacht, meestal betaalde we in Slovenië niet meer dan 11a12 euro pp.

Dieseltje, ik vind het wel betaalbaar ja. Uit eten bijv is goedkoper dan in nl. Al hangt het ook af van de plek waar je zit.

Vaxa, bedankt voor de tips! die ga ik ook onthouden zoiets qua camping zoeken wij. We willen graag sowieso een aantal dagen richting Bovec weer omdat we het inderdaad zo mooi vonden daar. We zijn niet van plan op 1 plek te blijven, trouwens.

Rije, bedankt! En handig linkje.

Calipsolover, piran (en portoroz) zijn wij inderdaad meerdere keren geweest, gewoon voor een nachtje. Die omgeving hebben we wel gezien. Het is inderdaad wel een leuke en mooie plek om te komen!

Bedankt ook voor de tips wbt de gebieden/plaatsen die mooi zijn om te bezoeken. Ik heb er zeker wat aan.