Winkelen in Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Winkelen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 16:39

Aangezien wij dichtbij (30 km) van de Duitse grens wonen zou ik graag op zondag eens boodschappen willen doen en tanken daar. Maar zijn er steden die open zijn op zondag en waar kun je goedkoop en goed boodschappen of andere artikelen halen?

Heeft iemand tips, een mooie route is ook leuk waar we dan ook kunnen stoppen en wat drinken bijvoorbeeld.

We wonen in Noord Limburg.

Oehlala

Re: Winkelen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:47

Op zondag is alles dicht in Duitsland dus je zult doordeweeks of zaterdags moeten gaan.

Drogisterij spullen zijn altijd erg goedkoop, bij de DM of Rosmann.
Boodschapjes kun je overal halen, de kaufland is meestal erg groot, edeka is mooier ingericht.
In nettetal lobberich heb je het een en ander. Of je kunt naar een grotere stad gaan zoals Düsseldorf of Keulen maar daar ken ik de weg niet zo. Kleve is ook wel grappig, die hebben ook nog wat kledingwinkeltjrs in het centrum en een kasteel, waar je in kan. Ook genoeg terrasjes daar

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:56

op zondag is niet veel open in Duitsland.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 17:04

Oh ik had wat gegoogeld en daar kwam ik op een site waar er een aantal steden zoals Goch 40x per jaar open is op zondag? Vaag.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:04

Duitsland is vrij traditioneel dus zondag vaak veel dicht. Kan goed dat er koopzondag is maar dan nog zijn de meeste winkels dicht. Op zaterdag is zijn de winkels vaak om 16 uur al dicht hoewel supermarkten steeds langer open blijven. In delen van Duitsland is er ook tussen de middag van 1 tot 3 rust. De winkel is dan dicht. Wij gaan vaak naar Kevelaer. Kom er vooral voor verzorgingsproducten dat scheelt heel veel geld.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:13

Ik woon nu 2 maanden in Düsseldorf en wat mijn voorgangers al zeggen zijn alle ‘koop’winkels gesloten op zondag. Alleen de horeca is open. Als je op zaterdag of door de weeks komt: Rewe ,vergelijkbaar met AH, is ongeveer evenduur, Netto is evenduur en zelfde kwaliteit als Lidl en Zürheide is heeeel mooi, maar ook weer net zo duur als AH. Dus; voor boodschappen zou ik het niet doen. Voor de drogisterij wel. DM is zeker 75 tot zelfs wel 50% goedkoper dan in NL.
Buiten dat is Dusseldorf wel een leuke stad om te ontdekken :j

Oh en hier zijn alle winkels pas om 21:00 of 22:00 dicht.
Laatst bijgewerkt door Desty op 10-06-18 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:13

Real heeft ook veel, idem kaufland, penny en netto. Dm als drogist viel me wel tegen al heb ik gister wel eindelijk de haarverf gevonden die ik zocht. Winkels idd om 1600/1700 dicht.

Noord limburg kleve is redelijk te doen vanuit daar, anders goch al is dat niet zo groot. Verder weg maar een leuk dagje is oberhausen misschien. Rees, en bocholt maar die zitten weer noordelijker

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 18:17

Er zijn ook delel in Duitsland waar de supermarkten op zondag open zijn maar de andere winkels niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:57

Hangt er een beetje van af waar in Noord Limburg je zit wat handig is. Mijn schoonouders wonen bij Venray en gaan meestal naar Kevelaer.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 01:30

Ik ken geen steden in Duitsland waar de winkels (ook supermarkten) op zondag open zijn en ik heb in de afgelopen vijf jaar in vier verschillende Duitse steden gewoond, woon nu in Keulen. Wel hebben de meeste steden een paar keer per jaar koopzondag, je zou even moeten kijken op internet wanneer dat is in de steden waar jij naartoe zou willen. Maar veel makkelijker zou het zijn om gewoon op een zaterdag ofzo te gaan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 06:27

Duitsland is wat dat betreft inderdaad erg traditioneel ....
Daarom gaan de Duitsers op zondag graag in de grensstreek in Nederland
hun boodschappen doen . :D
Kleve heeft ca 4 X per jaar " Verkaufsoffener Sonntag " dit zijn dan
geen supermarkten , maar de kledingwinkels etc .

https://www.kleve.de/de/inhalt/verkaufsoffene-sonntage/

Anders eens op internet kijken voor een Duitse stad bij jou in de buurt ...

@Fjordjes ; Goch is ook 4 X per jaar op zondag open .

TS , misschien heb je hier wat aan :

https://www.verkaufsoffener-sonntag.com ... -westfalen

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 06:28

Er zijn leuke websites

https://www.geheimoverdegrens.nl

http://www.grensgangers.nl/winkelen/

Kleve heeft maar 4 x per jaar een koopzondag,en dan moet je vroeg gaan,anders kun je over de hoofden lopen.
Wij wonen vlak aan de grens ,en komen meer daar voor de boodschappen dan in eigen land..
De producten die in de winkel liggen zijn net iets lekkerder en niet in Nederland te koop.

Vooral verpakking met de Alpen erop ,ben ik vatbaar voor :) Kaas, chocolade repen van milka is er goedkoper,frisdrank vele keuze,,chips is er wel duurder.

We komen vaak bij Penny en voor meer producten zaterdag ochtend naar kaufland.