Op zomervakantie met de camper, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Op zomervakantie met de camper, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 10:37

Na jarenlang kamperen met de tent hadden we voor dit jaar besloten om het anders te doen.
We hebben een camper gehuurd en gaan drie weken door Europa rijden, echter hebben we hier totaal geen ervaring mee dus alle tips zijn welkom! :D
We hebben het idee om richting Oostenrijk, Italië en wellicht Spanje te rijden maar aangezien we niks geboekt hebben kunnen we nog alle kanten op!
Hoe zijn jullie ervaringen met camperplaatsen? Campings? En is het te doen om een plekje te vinden in het hoofdseizoen als je op de bonnefooi rijd?
En verder nog tips over het Camperen zelf? Handige dingen om mee te nemen enz.
Wij kijken enorm uit naar onze vakantie dus brandt maar los! *\o/*

Cookies

Re: Op zomervakantie met de camper, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:03

Leuk! Ik heb dit jaar ook voor het eerst een camper tot m'n beschikking en heb geen idee waar ik naar toe ga met dat ding.
Ik ga wel eerst even een weekendje proberen.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 22:08

Cookies schreef:
Leuk! Ik heb dit jaar ook voor het eerst een camper tot m'n beschikking en heb geen idee waar ik naar toe ga met dat ding.
Ik ga wel eerst even een weekendje proberen.

Dat is inderdaad slim om eerst een weekendje te proberen.
Wij hebben meteen drie weken dus ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen..
We hebben de camper wel al gezien dus weten iig hoe groot hij is en wat we dus allemaal mee kunnen nemen. Verder heb ik op campercontact al een hoop leuke plekjes gevonden om naartoe te gaan :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:43

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:51

:wave: wij zijn momenteel op ‘zomer’vakantie met de camper. 4 weken rondreizen in Noorwegen. Wij hebben op voorhand niets geboekt en hebben tot noch toe enkel ‘wild’ gekampeerd. Morgen doen we wel een camping aan omdat er in dat gebied niet vrij gekampeerd mag worden.
Echt wát een vrijheid. Héérlijk. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, via onderstaande link is onze reis tot nu toe te volgen en er wordt dagelijks (meerdere malen) op gepost.
https://www.polarsteps.com/Melanievande ... orway-2018

Via de app Park4Night kun je door heel Europa kampeerplaatsen vinden, van campings tot parkeerplaatsen en wildkampeerplaatsen.

Ik moet zeggen, wij hebben dit jaar de camper van schoonouders kunnen lenen en het is een fijn en ruim ding (8m lang) maar voor ons eigenlijke doel eigenlijk te groot en log. Ik durf er al niet in te rijden. :o
Wij gaan na deze vakantie toch kijken voor een 4x4 met daktent. :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:50

Ah dat van die app is een handige tip.

De linkjes zal ik eens doorlezen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:58

Ik weet niet welke landen je in gedachten hebt, maar wild kamperen zoals in Noorwegen bijvoorbeeld nog wel mag, kan je hier in Spanje tegenwoordig wel vergeten. Het wordt overal verboden en er staan pittige boetes op. Wel komen er steeds meer legale en goed ingerichte camperplaatsen.

De App van www.campercontact.com geeft goede overzichten en reviews en zo zijn er nog wel een aantal.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:24

Ik zit zelf te denken aan Denemarken, daar ga ik meestal kamperen. Noorwegen is ook fantastisch en daar zou ik mijn eigen gids hebben (mijn vriend is Noors)

Het ligt ook een beetje aan het weer. Vorig jaar was het pokkeweer in Scandinavie en ben toen met de tent naar Duitsland gegaan.
Misschien richting Tsjechië.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:43

Leuk ik ga ook even meelezen/meepraten. Wij hebben sinds vorig jaar een eigen camper. We zijn vorig jaar naar Kroatië geweest met zn 2en, en vorige week 5 dagen naar duitsland met onze baby. Om even te kijken hoe dat bevalt. In september gaan qe voor 3 weken richting Kroatië. We rijden ongeveer 450 km per dag en slapen 2 nachten in duitsland, 2 nachten in Oostenrijk 2 nachten in Slovenië en dan een week in Kroatië vlak bij familie en dan op de zelfde manier weer terug. Zo reizen we 1 dag en hebben 1 dag rust ivm de kleine. Wij gebruiken ook de site van campercontact en hebben een campingboek van een aantal jaar geleden maar die werkt nog goed.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 12:15

MoniqueT schreef:
Misschien heb je wat aan ons verslag van vorig jaar?

http://www.reis2017tijmes.wordpress.com

Leuk, dat ga ik op mijn gemak eens even lezen!

Noorwegen en Zweden lijken me ook heel mooi, gaan we zeker onthouden voor een eventueel volgende keer als het dit jaar goed bevalt :D

Die App ga ik ook eens naar kijken.
Afgelopen week heb ik het boek landvergnügen gekocht, daar staan allemaal adressen in van boeren waar je producten kunt kopen en die een paar camperplaatsen hebben. Bij het boek zit een vignet waarmee je daar gratis kunt staan voor max. 24 uur. Ziet er erg leuk uit dus dat gaan we ook zeker proberen.

Kroatië is ook heel mooi maar ik vond het er erg druk en commercieel, zaten dan ook wel op een hele grote camping dus dat scheelt natuurlijk..

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:37

Wij reizen ook altijd met de camper, heerlijk je eigen rijdende hotelkamer! We boeken niets en gaan gewoon rijden in een richting waar we heen willen en waar het lekker weer is. Als het weer opeens niet lekker meer is of we een ander idee krijgen maken we bij wijze van spreken 180 graden turn: zo was ons plan ooit denemarken en zijn we geeindigd in oostenrijk.

Daarnaast is het leuke aan geen campings boeken dat je op hele mooie plekjes komt (en evt door rijd als je een camping bekijkt die niks is). Zo hebben we afgelopen jaar op een mini camping in de wijnstreek bij een champagne boer gestaan. Super mensen, super natuur en heerlijke champagne geproefd en gekocht! Waren we met boeken anders nooit gekomen!