Ik dacht om misschien nog te gaan kamperen in Oostenrijk nu heb ik een paar vragen :
Welke plek raden jullie aan? Wij houden van natuur(bergen, watervallen), maar ook wel dat er in de buurt misschien een dorpje zit. En eventueel campings die aan te raden zijn?
Hoe lang heb je nodig voor Oostenrijk? Ik denk dat het wel met zn 2en in een dag te rijden is, maar ik denk met het werk dat ik max 5 dagen weg kan, is dat de moeite waard?
Waarom Oostenrijk? Ik vond Zwitserland echt geweldig, maar ook erg prijzig, het schijnt dat Oostenrijk er op lijkt maar betaalbaarder vooral nu we deze keer in het hoogseizoen zullen gaan. Daarnaast wil ik steeds nieuwe landen bezoeken en heb ik Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk, Spanje en Italie al gehad.
Ik ben meerdere keren in Oostenrijk geweest. Ik vond het Zillertal erg leuk. Wij verbleven met de vouwwagen in Asschau op een hele leuke camping. In het zillertal kun je ook best goed fietsen, doordat een deel van het dal redelijk vlak is. In Krimml heb je een hele mooie waterval. En er zijn door het hele dal veel mogelijkheden om te wandelen. Als je van schnitzel houdt, is het de moeite waard om bij zell am ziller omhoog te gaan, naar Rosie's schnitzelhütte. Ook ligt de hintertux met gletsjer in het zillertal
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 11:20
Klinkt nu al goed, ik ga alles googlen
Goof
Geplaatst: 09-06-18 11:42
Wat zoek je in een camping? Wij kwam vorig jaar per toeval op een kleine niet-toeristische camping terecht waar we in een boomgaard stonden met ons tentje. Prachtige plek, aan een meertje en met een kasteelruine ernaast. Toiletgebouw was erg simpel en er waren verder geen voorzieningen, maar als je een mooie rustige plek zoekt aan water in een prachtige omgeving kan ik hem even opzoeken voor je.
gaucho
Geplaatst: 09-06-18 11:49
Oetztal is ook leuk, wij hebben op een camping aan het begin van het dal gestaan. Rijdt makkelijk aan vanaf Nederland en genoeg te doen daar.
Wij gaan al 14 jaar naar Oostenrijk . Eerste paar jaar in lienz, hoger gelegen gezeten . Maar sinds negen jaar gaan we naar het gailtal. Hele mooie omgeving en goed voor wandelen, fietsen of wat je wilt. Ook liggen daar overal minicampimg of logeren bij de boer zoals wij dat doen. Wij zitten in het plaatsje goderschach . En hopen daar nog lang heen te gaan. Wie weet in de toekomst zelfs gaan wonen daar.
Summerfly
Geplaatst: 09-06-18 12:05
Wij gaan dit jaar weer naar Steiermark en verblijven in de buurt van het plaatsje Murau. De natuur is er prachtig en het is er heerlijk rustig, maar wel nog leuke dingen te doen in de buurt zoals rodelen etc. In de winter wordt er veel geskied maar in de zomer kan het er heerlijk weer zijn, echt een aanrader.