Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:37


Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 12:19

Bedankt voor alles tips!

Ik heb een plekje gevonden, op een boot! Wat erg leuk lijkt.
In Zaandam waren ook erg leuke plekjes eigenlijk, aanzien we fietsen kunnen huren gaan we die kant ook eens op.

FelineNanet, wel, als je leuke ontbijt plekjes weet :D en bedankt, dan gaan we die kant uit om te gaan eten :j
AlwaysH, die staat genoteerd :P Bodyworld zijn we beiden al geweest jammer genoeg. Alhoewel het interessant blijft.

Nog tips over wat we kunnen doen of wat leuke plekjes zijn (eten of andere) zijn natuurlijk altijd welkom! We ontdekken graag de minder toeristische kant :):)

LiannePuthzy

Berichten: 6994
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:28

Ik woon zelf in broek in waterland (15 a 20 minuten met de bus vanaf Amsterdam centraal) zitten 2 best wel lekkere restaurantjes: de witte swaen (pannenkoekenhuis, maar heeft ook andere dingen) en de drie noten

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:04

Oh dankje, pannekoeken <3 Goed idee! Misschien kunnen we daar wel een uitstapje van maken :j

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:51

Qua eten, wat vind je lekker? Ik heb sowieso wat tips voor je. Ik fotografeer restaurantjes binnen Amsterdam dus kom op veel plekjes! :)

Je kunt goed eten bij Boca's Park (locatie Sarphati park, tapa's), De Bazar (midden oosten), Yerba (vegan, wel iets duurder), Meetless District (vega/n), The Meets (grotendeels vega), Men Impossible (super leuk huiskamertentje, japans, vegan), Captain Zeppos (incl bandjesavonden), Spaghetteria Van Woustraat, Mana Mana (Israƫlische invloeden), etc etc etc.. :') Wel bij alles even bellen voor een reservatie want in het weekend zitten veel van deze snel vol!

Qua lunchen vind ik het altijd leuk bij Hannekes Boom, Box Sociaal, of haal een broodje of fish en chips bij de Urker viswinkel. Mocht je naar een van de musea gaan bij museumplein, haal dan een broodje bij Renzo's Delicatessen (Italiaans).

Qua cocktails is De Vlieg een leuke plek. (Mega klein ook). Venster 33, Bar Mash, en Canvas op de 7e in het Volkshotel zijn ook aanraders!

Ik weet niet of je hier wat mee kan? :D

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:54

In Noord heb je overigens ook veel leuke dingen! Afhankelijk van wanneer je er bent kun je naar de IJhallen bij de NDSM, de grootste vlooienmarkt van de EU. Maar je moet even kijken wanneer dit is want het is niet elk weekend. Je kunt daar ook lunchen bij De Tweede Jeugd (sandwiches, tosti's, uitzicht over het water), en aan de andere kant in Noord bij Proeflokaal Kef kun je ook tosti's halen!

Veel plezier iig! :D

Edit: Als je van bier houd is Brouwerij Troost bij het Cornelis Troostplein een leuk idee.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:04

Wij zijn zelf een paar weken geleden naar Amsterdam geweest! Ik kan al vertellen dat het openbaar vervoer echt top is (zeker in vergelijking met BE :+ ) We kochten een kaartje voor 72 uur en we hebben alles met de tram gedaan. In ons hotel lagen heel veel folders en boekjes, allemaal met kortingsbonnen. Het is vaak niet veel (2/3 euro) maar alle beetjes helpen! Wij zijn zelf kwa museums naar het Rijksmuseum, Ripleys believe it or not & seksmuseum. Eerste 2 erg leuk, laatste was erg goedkoop maar iets minder spannend. Wij zijn ook een dagje naar Artis (dierentuin) geweest maar als je echt voor de stad gaat kun je dat beter overslaan :P
Wat een aanrader is kwa lekker eten, heel klein tentje maar o zo leuk genaamd Hasta la pasta en helemaal niet duur.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:30

In Noord kan ik de Goudfazant van harte aanbevelen. Het ziet er niet uit maar het eten is zalig. Op het industrieterrein achter de Meeuwenlaan.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 14:05

Aroha, wat een lijst! We zullen nog eens naar Amsterdam moeten gaan denk ik :D We zullen eens uitstippelen wat leuk en haalbaar is. Cocktails is nooit iets mis mee denk ik :P Ik heb er alvast erg veel zin in! En wat leuk dat je fotografeert, moet erg boeiend zijn!

Laulitz, haha ja openbaar vervoer hier is niet echt fantastisch :Y) Die museums, leuk!

Tazzey, zolang het smaakt, toch?! Wel een erg leuke naam, gaan we eens opzoeken!

Bedankt voor de leuke en local tips! Maakt het meteen een stuk leuker om alles uit te zoeken en te plannen :D

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:20

De Goudfazant zit in een oud garagebedrijf en ze hebben alleen de bruggen eruit gesloopt en daar van dat oude kantine meubilair ingezet. Ik heb daar eens gegeten toen het buiten flink regende en het water kwam onder de overheaddeuren naar binnen. Ik was maar op mijn jas gaan zitten. Toch had het wel een vreemde vorm van gezelligheid en het eten is echt absurd goed. Ik heb in Michelin restaurants gegeten maar heel eerlijk doet de Goudfazant qua gerechten niet onder. Als het buiten fris is neem dan wel een jasje of vestje mee want binnen is het niet veel warmer.

Kortom een heel bijzondere ervaring. Ik ga er ook zeker nog eens naar terug. Ik wil er eigenlijk nog eens eten tijdens SAIL (ze zitten direct aan het IJ) maar daarvoor moet je echt jaren van tevoren reserveren.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:46

Je hebt al goed tips zie ik, voor een mooi uitzicht is Canvas wel een leuke plek om te zitten met een drankje. Wel vaak druk maar met z'n tweeen moet lukken. Kanaal tochtje met de boot doe ik vaak met vrienden uit het buitenland hoort er toch een beetje bij en kun je alles mooi zien