Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 11:53

Deze zomer willen mijn vriend en ik graag een paar dagen Amsterdam doen!
Als Belg zijnde is dat toch wel echt speciaal :D

Maar als student is het nogal moeilijk om een betaalbare slaapplek te vinden, heb ik zo gemerkt.
Hotels zijn geen optie, die zijn echt te duur, heb wel een paar airbnbs gevonden maar aangezien ik de buurt niet echt ken kan ik soms moeilijk inschatten wat handig is. Kun je bijvoorbeeld gemakkelijk aan de andere kant van het water slapen, daar bovenaan Amsterdam, of kost het dan ook erg veel om naar de binnenstad te gaan?

Hebben jullie tips voor een 2-3tal dagen Amsterdam? Wat moeten we zoals zien en doen?

We houden beiden van museums en lekker ontbijten, maar Amsterdam heeft best veel museums! Maar ook buiten dingen zijn leuk om te doen.

Dus, alle tips welkom :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:55

Hebben jullie niks met kamperen? Dat is een goedkoop alternatief. Of ergens een huisje huren voor een weekend op een park ergens in Noord Holland? OV verbindingen zijn doorgaans wel goed.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:18

Er zijn ook veel hostels. Ik overnacht wekelijks in Amsterdam dus ken wel wat hotels. Bedoel je daar dat nieuwe stuk met boven de rivier? Dat is wel hip en je kunt met de boot over.

Wat is je budget?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 13:29

SusanH, kamperen is ook een leuk idee, ik heb alleen geen tent en we gaan met de trein. Maar als de OV goed is is een huisje huren wel een optie! Maar OV bij jullie is denk ik een pak duurder, toch?

Poes, ik heb gemerkt dat vooral in het weekend de prijzen een stuk hoger liggen, jammer genoeg kunnen we geen andere datum gaan. Ik bedoel inderdaad het stuk boven de rivier! En is die boot duur? Dat is gewoon een veerboot neem ik aan, ik zoek het even op.
Budget, goeie vraag, zo goedkoop mogelijk denk ik. We werken beide alleen als student, dus is niet super veel geld. Maar voor slaapplek denk ik 200-250 voor ons beide, gaat om twee nachten. Luxe hoeft zeker niet, ontbijt ook niet. Maar ik denk dat we eerder aan de 300-350 gaan zitten minimum.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:32

Bedoel je boven t ij? (Dus Amsterdam noord) de veerpont is gratis die over t ij gaat, bus kost wel geld maar geen idee hoe veel (ik heb zelf een studenten ov kaart waarmee ik gratis kan reizen door heel NL)
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 07-06-18 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 13:32

Ja klopt! Oke super, dan moeten we daar niet mee inzitten :D

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:14

De pont is idd gratis. En vanaf 22 juli is de noord-zuid metroverbinding in gebruik. Er zit een camping in Noord, die heet het Vliegenbos.

Je zou misschien ook nog kunnen kijken naar hostels in de stad, meestal ben je dan niet zo duur uit.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:18

hoi ik woon zelf in amsterdam noord, in zunderdorp is een camping daar kan je evt informeren dit is echt naast amsterdam noord verder de pont is gratis en ov valt wel mee kwa hoe duur het is en binnenkort gaat de noord zuid lijn open dit is ook dicht bij zunderdorp je kan evt anders kijken voor een fiets huren dan kan je gewoon de pont over

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:21

Je bent hier ook welkom, maar dat is nog wel 50min met de trein naar Amsterdam. Vlakbij Alkmaar!

Lieszje
Berichten: 7182
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:26

Volgens mij zit er een Hostel in Amsterdam Noord vlakbij de pont.
Weet alleen even niet hoe hij heet (wijk heet Overhoeks) en hoeveel het kost.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:32

Je kan ook nog even kijken naar hotels rondom zaandam of sloterdijk :). OV verbinding is prima of fiets huren!

Ik woon zelf in oost en kan alle restaurantjes hier zeer aanraden, gezellige barretjes en eettenten.

Hebben jullie specifieke plannen? Musea? Dingen in de buitenlucht?

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:04

Heb even voor je gekeken op booking.com maar zijn genoeg hotelletjes waar je 2 nachten met 2 personen kunt slapen in amsterdam zelf voor 140-160 euro totaal, mits je niet in het weekend gaat

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:13

In zaandam zit een easyhotel naast het station. Is 15 min met de trein naar Amsterdam centraal

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:50

Welke data ga je? Is een hostel een optie?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 15:57

Raiza, ja klopt, maar dat is jammer genoeg geen optie.

Poes, van 13 juli tot 15juli hadden we zo gedacht, mag ook een nacht langer. Maar 13juli zijn we sowieso al in Nederland, vandaar. Hostel enkel als we een privé kamer hebben. Had er een aantal gevonden, maar dan zijn de prijzen ook 75+ pp per nacht.

FelineNanet en Keet, Zaandam ben ik hier en daar tegengekomen, maar dat valt dus nog mee? Fiets huren lijkt me ook wel wat!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:03

Bij city trips zit ik graag in het centrum. Op Hostelworld gezocht, met filter op 2- of 3-persoonskamer en dan vind je nog veel binnen je budget hoor!


Afbeelding

Ook op Airbnb zijn veel opties.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 17:46

Oei, ik bedoelde het budget als samen, zie nu dat ik er pp achter had gezet.

Bedankt voor de tip poes! Heb wel wat hostels zitten zoeken, maar die site was ik nog niet tegengekomen!

FelineNanet, nee nog niet echt, sowieso rondwandelen, Rubensmuseum als we daar binnen kunnen, verder weet ik het nog niet zo.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16187
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:13

Het openbaarvervoer in Amsterdam is super, ook vanuit de plaatsen rondom Amsterdam ben je er heel snel en vaak in 1 rechtstreekse verbinding.
Je zou kunnen kijken voor Purmerend, Diemen, Duivendrecht, Zaandam. Die plaatsen grenzen aan Amsterdam

Anoniem

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:45

Abcoude is ook prima te doen..

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:53

Je zou ook bij de camping van het Amsterdamse bos kunnen kijken. Hebben verschillende soorten huisjes/stacaravans. Je kunt daar ook een fiets huren, met de fiets ben je in zo'n 30 minuten door het bos midden in de stad. Of je fietst/loopt de andere kant op en neemt binnen 10 minuten de metro naar centraal.

Heb even gekeken en je blijft hierbij volgens mij wel binnen je budget
https://www.campingamsterdamsebos.nl/ve ... g_adults=2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:01


AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:08

Keet schreef:
In zaandam zit een easyhotel naast het station. Is 15 min met de trein naar Amsterdam centraal


Echt? :+
Oh wacht, j bij de Rabo }:0

Sowieso bodyworld.

Edit; je kan ook naar de Zaanse Schans als je in Amsterdam/Zaandam verblijft. Tussen Zaandam en Zaandijk zit maar een station, dus je bent er met vijf minuten. :j

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:15

Aria_zz schreef:
Raiza, ja klopt, maar dat is jammer genoeg geen optie.

Poes, van 13 juli tot 15juli hadden we zo gedacht, mag ook een nacht langer. Maar 13juli zijn we sowieso al in Nederland, vandaar. Hostel enkel als we een privé kamer hebben. Had er een aantal gevonden, maar dan zijn de prijzen ook 75+ pp per nacht.

FelineNanet en Keet, Zaandam ben ik hier en daar tegengekomen, maar dat valt dus nog mee? Fiets huren lijkt me ook wel wat!


Ik zie op booking.com diverse hotels onder de 250 euro voor 2 personen (sommige ook incl. ontbijt) voor dat weekend.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 23:53

Jaaa BodyWorld! Beetje voorkeur, ik ben er net aangenomen en doe een studie in de medische richting. Dus een en al leuk voor mij haha.

Ik kom zelf uit Zaandam en kan je inderdaad de Zaanse schans aanraden als leuk buitenuitje. Trein naar Zaandijk Zaanse Schans pakken en dan erheen lopen. Onderweg kun je even stoppen bij een super lekker bakkertje links voor de brug.

Qua musea in Amsterdam heb je natuurlijk enorm veel en het is net wat je voorkeur heeft. Sowieso is het leuk om even rond te zwerven in de straten. Je kan ook een tram pakken en rondjes rijden om zoveel mogelijk te zien. Rondvaartboot zou ik niet direct aanraden, zijn vaak enorm toeristisch en duur. Verder voor de leuke (eet)tentjes lekker naar oost trekken. Je kan hier heerlijk eten voor een oké prijs.


Mocht ik tegen die tijd nog iets voor je kunnen betekenen, stuur dan vooral een PBtje :)

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 00:29

@FelineNanet, bakker de Wijn op de Stationsstraat is ook zéker niet verkeerd. Heeft altijd wel wat lekkers voor toeristen! :Y)