Gardameer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisem94

Gardameer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 16:15

Aangezien het Gardameer en omgeving een erg populaire vakantiebestemming is dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om een topic te openen om tips en tricks met elkaar te delen. :D

Wij gaan zelf echt in het naseizoen, eind september/begin oktober voor bijna 3 weken met de auto. We verblijven op een camping (Bella Italia) in een stacaravan, enorm goedkoop dus lekker veel ruimte voor uitstapjes en dagelijks uit eten.

We willen graag de omringende grote steden en dorpjes bezoeken, zo veel mogelijk cultuur snuiven, genieten van al het lekkere eten, het meer op (snorkelen/zwemmen), wandelen etc.

Meer mensen die dit jaar richting Gardameer gaan of er al eens zijn geweest?

Wat hebben jullie zoal op de planning staan of voor de terugkerende Garda fans wat zijn nou echte (minder bekende) aanraders of handige tips?

Wat zijn goede winkels/boerderijen voor het kopen van lokale producten?

Vergeet ook niet de leuke restaurantjes en bakkers te noemen!

auto tip
Voor mensen die ook met de auto naar het Gardameer gaan en de Brennerpas nemen. Een tip om de videomaut te gebruiken zodat je niet in de rij voor de tolpoortjes hoeft te staan.

Venetië bezoeken tips
Goede wandelkaart regelen zodat je niet verdwaald en ook de steegjes in kan duiken. Plan een tour bij de "Venice free walking tour". Gratis en gegeven door locals voor het echte "Venetiëgevoel".

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:52

wij zijn net terug van het gardameer. We zaten in hotel Atilius, vlak bij Limone. Prachtig hotel, echt de moeite waard. Limone vond ik zelf te toeristisch en te duits voor mijn gevoel.

Wij zijn over Zwitserland gereden overigens, hebben gekozen voor de gotthardtunnel, was prima te doen en ook direct doorrijden.

Wij zijn voor het gardameer nog 2 dagen in Modena geweest. Dorpje/stadje zelf is niet heel erg bijzonder (voor de mannen: je kan je een dag vermaken met de beide ferrarimusea en er zitten nog een paar supersportauto-museau in de buurt zoals Lamborghini), maar ik vond het echte authentieke Italië daar heel erg doorschemeren. Ook qua restaurants is er niks toeristisch te vinden. Het is ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Limone, dus ook prima te doen voor een dag Gardameer.

JoycexEnya

Re: Gardameer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:10

Mijn ouders gaan nu 3 jaar naar desenzano, en nemen inderdaad de brennerpas, ik las ze dit dus voor maar hoe werkt dat Videomaut? dat was een vraag van mijn moeder.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:17

Ik volg want wij gaan half juli 2 weken naar camping Bella Italia. Eerste keer Gardameer voor ons.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 13:17

secricible schreef:
wij zijn net terug van het gardameer. We zaten in hotel Atilius, vlak bij Limone. Prachtig hotel, echt de moeite waard. Limone vond ik zelf te toeristisch en te duits voor mijn gevoel.

Wij zijn over Zwitserland gereden overigens, hebben gekozen voor de gotthardtunnel, was prima te doen en ook direct doorrijden.

Wij zijn voor het gardameer nog 2 dagen in Modena geweest. Dorpje/stadje zelf is niet heel erg bijzonder (voor de mannen: je kan je een dag vermaken met de beide ferrarimusea en er zitten nog een paar supersportauto-museau in de buurt zoals Lamborghini), maar ik vond het echte authentieke Italië daar heel erg doorschemeren. Ook qua restaurants is er niks toeristisch te vinden. Het is ongeveer anderhalf uur rijden vanaf Limone, dus ook prima te doen voor een dag Gardameer.

Typisch is dat het? Dat je dan naar Italie gaat om alsnog tussen de niet-Italianen te zitten :+ . Al is het Gardameer natuurlijk wel vrij toeristisch, dat is wel een nadeel.

Ik heb Modena gelijk op mijn lijstje gezet, het authentieke Italie is precies waar wij wel het meest in geïnteresseerd zijn dus dan is zo'n stadje een leuke aanrader! Zijn jullie ook nog naar andere omringende steden geweest?

JoycexEnya schreef:
Mijn ouders gaan nu 3 jaar naar desenzano, en nemen inderdaad de brennerpas, ik las ze dit dus voor maar hoe werkt dat Videomaut? dat was een vraag van mijn moeder.

Hier staat er meer over met link naar de officiële website. Het lijkt me echt zo handig! Al hebben wij er waarschijnlijk weinig profijt van omdat we pas zo laat in het jaar gaan.

http://www.gardafriends.com/brennerpas-videomaut-tariev

Dees90 schreef:
Ik volg want wij gaan half juli 2 weken naar camping Bella Italia. Eerste keer Gardameer voor ons.

Grappig dat jullie naar dezelfde camping gaan! :D Vond het nog wel even lastig kiezen maar de recensies lijken prima dus toen was de keuze snel gemaakt omdat het echt een goede deal voor ons was! In welke accommodatie zitten jullie?

Al ideeën voor bepaalde uitstapjes opgedaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:32

lisem, wij zijn via Sant'agata naar het Gardameer doorgereden de dag van vertrek. Hadden daar maar 2 nachten (dag van aankomst, 1 volle dag voor Ferrari musea en dag van vertrek weer), maar dat was eigenlijk niks. Reden er heen voor Lamborghini-museum maar daar was iets te doen waardoor we niet konden parkeren. Dorp zelf was weinig interessants.
Wij hebben in Modena lekker rondgestruind, en de volle dag hebben we eerst ferrarimuseum in Modena gezien en van daaruit de pendelbus genomen naar Maranello, waar ook een tweede museum ligt. Daar hebben we ook nog wel rondgekeken, maar ook geen heel bruisend centrum.
Zijn uiteindelijk vanuit het gardameer nog een dag terug gereden naar Sant'agatha om toch dat museum nog te zien en toen is het wel gelukt. Voor 60 euro pp ook nog de fabriek bekeken. Mijn man wilde heel graag en ik verstond dat het 16 euro was dus zei dat ik wel mee zou gaan. Stond even flink met mijn ogen te knipperen toen mijn man afrekende zeg, auw...

Er omheen ligt o.a. Parma, daar had ik wel heen willen gaan maar we hadden tijd tekort, dus ik zou nog een keer terug gaan naar Modena en daar de dorpjes er omheen bekijken.
Let wel op dat Modena volledig ZTL is, dus auto buiten het centrum parkeren als je geen hotel hebt daar! Anders wordt het een duur dagje weg.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:16

lisem94 schreef:
Dees90 schreef:

Grappig dat jullie naar dezelfde camping gaan! :D Vond het nog wel even lastig kiezen maar de recensies lijken prima dus toen was de keuze snel gemaakt omdat het echt een goede deal voor ons was! In welke accommodatie zitten jullie?

Al ideeën voor bepaalde uitstapjes opgedaan?

Ja wij vonden het ook lastig.
Maar we zijn met een goeie vriendin en vriend, onze dochter en hun 4 kids en willen voor hun sowieso genoeg vermaak en de jongste is 6, 1 van bijna 8, 2 van bijna 9 en 1 van 12. Dus oud en wijs genoeg voor zo een grote camping.
Het is volgens mij een hate or love it camping maar andere vrienden van ons zijn er geweest en vonden jet op het mega grote na (hun kinderen waren toen ook te klein ervoor eigenlijk) een prima camping. Kan wel druk zijn in hoogseizoen maar ja dat hebbie nou eenmaal op zulke campings.
Wij gaan met eigen tent ed :) die vrienden zitten in zo een Glamping tent.
Wel wat dingen al genoteerd maar weet nu ff geen namen ed.
Wat willen jullie echt gaan doen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:20

Wij zijn afgelopen september 1 weekje naar een camping aan het Gardameer geweest. Wij hadden een chalet gehuurd, gelijk aan het meer bij Lazise. Ik vond het erg mooi daar. Zijn een dag naar Verona geweest en wij hebben een beetje rondgetoerd. Naar de Monte Baldo en een natuurpark met watervallen bij Molina geweest. En naar Sirmione.
Ik vind het wel 's avonds vrij koud.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:33

Wij zijn ook op de camping bella italia geweest (4 jaar terug)
Groot
Prima camping
(zaten ook in een Charlet)

Maar wij hebben vooral op het water gezeten want we hadden de boot mee..
Verder niet veel gezien eigenlijk :+

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:54

Wij zijn vorig jaar naar Tignale geweest.
Eigenlijk zijn alle plaatsjes wel mooi.
Sirmione is leuk om rond te wandelen.
En ergens watervallen bekijken, altijd leuk.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:57

Wij zijn echt jaren lang achter elkaar met de hele familie naar het gardameer gegaan.
Elke keer gebeurde er wel weer wat, dan ging de auto van m'n opa weer kapot in de gotthardtunnel, dan ging de auto van m'n ouders weer kapot, of werden er mensen aangevallen door een zwaan. :')
We zijn eigenlijk elk jaar wel geweest totdat ik een jaar of 8 was, m'n opa had kanker en we wouden niet zonder hem gaan. De laaste keer hebben we met m'n opa, m'n tante, m'n nichtje en m'n vader een tocht gemaakt op een berg (ben even vergeten hoe die heette) Maar het uitzicht bovenop die berg was echt geweldig!

Ik wil nog wel een keer terug. :j

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:14

Ga zelf al jaren naar Italie ook 2 keer naar Bella Italia voordeel van die camping is dat ze veel ruimte bij het meer hebben. Verder is Peschiera markt leuk, lasize en bardolino (sorry als ik het verkeerd schrijf) ieder jaar een terugkerend uitstapje en ook Gardaland is leuk alleen raad ik je dan wel aam km savonds te gaan

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 15:30

Fijn om andere positieve ervaringen te lezen over Bella Italia. Wij verblijven in een stacaravan, ben heel benieuwd. Dat ze een eigen stuk strand hebben vonden wij ook wel erg leuk, lekker toegankelijk.

Verder is veel van het amusement + zwembad gesloten als wij gaan dus voor ons is het echt vooral een slaapplaats. Drukte zal dan ook wel meevallen verwacht ik.

Wat wij echt willen doen is sowieso alle dorpjes rond het Gardameer af plus Verona, Bologna, Padua en mogelijk ook Venetië. We willen daar opzich ook wel graag naartoe maar we zien het hele toerisme wat daar komt wat minder zitten. Verder zijn er vast nog wel andere plekjes die onze aandacht trekken.

Mogelijk dat we zelfs nog overwegen om een dagje Florence te doen. Dat is nog net aan te rijden en deze stad spreekt ons ook wel erg aan. Veel cultuur. Al zal dit vast niet onze laatste vakantie naar Italië worden dus we moeten nog maar even kijken wat voor nu handig is.

Een paar mensen hadden het nog over de Monte Baldo bezoeken. Dat lijkt ons ook erg gaaf. Mooi uitzicht en gave kabelbaan rit. Dit zal voor jongere kinderen vast ook wel een hit zijn :j

En wat ons ook erg aansprak om te bezoeken is het Vittoriale degli Italiani in Gardone. Een mooi aangelegde tuin met Italiaanse villa, museum, amfitheater en mausoleum. :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:21

Drie jaar geleden zijn we ook naar Peschiera del Garda geweest en wij zaten in een hotel vlakbij Bella Italia (aan de boulevard tussen de camping en het stadje). Prachtig <3

Wij zijn een dagje naar Verona geweest met de trein en dat was ideaal op deze manier! Trein is niet duur en je staat middenin het centrum zonder gedoe met je auto. Verona vonden we ook super mooi! Een bezoekje aan het Colosseum is ook zeker een aanrader en verder vooral lekker de sfeer proeven van de stad. We zijn ook vanuit Peschiera met de trein naar Milaan geweest. Dan zit je wel wat langer in de trein (ca. 1,5 uur), maar Milaan vonden we ook absoluut de moeite waard. De dom is prachtig en er valt enorm veel te zien in deze stad! Zeker doen als je daar de mogelijkheid voor hebt :)

Met de trein kan je evt. ook naar Brescia! Moet ook een leuke stad zijn, maar hebben we toen verder niet bezocht. We zijn ook een andere keer in Bologna en Florence geweest. Florence vonden we fantastisch <3 Prachtige stad met één en al kunst! Bologna was ook een leuke stad om te bezoeken met mooie pleinen en een bezoekje aan San Luca (basiliek bovenop een berg met een mooi uitzicht) is ook leuk om te doen.

Wij zijn sowieso erg gek van Italië <3 Prachtige en gezellige steden met zo veel sfeer, vriendelijke mensen en heerlijk eten!

Het Gardameer is wel erg toeristisch, maar vonden we ook erg mooi en we gaan er graag nog een keer heen :) Peschiera vonden we een heel mooi en gezellig stadje! We zijn toen ook met de boot naar Sirmione geweest. Dat vonden we op zich wel prima om een dagje heen te gaan, maar we waren niet zo lyrisch als sommige mensen :+ Erg druk en het water stonk enorm toen we er waren. Ik vond Peschiera dan echt vele malen meer sfeer hebben!

Oja, het waterpark tussen Lazise en Peschiera (Caneva) kan ik ook zeker aanraden!! Dat vonden we echt heel leuk voor een dagje weg. Mooie glijbanen en zwembaden en voor ieder wat wils. :) Ik dacht dat je ook met een gratis shuttle vanaf het station in Peschiera naar Caneva kan gaan.

Geniet ervan in ieder geval!! *\o/*

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:26

Mijn dochters zijn naar Bella Italia geweest, mijn nichtjes gaan al voor de zoveelste keer! Ze vonden het heel leuk alleen het water van het zwembad schijnt ijs en ijskoud te zijn :brr:
Dat vonden ze een nadeel met kinderen maar verder was het heel leuk.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 12:30

Zijn er al mensen terug of nog daar met leuke tips voor plekjes (wandelen, zwemmen, uitzicht etc), restaurantjes of uitstapjes? :D