Roadtrip door Wales

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nado

Roadtrip door Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 12:48

Wij gaan deze zomer een roadtrip door Wales maken: van Snowdonia naar Pembrokeshire naar Brecon Beacons. We hebben er heel veel zin in en zijn ons nu aan het verdiepen in must-sees en must-dos in deze gebieden.

Waar kan je bijvoorbeeld wildlife zien? Vorig jaar in Schotland zijn we naar Chanonry Point geweest voor de dolfijnen en hebben we een rendieren tour gedaan. Als er zoiets in Wales is, dan willen we er zeker ook heen.

Er zijn vast plaatsen in Wales waar jullie zijn geweest die je niet moet missen. Ik ben benieuwd naar jullie tips, verhalen en *-:) !

http://www.annekeboonacker.nl
Onderwijskundig Maatwerk

Set_Elkol

Re: Roadtrip door Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:55

Ik vond Llantony heel mooi, wij stonden daar op de camping en je kon zo de Black Mountains in wandelen. Ok heb ik daar een mooie paardrijtrail gereden. Sowieso vond ik de black Mountains prachtig <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:01

Heel gaaf, mooie plekken ook.

Voor wat betreft Wildlife:
Je kunt op verschillende plaatsen rode wouwen (red kites) gevoerd zien worden. Ik ben bij Bwlch Nant yr Arian geweest, kun je ook mooi wandelen. Tijdens het voeren komen er tegen de 100 wouwen uit de hele omgeving, unieke ervaring.

Op Skomer Island broedt onder andere een enorme kolonie papegaaiduikers. Het is wel heel populair en de National trust laat slechts een beperkt aantal bezoekers toe, niet vooraf te reserveren dus 's ochtends vroeg in de rij. Ik ga eind juni een aantal fotograferen op Skomer, verheug me er nu al op. Dit was vorig jaar:

Afbeelding

Verder is het Dyfi Osprey project leuk om te bezoeken.

Vanuit st David's (leuk stadje!) vertrekken diverse boottochten waarbij je in ieder geval diverse zeevogels en meestal ook zeehonden en bruinvissen ziet.

In het algemeen: Wales is prachtig en de mensen super gastvrij. Verkijk je niet op je reistijd: wegen zijn smal en bochtig.

Life begins at the end of your comfortzone.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:25

Set_Elkol schreef:
Ik vond Llantony heel mooi, wij stonden daar op de camping en je kon zo de Black Mountains in wandelen. Ok heb ik daar een mooie paardrijtrail gereden. Sowieso vond ik de black Mountains prachtig <3

Die zijn idd prachtig. Zoek maar eens op mynydd du.

Destijds liepen daar nog de Mountain ponies maar weet niet hoe het nu is.

En de Royal Welsh show vind ik echt een aanrader :D

veel plezier alvast met de voorpret!

Nado

Re: Roadtrip door Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 09:06

Dank jullie wel, dat zijn alvast mooie dingen om te gaan doen en zien op onze roadtrip :)

http://www.annekeboonacker.nl
Onderwijskundig Maatwerk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie