Algarve

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 15:34

Binnenkort gaan we een weekje naar de Algarve. Vooral familiebezoek maar we hebben toch ook maar een auto gehuurd zodat we er nog op uit kunnen.

Wij zitten in Olhao. Ik heb al wat gegoogled maar wat zijn volgens Bokkers nu echte must-sees?
Wij houden van natuur en schattige vissersdorpjes. Kathedralen/musea enzo hoeven van ons dan weer niet en massatoerisme hebben we helemaal een hekel aan (dus nee, Albufeira slaan we iig over).

Manadeluca

Berichten: 1124
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:36

Ik vond de natuur in Lagos best indrukwekkend. We verbleven toen in een klein vissersdorpje Ferragudo het was heel gezellig. Nog een tiental weken aftellen en dan ga ik Noord-Portugal ontdekken, ik ben heel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 18-05-18 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:49

De hele zuidkust is prachtig. Ik zou langs de zuidkust helemaal naar Sagres rijden, het puntje, maar wel de kleine wegen pakken. Dan heb je een prachtige route waar langs je talloze leuke kleine dorpen tegenkomt. Ik kan me herinneren dat ik oa Portimao en Lagos ook leuk vond, van de echt kleine dorpjes weet ik de namen niet meer.
Ik weet niet of je in het hoogseizoen gaat, maar Albufeira is zeker wel de moeite waard. Ga dan niet naar ' de strip' want dan wordt je omver gelopen door simpele dronken tieners, maar ga naar het oude centrum. Dat is erg mooi en gezellig met al zijn terrasjes langs de kustlijn.
Een stuk het binnenland inrijden is ook aan te raden, daar komt het toerisme niet echt. Ik vond het daar zo mooi puur en rustig.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:25

Lagos en Sagres inderdaad! <3

Tavira is ook een erg leuk stadje!

Qua natuur is het leuk om een dagje door het monchique gebergte te gaan rijden!
Verder kan je vanuit Olhao ook boottochtjes doen/ kayaken door de ria vermosa! Een prachtig moeras gebied met allemaal kleine onbewoonde eilandjes!

Oja en dolfijnen spotten bij dreamwave in Albufeira! Je gaat dan eerst een uur varen langs de rotsachtige kust en vervolgens wat verder de zee op opzoek naar dolfijnen! :)

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:28

Van Sagres naar boven rijden richting Lissabon. Buiten surfers en hippies geen toerist meer te bekennen, prachtige natuur (mooier dan de zuidkust) en lieve dorpjes.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:45

Wij gaan al z'n 6 jaar naar chinicato, klein plaatsje net voor lagos. De opa van mijn vriend heeft daar een huis.

Ik raad je idd de stad lagos en het ford van sagres aan maar ook het hoogste puntje monchique is erg leuk.

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algarve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 07:31

Tavira, Lagos en Sagres komen op het lijstje. Monchique er nog bij en Rio Formosa en dan hebben we wel genoeg te doen denk ik.
Bedankt !