Unieke reisbestemmingen Europa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxSasjuhh

Unieke reisbestemmingen Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 17:59

Hallo lieve bokkertjes!

Ik weet niet of dit hier juist staat, maar wat is jullie favoriete unieke reisbestemming in Europa en waarom? Ik zoek wat inspiratie! Mooie fotootjes zijn ook altijd heel erg welkom!

Cheers!
Sha

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:00

Ik denk dat dit in het forum ‘bokt erop uit’ hoort :-)
Daar zijn ook al veel topics met leuke bestemmingen te vinden!

thequeensmum

Re: Unieke reisbestemmingen Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:08

Madeira staat bij mij echt met stip op nummer 1. Zo'n prachtig landschap en heel lieve mensen. Bovendien is het weer er super, bijna nooit koud, bijna nooit heet. Eten is er ook heerlijk.
Noorwegen lijkt me ook prachtig, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:11

Ik verplaats het topic naar Bokt Erop Uit, daar past het beter :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:20

Madeira is inderdaad fantastisch. Ontzettend gave natuur <3 verder ook fan van de Oostenrijkse/Zwitserse bergen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:36

Waar houd je van :D ?

Voor mij unieke plekken in Europa, maar dat is vooral omdat ik van Natuur houd:

- Plitvice lakes in Kroatie
Afbeelding

- Skomer, een onbewoond eiland in eigendom van de National trust, voor de kust van Wales. Hier zit een enorme kolonie papegaaiduikers:

Afbeelding

Ik ga eind juni een aantal nachten verblijven op Skomer, onwijs veel zin in. Als je wilt overnachten moet je dit wel maanden van te voren boeken :-)

De Dolomieten en dan met name Tre Cime. Overnachten in een Rifugio om hier mee wakker te worden:

Afbeelding

Schotland, en dan met name Isle of Skye. Licht is hier heel bijzonder en het landschap bijna buitenaards.

Afbeelding

En als ik verder na denk kom ik vast nog wel op meer plekken, dit zijn degene die me zo te binnen schoten en waar ik snel foto;s van bij de hand had. Europa is mooi <3 <3

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:04

Wat mooi zeg hierboven, vooral die watervallen!

Ik ben vorig jaar zomer verlieft geworden op Tarifa (Zuid-Spanje), maar vooral ook door de combinatie met de hele week rijden op de Andalusier :). Tarifa staat bekend om de goede weersomstandigheden voor kitesurfers, maar je kan er veel meer! Vanaf het strand zie je Marokko en je kan ook makkelijk een dagje heen en weer. Daarnaast kan je er zeer goed dolfijnen, orka's en zelfs walvissen spotten.

Afbeelding

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:24

Het is natuurlijk maar wat je zoekt in een reisbestemming hé :). Ik ben volledig in mijn nopjes in de natuur, dus voor mij was Ijsland machtig mooi. Slovenië ben ik een paar jaar geleden ook geweest, en dat vond ik qua natuur beduidend mooier dan de 'populaire' bergbestemmingen als Oostenrijk en Zwitserland.

Impressies Ijsland:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Strand
Afbeelding

Impressies Slovenië:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:40

IJsland spreekt me niet heel erg aan qua foto's, maar Slovenië, wat práchtig!!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:46

Macedonië en Albanië! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:05

Slovenië lijkt me ook heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:11

Salzburg! :j Ik ben in veel steden geweest, maar Salzburg had iets wat al die andere steden niet hebben. Zo'n enorme unieke sfeer... echt prachtig! :) Zeker 's winters.

Ook moet je zéker naar Zweden. De natuur daar is zo prachtig, en het bijzondere aan Zweden is dat wanneer je daar alleen bent, je ook echt alleen bent.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij verhuren daar overigens apartementen in een huis wat al in 1700 is gebouwd... ook heel uniek. :)
Afbeelding

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 19:44

Ahh thanks!ziet er super gaaf uit allemaal! Macadonie, zweden portugal en ijsland stond al op mijn lijstje en wil ik zeker een keer heen! Slovenie had ik niet aan gedacht maar denk dat dat zeker hoog in mijn lijstje staat nu! Ziet er super gaaf uit!

Ijsland en schotland lijken me wel heel uniek met prachtige landschappen! Maar ijsland is vrij duur heb ik gehoord..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:58

Slovenië en dan met name de Plivicimeren vond ik ook prachtig! Als ik die foto's hierboven zie dan wil ik zeker een keer terug om de bergen in te gaan.

We gaan volgende week naar de Azoren. Een eilandengroep midden in de oceaan.
Veel natuur, vulkaankraters, warmwaterbronnen en vele walvissen en dolfijnen.

Ik ben erg benieuwd, we gaan in 12 dagen 4 eilanden bezoeken met elk weer een ander landschap.

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:08

De plitvice meren in Kroatië!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:14

Picos de Europa in Noord Spanje, Corsica, de Tatrabergen in Slowakije en Slovak Paradise National Park in Slowakije (ik bedoel, daar zit het 'm al in de naam :D). Maar ook de Italiaanse dolomieten zijn prachtig. Ik houd erg van berggebieden zoals je ziet :)).

Afgelopen zomer ben ik ook naar de Bloemenriviera geweest, echt prachtig! Ik zat in Sestri Levante en ben vanaf daar elke dag met de trein naar het zuiden naar een ander kustplaatsje gegaan. Het verste plaatsje was 1 uur reizen. Zo mooi daar! <3

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:33

De lofoten <3 Noorwegen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:58

Aanrader voor een stedentrip: Tirana. Ik ben er vorig jaar vier dagen geweest. Prachtige oude stad met indrukwekkende musea (google maar eens op BunkArt Tirana) en een kabelbaan naar een heuveltop (de Dajti Ekspres) waar je een schitterend uitzicht hebt over de stad en de omgeving. Albanië is lang afgesloten geweest van de rest van de wereld. Het schijnt ooit de groenste hoofdstad van Europa te zijn geweest, maar dat was toen niemand er een auto mocht hebben (behalve als je toestemming had van de partij). Transavia vliegt voor weinig op Tirana en alles is er ook erg goedkoop. Het is dat ik ook nog veel andere plekken wil zien, anders zou ik er snel weer naartoe gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:21

Wat wil je doen? Wandelen? Winkelen?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:43

Oh Slovenië <3 Staat bij mij ook zeker op het lijstje!! Vind het aardig lijken op Montenegro.

Vorig jaar zijn we in Montenegro geweest en dat was waanzinnig mooi <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Montenegro is niet zo groot en alles is goed te bereizen! Heel veel National parks met prachtige natuur, maar ook hele leuke badplaatsen waar je dan ook een lekker dagje aan het strand kan liggen. Eten ook goed en goedkoop en vriendelijke mensen! Je kan vanuit Montenegro ook heel makkelijk naar Kroatië (wij vlogen bijv op Dubrovnik), Bosnië (oa Mostar is goed te bereizen) en Albanie.

Het jaar daarvoor zijn we in Macedonië en Albanie geweest, ook prachtig!! <3 Albanie vond ik heel indrukwekkend. Ik wilde net foto’s toevoegen maar na de bovenstaande lukt het niet meer :o? Maar ik heb destijds een topic gemaakt met veel info en foto’s: _Tamara @ [BEU] [FOTO] Macedonië en Albanië, vol verrassingen!ë#p96095628

Als je op citytrip wilt, zijn er ook zo veel prachtige steden te vinden. Maar het toppunt vond ik wel Rome <3 Fantastische stad met zo veel geschiedenis, heel indrukwekkend! Lissabon, Krakau (ook heel goed te combineren met Auschwitz, heftig maar indrukwekkend!) en Florence vond ik ook 1 van de mooiste die ik heb gezien in Europa. Boedapest vond ik ook leuk trouwens! Ook mooie stad :)

In Europa zijn zo veel prachtige dingen te vinden!! Maar de Balkan heeft wel echt mijn hart gestolen, onontdekte pareltjes <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:08

Oké eigenlijk telt deze niet maar het ligt toch in Europa, het is alleen geen Europees land. Zwitserland en dan het plaatsje Lauterbrunnen. Het schijnt dat JR tolkien er inspiratie op deed voor Rivendell uit lord of the rings en ik was ook echt verbaasd over hoe mooi het was. Super heldere wateren, een vallei vol watervallen, waar je ook nog naartoe kon klimmen.

Daarnaast vond ik la palma echt geweldig, dat is het eiland wat voor mij het meeste in de buurt komt van onze reis naar hawaii. Zwarte stranden, geen massatoerisme, een soort jungle met waterval, vulkaan landschappen, een van de meest heldere sterrenhemels <3 en ook nog is goedkoop.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 14:21

moonsparkle schreef:
Oké eigenlijk telt deze niet maar het ligt toch in Europa, het is alleen geen Europees land. Zwitserland en dan het plaatsje Lauterbrunnen. Het schijnt dat JR tolkien er inspiratie op deed voor Rivendell uit lord of the rings en ik was ook echt verbaasd over hoe mooi het was. Super heldere wateren, een vallei vol watervallen, waar je ook nog naartoe kon klimmen.

Daarnaast vond ik la palma echt geweldig, dat is het eiland wat voor mij het meeste in de buurt komt van onze reis naar hawaii. Zwarte stranden, geen massatoerisme, een soort jungle met waterval, vulkaan landschappen, een van de meest heldere sterrenhemels <3 en ook nog is goedkoop.

Hawaii klinkt echt prachtig em ruig! Alleen een beetje prijzig misschien.La palma is in europa?

Zwitserland lijkt me wel een machtig mooi berggebied! Staat zeker op mijn bucketlist!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 14:24

_Tamara schreef:

Jeetje ziet er gaaf uit hoor! Je topic even bekeken maar dat maakt me zeker jaloers! Goede plek voor eem roadtrip!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 14:25

Marion_ schreef:
De lofoten <3 Noorwegen
[ [url=m/O7DgHc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vWZ0vQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Np0WAu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1FwwPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt onwijs mooie plaatjes! Ik vind fotografie altijd zooo ontzettend gaaf tijdens het reizen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:56

Ik bedoelde het meest in de buurt van hawaii qua wat La Palma te bieden heeft, het ligt bij de canarische eilanden en was juist goedkoop vond ik.