Cuba 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Cuba 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 22:14

Ik weet dat er een ander Cuba topic is, maar dat is al zolang stil... dus maar een nieuw aangemaakt. Voeg vooral samen als het niet de bedoeling is om een nieuw topic te maken.

Komende zomer willen we met de kinderen een reis maken met eerst Florida, dan Cuba en dan terug naar de VS en nog 2 weken trekken met een camper.

Nu ben ik druk aan het kijken hoe dat zit met de visa voor Cuba. Simpel denk je... maar... Moet ik een roze of groen visum? Mag je nu wel of niet als toerist van de VS naar Cuba en terug? Of moet je een van de 11/12 redenen hebben om Cuba te bezoeken?
En is "educational" dan een goede reden als je met kinderen reist? Want we gaan natuurlijk als toerist maar wel met de bedoeling dat de kinderen er ook iets van leren (anders kunnen we ook naar Zuid Frankrijk naar een stacaravan).

Dus wie o wie heeft er recent Cuba bezocht vanuit de VS?

Uiteraard heb ik het consulaat gemaild met mijn vraag maar hoor ik ook graag van anderen hun ervaringen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 14:32

We hebben ondertussen besloten om er een vakantie in de VS van te maken en de dagen Cuba niet te doen.

Volgens de informatie van de ambassade hadden we inderdaad een duurder visum nodig en 1 van de 11 redenen. We zetten Cuba dus op ons "moeten we echt nog een keer naar toe" lijstje en vliegen dan rechtstreeks vanuit Europa.

_KellyAV

Re: Cuba 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:37

Ik denk dat je er heel goed aan doet om de usa en Cuba niet tegelijk te doen!
Als je ook echt iets van Cuba wilt zien, dan raad ik je aan om een aantal weken te gaan! En dan niet alleen naar een all in resort, want dat is imo echt zonde!
Ik heb er vorig jaar een rondreis gedaan, mocht je vragen hebben, pb staat open!

Waar ga je naar toe in de VS? :D
Ik vlieg vandaag terug vanuit Florida

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 17:38

Bedoeling is eerst aantal dagen Orlando. Dan Miami en de Keys. Dan vanuit Phoenix met een camper in 2 weken naar Los Angeles.
We gaan met het gezin, 3 kinderen van 10-12-14.....

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:05

Klinkt leuk!! :D
De Keys (key West), Orlando en miami ben ik ook geweest. Leuke steden, al vonden wij miami persoonlijk wat minder

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:46

Wij overwegen een klein rondje op Cuba te maken in een week tijd (meer vakantie is er niet).
@Kelly AV, heb je aanraders/ afraders om te bezoeken/ bekijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:48

Trinidad en Havana zijn must-sees. Cienfuegos vond ik ook mooi maar ik ben verliefd op Trinidad :D

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:04

Die staan zeker op het lijstje, thanks Jans!

Zo is de planning nu:
Varadero (vliegen)
Viñales Vallei
Havana
Cienfuegos
Trinidad
Topes de Collantes
Sancti Spiritus
Santa Clara
Varadero

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:08

Wat een hoop voor in een week! Vinales ligt echt een flink stuk uit de rest van de route :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:27

Cuba ligt onder embargo van de VS. Ik weet niet of je zomaar vanuit de VS naar Cuba kunt.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:25

Lisan89 schreef:
Wij overwegen een klein rondje op Cuba te maken in een week tijd (meer vakantie is er niet).
@Kelly AV, heb je aanraders/ afraders om te bezoeken/ bekijken?

Havana zal je sws heen gaan denk ik, wij vonden viñales echt heel erg leuk! Zaten bij een super lieve vrouw in huis! Daar hebben we een paardrij tocht gedaan langs de tabaksvelden. Zelfs m'n vriend die niks met paarden heeft, vond dat het leukste van de hele vakantie!
Oh en je hebt daar ergens een dakterras met heule lekkere cocktails! <3

Trinidad vonden wij ook heel leuk! Mooie waterval bezocht, en gewoon een gezellig stadje.
Cienfuegos vonden wij persoonlijk minder, wat we wel leuk vonden daar was een excursie naar een lagune!

Verder heb je bij remedios hele mooie stranden! Wij waren op een strandje waar echt bijna niemand was! Als je wil kan ik opzoeken hoe het heet

Santa clara zijn we ook geweest, was interessant, veel over Ché te zien etc.

En in varadero hebben we alleen het hotel gezien haha

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:46

Lisan89 schreef:
Die staan zeker op het lijstje, thanks Jans!

Zo is de planning nu:
Varadero (vliegen)
Viñales Vallei
Havana
Cienfuegos
Trinidad
Topes de Collantes
Sancti Spiritus
Santa Clara
Varadero

Hoelang ga je precies en waar verblijf je? Bereid je vast voor op lange afstanden over slechte wegen. Huur je een auto of ga je met de taxi? Bijv varadero - topes de collantes is 5 uur rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:09

Wij hebben paardgereden bij Trinidad, was de eerste plek waar de paarden er goed uitzagen en de verhuurder was ook dierenarts en zeer begaan met zn dieren. Zijn toen naar een rietverwerker en de waterval gereden, gezwommen en weer terug. Totaal 4 uur in het zadel gezeten.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:43

Volgt! Ik wil in november naar Cuba gaan. :)