Pompei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Pompei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 11:26

vikawiek

Re: Pompei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:29

ik ben er geweest, vond het ontzettend mooi. zeker het vele lopen waard

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:43

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest met school, vond het toen wel indrukwekkend.
Van Herculaneum is meer bewaard gebleven, daar kun je nog iets meer zien van hoe het er heeft uitgezien. Er stond geloof ik ook nog iets van verkiezingen op de muren geschilderd, is wel heel interessant om te zien ook.

Ik zou wel kijken of je ook nog andere dingen in de omgeving vindt die je eventueel leuk zou vinden om te zien of doen, wij waren nog geen dag bezig per stadje geloof ik.
Maar ik zou het zeker doen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:50

Ik ben er geweest en vond het fantastisch. Herculanium is mooier omdat daar meer bewaard is gebleven. Echt een geweldige plek. Wij hadden een AirB enB op steenworp afstand.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:01

Het is erg mooi om te zien, hoewel vijf dagen me wel erg lang lijkt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:11

Ik ben er in 2013 geweest, ook in Pompeï en Herculaneum. Ik vond het echt geweldig, het is zo'n mooie bouwstijl en er staat echt nog best veel overeind. Heel bijzonder om te zien. Als je er dan toch bent moet je zeker ook langs de Amalfikust rijden, dat is ook heel mooi!

Wij zijn er ook 5 dagen geweest. (Op dag 1 de heenvlucht, dag 5 de terugvlucht. Beide vluchten waren 's ochtends.) een dag voor Pompeï, een voor Herculaneum, een voor de Vesuvius en een voor de Amalfikust. Ik geloof dat we op de dag van de Amalfikust ook nog naar Napels zijn geweest, daar staan ook een aantal erg mooie gebouwen. Met de omgeving erbij vind ik 5 dagen zeker niet te lang.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:24

Vorig jaar geweest, erg mooi. Wij zijn er met de camper naar toe gegaan tijdens een rondje Italie. Voor kamperen is het dramatisch.
Voor Pompei te zien moet je 1 dag uittrekken, dat is genoeg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:09

Pompei en Herculaneum beide gezien :-) Ik vond eigenlijk Herculaneum indrukwekkender aangezien je daar ook nog echt verdiepingen hebt bij de huizen (en minder toeristen :+ ).
In die omgeving zijn ook nog wat andere interessante zaken, zoals een vulkanisch natuurpark met veel zwavelbronnen (stinkt wat naar rotte eieren) :))

Wij verbleven toen in een hotel in Napels en hebben met het openbaar vervoer Pompei, Herculaneum, de Vesuvius en het zwavelbronnenpark bezocht :-)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:11

Ik ben vorig jaar eind augustus in Pompeii geweest, heel bijzonder om te overblijfselen te zien, en het is best wel groot, ik was samen met een vriendin en we waren een soort van verdwaald maar uiteindelijk wel weer een uitgang gevonden :+

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:12

Ben er ook geweest! Super interessant om te zien en eigenlijk ook best groot :o
Maar zoals hierboven wordt gezegd, Herculaneum is minder toeristisch en beter bewaard gebleven :)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:45

Ik ben er ook geweest en vond het erg indrukwekkend, een aanrader!

Herculaneum is kleiner, maar wel beter bewaard gebleven, mooier en rustiger. Als je kunt, zou ik sowieso boeken buiten het hoogseizoen - ik ben er eens half september geweest en dat was geen probleem qua drukte, maar Pompeii midden op de dag in juli vond ik wel veel te druk - je struikelde echt een beetje over de mensen, terwijl het daarvoor juist zo leuk was om echt een beetje je fantasie de vrjie loop te laten en er op je gemakje doorheen te struinen. Herculaneum was in juli - zeker 's ochtends vroeg - nog wel goed te doen. Zoals eerder gezegd is het goed te bereizen met OV vanuit Napels, net als de Vesuvius, die ook leuk is om te bezoeken! Tevens kun je in Napels echt de beste en best betaalbare pizza's ooit eten, dus ga daar vooral ook langs, of blijf er gewoon slapen. :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:09

Ook hier: Pompei en Herculaneum gezien vanuit Napels met het openbaar vervoer. Pompei had ik wel twee dagen kunnen zijn, maar dat heeft ook met mijn eigen belangstelling voor Romeins recht te maken. Pompei was echt een stad met klassiek Forum en Basilica, stadion, theater. Herculaneum is wel beter bewaard gebleven, maar was een havenstadje met huizen en botenhuizen (en een geweldig badhuis, dat dan weer wel). Ik vond van beide plaatsen de verbinding tussen de eerste eeuw en de eenentwintigste eeuw bizar, door Pompei kan je echt rondlopen en de weg kwijtraken, mijn fantasie kan daar dagen zoet mee zijn.

Amalfikust is ook heel leuk, Sorrento vonden wij ook nog best de moeite waard (en ook goed met openbaar vervoer te bereiken), als je toch geïnteresseerd bent in Pompei moet je het museum in Napels niet overslaan, want daar zijn de beste stukken naartoe gebracht.

En inderdaad: Napels is de geboorteplaats van de pizza, en ik heb er de beste koffie ooit gedronken. In Napels kun je ook de ondergrondse Romeinse, en daaronder nog de ondergrondse Griekse stad bezoeken.

Wij zijn in totaal 9 dagen in Napels e.o. geweest en hebben ons geen moment verveeld. Die leuke vulkaanplekken hebben wij bijvoorbeeld helemaal niet van dichtbij gezien.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:55

Wat Prr hierboven zegt was ik weer even vergeten maar wil ik ook nog even benadrukken, de napoli soterranea (het ondergrondse Napels) is ook een aanrader om te bezoeken als je toch in de buurt bent!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 18:28

Mooi! Bedankt voor jullie tips. Moeite waard dus om eens te bezoeken!