Ik haat kamperen.... Medestanders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Ik haat kamperen.... Medestanders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 07:43

ik weet niet of dit wel bij erop uit hoort, kan ook LZP zijn

Ja echt....

En helaas ieder jaar een terug kerend thema. ;(

Ieder voorjaar gaan we met de vriendengroep kramperen. Meestal nemen wij een huisje.

Dit jaar is er op het laatst gekozen voor een andere camping. Geen huisje te krijgen.

Na het vorig jaar echt met een tentje het geprobeerd te hebben weet ik het heel zeker.
Ik vind het vreselijk. We gaan dit jaar niet mee. Voel mij toch wel de party-pooper.

En nee het met de WC-rol onder de arm lopen vind ik geen problem.

Wat vind ik zo vreselijk?

-muggen in de tent. Hoe je het ook doet er zit er altijd wel een.
-weet ik wat voor een beesten in en om de tent
-overal zand op plekken waar je het niet wil.
-alles klam en vochtig, ook als het niet regent
-geen fatsoenlijke bergruimte en daardoor alles kwijt.

En de hoegenaamde voordelen zie ik niet zo. Veel buiten zijn? Ik rij paard, ben iedere dag buiten. De vrijheid...huh?

Tentlekages wijdt ik dan maar aan de tent....maar vrienden hebben een geode tent en bij noodweer stond die ooit ook blank.

Ik zal meteen toegeven. We gaan ieder jaar ook in Griekenland 4 weken camperen. Maar dan op een boot. Een soort drijvende camper. Dat trek ik wel(wat? ik vind het fantastisch). Geen zand, beesten hou je makkelijker buiten, fatsoenlijke bergruimte, Eigen douche en toilet etc, etc.

Zijn er nog meer hier die er niks aan vinden? Dat gedoe in een tentje?
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-04-18 08:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Jildau

Re: Ik haat kamperen.... Medestanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:47

Ik! Snap nooit zo goed waarom je zo primitief wilt doen op vakantie. Laat me dan maar thuis blijven.. Ik heb wel een aantal keren in een tent geslapen maar nog nooit echt lekker geslapen. Bij rotweer heb je veel herrie en bij mooi weer zweet je je kapot. Daarnaast wil ik gewoon een eigen wc en douche, voelt hygiënischer. Oh en omkleden zonder rechtop te kunnen staan vind ik ook niks..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:51

Amen sisters!! Ik vind het ook echt verschrikkelijk. Ik ga alleen naar de camping als we een huisje kunnen krijgen. Anders wil ik er niet dood in gevonden worden. Wat een hel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:52

Toch kun je een tent tegenwoordig net zo luxe krijgen als je het hebben wilt. Dan doen ze amper onder voor een 'echt huis' :P
Maar het is mijn hobby ook niet hoor. Al dat gezeul met spullen en nattigheid rond de tent als het geregend heeft..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:55

Hier nog eentje hoor haha. Zeggen mensen dat je een grotere tent moet nemen waar je rechtop in kunt staan met meerdere cabines, maar dat gezeul van al die zooi die dan verder nog mee moet... nee hoor geef mij maar 1 koffer en en fijn huisje of appartement waar verder alles al in zit. Beddengoed en handdoeken wil ik nog wel meenemen als dat nodig is haha.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:56

Grote voordeel van een tent is dat je hem gewoon samen met alles wat je nodig hebt op je rug kunt meenemen. Dat gaat je met een huisje niet lukken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:56

Als je in een tent spullen kwijt weet te raken heb je gewoon teveel bij je, dat heeft niets met bergruimte te maken :P
Muggen hebben wij zelden binnen, gewoon je tent goed dichthouden. En klam wordt het alleen als het buiten ook vochtig is en je de boel niet lucht.
Maar balen! Ik wens je sterkte alvast ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:02

Is er ook niet een grote safaritent die je kan huren daar? Staan op n vlonder, dus geen gedoe met nattigheid. Zijn hoog en voelen aan als een huisje met woonkamer keuken en slaapkamer. Soms zelfs nog een optie tot eigen badkamer erin! Ook een normaal bed, dus geen stomme luchtbedjes op de grond.

Ik ben ook geen kampeerfan, maar zoals ik hierboven schreef, vind ik het prima te doen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:03

Jildau schreef:
Ik! Snap nooit zo goed waarom je zo primitief wilt doen op vakantie.

Omdat "je" rijk bent. Kamperen is voor mensen die thuis alle mogelijke luxe hebben en die dan op vakantie "lekker primitief" gaan doen.
Of uit hoge nood of praktische overwegingen (lees: er is geen minder ongeschikte accomodatie voorhanden), bij voorbeeld omdat je bioloog bent en één of ander onderzoek doet in de binnenlanden van Kalimantan of op Antarctica.

Ik snap het ook niet :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:05

Hier deels een medestander, in zo’n klein rottentje krijg je mij niet mee maar wij hebben een mooie grote tent waar het prima vertoeven was. Toch toen onze zoon geboren was en we op vakantie gingen toen hij 1 jaar was, was die tent het toch ook niet helemaal meer, dus nu hebben we een caravan en dat bevalt toch een stuk beter.

En wij kamperen ook bijna nooit in nl dus dat scheelt natuurlijk ook al.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:06

Koper schreef:
Jildau schreef:
Ik! Snap nooit zo goed waarom je zo primitief wilt doen op vakantie.

Omdat "je" rijk bent. Kamperen is voor mensen die thuis alle mogelijke luxe hebben en die dan op vakantie "lekker primitief" gaan doen.
Of uit hoge nood, bij voorbeeld omdat je bioloog bent en één of ander onderzoek doet in de binnenlanden van Kalimantan of op Antarctica.

Ik snap het ook niet :')

Als het nodig is dan okee.. Maar voor de lol snap ik het niet. Vakantie is voor mij iets leuks en ontspannends, niet moeten behelpen.. :D Heb je thuis een huis met lekker bed en douche enzovoorts en dan ga je op vakantie op de grond liggen in een tent.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:07

Wat mij ook opvalt is dat kamperen vroeger vaak iets was wat je deed als je iets van de wereld wilde zien maar het niet zo breed had, maar dat een beetje kamperen tegenwoordig ook al helemaal niet zo goedkoop meer is :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:10

Ik heb thuis 5 sterren, waarom dan op vakantie zo afzien?
Gewoon een wc, een douche en een lekker bed zonder gekriebel van beesten, zand enz.
En thuis moet ik ook iedere dag koken en de spullen ervoor in huis halen, op vakantie dan ook nog afzien met een gasfles? No way!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 08:12

Cayenne schreef:
Toch kun je een tent tegenwoordig net zo luxe krijgen als je het hebben wilt. Dan doen ze amper onder voor een 'echt huis' :P
Maar het is mijn hobby ook niet hoor. Al dat gezeul met spullen en nattigheid rond de tent als het geregend heeft..

Ja klopt. Weet ik.

Maar voor die 3 dagen in het jaar ga ik dat niet allemaal kopen. :D

@ iirrssjjee, nee die zijn allemaal bezet inmiddels. We zijn vrij laat uiteraard.(gaat om hemelvaart weekeinde) Dat had ik voor 3 dagen inderdaad wel ok(wel ok,...niet leuk :P ) gevonden.

@Goof. Te veel?? :') Ik had nog de indruk dat ik te weinig mee had. Nee grapje. Ik had alles heel precies meegenomen. Maar in het donker in een tas sokken en een schone onderbroek zoeken valt voor mij niet mee. Op de boot heb ik een plankje voor de sokken, ondergoed, etc, etc. Alles in een weekeindtas werkt voor mij niet

@Oomens, eens. Dat is een groot voordeel. Maar dat hebben we met onze drijvende camper ook. Alleen dan hoef ik niet eerst alles in te pakken. Dat is trossen los en gaan.

@Eleionomae, precies. En dan sta je rechtop in je tent. Nog steeds een half paar sokken, 2 muggen en zand in mijn bed :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:16

Weekendtas werkt juist heel handig voor sokken en ondergoed. Althans, mijn weekendtassen hebben van die vakken aan de zijkant en daar gaat zulk soort klein spul in.

Kun je niet een lampje meenemen zodat je in het donker kunt zien? Valt misschien ook wel wat mee te knutselen zodat je het ergens kunt ophangen in je tentje (en je 'm dus niet steeds hoeft vast te houden)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:18

Even voor de discussie waarom je zou gaan kamperen: vriendlief en ik zijn vorig jaar bijn gratis een lang weekend weg geweest, met kano (van onszelf) en tent. 1e camping was gratis, 2e camping was geloof ik 15e per nacht.
Aangezien we vanuit huis al alle benodigde spullen hadden, is dat gewoon super fijn. Voor 30e kun je nooit 3 dagen in een hotel, of je moet tijd in je leven over hebben om vakantieveilingen constant in de gaten te houden.

Nu hebben we wel geld voor vakantie, maar we hebben ook net een huis gekocht waarin veel moet gebeuren. Voor ons is het dus een fijne manier om even in een andere omgeving te zijn, zonder dat ons klusbudget meteen op is.

Maar ts vervelend dat je er zo'n hekel aan hebt. Jammer dat je nu niet met je vrienden mee kunt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 08:21

Koper schreef:
Weekendtas werkt juist heel handig voor sokken en ondergoed. Althans, mijn weekendtassen hebben van die vakken aan de zijkant en daar gaat zulk soort klein spul in.

Kun je niet een lampje meenemen zodat je in het donker kunt zien? Valt misschien ook wel wat mee te knutselen zodat je het ergens kunt ophangen in je tentje (en je 'm dus niet steeds hoeft vast te houden)

Dank voor de tips. Lief. Maar ik ga niet. Echt niet. :)

In die weekeindtas zitten ook mijn t-shirts. En voor de was hebben we een aparte tas gebruikt.
Tch was ik nog alles kwijt het hele weekeind.

Hoofdlamp had ik. Tentlamp (met maar maar liefst 4 standen inclussief roodlicht) had ik.

Het is het gewoon niet voor mij :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:25

Oh ik begrijp je volledig hoor TS. Ik heb het ooit eens gepresteerd om in het donker 1 sandaal en 1 slipper bij elkaar te zoeken. Beide zwart. Wel overigens voor elke voet eentje.

Ik bedoelde ook niet voor nu het hemelvaartweekeinde hoor. 't Was meer in algemene zin.

Met Hemelvaart komen er flink wat mensen naar een evenement hier in de stad, is een jaarlijks ding en elk jaar op een andere plek. Soms is het slapen in bij voorbeeld een sporthal, en een huisje of B&B in de buurt zoeken is natuurlijk ook een optie. Maar de meesten kamperen. Ik ben erg blij dat ik deze editie gewoon thuis kan slapen en douchen. Bij de Europa-brede evenementen (ook jaarlijks, elke keer in een ander land) kamperen (bijna) al die mensen er een hele wéék. Afgrijselijk.
Laatst bijgewerkt door Koper op 23-04-18 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:28

TS ik zou ook niet gaan. Ik weet namelijk dat ik in een complete draak verander in dat soort situaties en daar doe ik niemand een plezier mee om dan toch maar mee te gaan.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:29

Dan ga je toch gewoon niet kamperen? Ik snap het probleem niet? :o?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:29

_Reneee schreef:
Dan ga je toch gewoon niet kamperen? Ik snap het probleem niet? :o?

Of een andere vriendengroep zoeken, dan is het probleem ook opgelost :D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:30

Ik vind het heerlijk om te kamperen, maar heb er een hekel aan om op een camping te moeten gaan zitten,ik ga liever wild kamperen..Nog wat primitiever, maar als je met het juiste gezelschap bent vind ik het juist hartstikke leuk.. Heb de militaire opleiding gedaan, en daar moesten we met -7 gewoon buiten onder een zeiltje slapen, en jezelf een week lang niet douche en alleen een koud washandje gebruiken.. Dan is gewoon kamperen toch luxe haha :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:34

IK IK DRIEWERF IK! Vreselijk, al een paar keer gedaan en allemaal zo ellendig als wat. 'Ja, leuk joh', 'Gezellig'...

Bwûrkkk! Tenten? Rampendingen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:44

@ natasjaE https://www.goboony.nl Een soort airb&b voor de camper. En je kunt het zo luxe maken als je maar wil

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:48

Deel je mening! Vreselijk als je thuis alles hebt, wc, douche, goed bed. e.d. Ga je op vakantie als je juist wilt relaxen toch niet kramperen? Althans ik in ieder geval niet. Voor een andere die het wel leuk gaat vinden. Prima maar ik doe niet mee.