Kwark meenemen in handbagage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 14:11

Hoi allemaal,

Binnenkort vlieg ik 's ochtends vroeg naar Turkije. Nu heb ik coeliakie en kan ik in het vliegtuig of op het vliegveld niets eten. Graag wil ik kwark meenemen in een speciale beker met wat fruit, weet iemand of je hiermee door de douane mag? Op internet kan ik helaas niets vinden en ik twijfel of kwark onder vloeistof valt. Ik vlieg vanaf Dusseldorf mocht dit nog van belang zijn.

Alvast bedankt!

YellowLeaf

Re: Kwark in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:12

Waarom bel je niet naar de desbetreffende maatschappij?

Vealosz

Re: Kwark meenemen in handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:13

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:14

De maatschappij heeft niks met deze regels te maken... Dit zijn de regels van de vliegvelden.

Ik verwacht dat kwark onder vloeistoffen gaat vallen.
Toevallig heb ik vorige week vanaf Dusseldorf gevlogen en ze hadden daar van die bekers met kwark met fruitgelei (en musli in een afgesloten bakje), ik weet niet of je van die mogelijke kruisbesmetting ook al ziek wordt? Anders zou dat nog een optie kunnen zijn?

En als het in een bakje van minder dan 100 ml zit, zou je daar ook nog mee weg komen. Eventueel meerdere kleine bakjes, je mag max 1 L meenemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:15

Ik denk dat kwark onder vloeistof valt. Los daarvan hebben etenswaren hun eigen wetten.
Gewoon navragen bij de luchtvaartmaatschappij dus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:15

ja mag:
"Dit mag alleen als alle vloeistoffen die je mee wilt nemen in verpakkingen van maximaal 100 ml zitten EN deze verpakkingen allemaal in 1 doorzichtig zakje van maximaal 1 liter groot passen."

https://www.cheaptickets.nl/blog/cheapt ... -vliegtuig

Hoe kan je dat nou niet vinden? :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:16

Bedoel je de douane of de security?

In sommige landen mag je geen dierlijke producten invoeren, dus dan gaat de douane moeilijk doen. Of je moet het opeten voor je er bent. En als ze het als vloeistof zien (maar volgens mij niet) dan kom je al niet door de security dus heeft de douane er niks meer mee te maken.
Maar volgens mij kan het gewoon. En anders eet je het op voor je door de security gaat en koop je achter de security nieuwe kwark want alles wat je er achter koopt en geseald wordt mag je sowieso meenemen :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:16

Via welk vliegveld vlieg je? Op schiphol zijn er echt heel veel opties waar je glutenvrij kan eten hoor!

Edit: meestal mag je geen zuivel meenemen, dus zou de gok niet nemen maar gewoon wat op het vliegveld zoeken.
Laatst bijgewerkt door Rena100 op 19-04-18 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:17

Kwark valt sowieso onder vloeistof. Maar dan zou je tot max een liter mee kunnen nemen als je het verpakt in flesjes van max 100 ml per stuk. Maar het mag dus sowieso niet in je speciale beker.
Maar dan is nog de vraag of je zuivel zomaar mee mag nemen. Volgens mij is dat binnen europa niet perse een probleem.
Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is een artsenverklaring regelen, maar dan nog zou ik erop rekenen dat de douane geen idee heeft en het weg knikkerd. Ik zou zelf denk ik zo laat mogelijk door de douane gaan in NL en dan nog so veel mogelijk eten en het dan even uitzingen las dat lukt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:24

Waarom valt kwark onder vloeistof :? Het is niet eens vloeibaar. Blijft gewoon in het bakje zitten als je het onderste boven houdt :=

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:24

Nee, dat zal niet mogen. (tenzij minder dan 100 ml)
Op de luchthaven Schiphol zijn steeds meer plekken waar je iets glutenvrij kunt kopen. (AH bijv. op Schiphol Plaza heeft een kleine afdeling met o.a. crackers, mueslirepen, enz.) Deze kun je ook alvast zelf van huis uit meenemen uiteraard. Laatst zag ik ook een gv broodje bij een "On the Go" na de douane, maar als het uitverkocht is of niet je smaak is, heb je inderdaad pech. Zelf neem ik altijd een broodtrommel met gv brood mee.
Sommige luchtvaartmaatschappijen bieden wel gv maaltijden aan. Dat moet je dan wel van te voren melden. Dat is bij lijnvluchten in ieder geval wel mogelijk. Charters zoals Transavia hebben aan boord alleen chips, nootjes of snickers, die je dan kunt nemen. Het ligt puur aan het assortiment van de betreffende maatschappij, dus zorg in ieder geval dat je zelf iets mee hebt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:31

Het zal onder de vloeistoffen vallen, pindakaas valt daar namelijk ook onder namelijk. Familie ervaring :')

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:31

Ik zou het gewoon proberen in kleine flesjes. Desnoods moet je het weggooien, of opdrinken waar de beveiliging bij staat, is toch ook geen probleem? Turkije is niet heel ver vliegen (3u / 3.30u) dus dat moet vol te houden zijn denk ik?

En anders neem je alleen wat fruit mee, dat mag sowieso.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:18

verootjoo schreef:
Waarom valt kwark onder vloeistof :? Het is niet eens vloeibaar. Blijft gewoon in het bakje zitten als je het onderste boven houdt :=

Ook alles wat smeerbaar is moeten wij innemen als zijnde vloeistof.

Ik werk zelf op Schiphol bij de security en kwark mag dus inderdaad niet mee, tenzij in 100ml verpakking(en).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:21

Je kan het toch meenemen en op het vliegveld tijdens het wachten opeten? Dan is de hele issue er sowieso niet.
Ik zou overigens als geen trek meer hebben in mijn zuivel als het al uren buiten de koelkast is, dus wachten tot in het vliegtuig zou ik niet doen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:22

Kwark mag alleen mee wanneer de verpakking(en) niet groter zijn dan 100ml. Oftewel, kleine potjes vullen!

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:25

Kwark is vloeistof :) Bij mij hebben ze zelfs een pot speculoospasta afgenomen omdat dat 'vloeistof' is. (was een cadeautje voor mijn gastgezin)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:25

Precies, waarom in het vliegtuig eten? Het is misschien een paar uurtjes vliegen (drie en een half volgens google). Moet je in dat tijdsbestek precies eten?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:37

En gewoon een broodje meenemen?

Ik zou ook niet weten wat de security doet als je 5 potjes van 100ml kwark bij je hebt.
Ik vermoed zomaar dat dat ook rustig in de bak verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:40

Cowgirl schreef:

Ik zou ook niet weten wat de security doet als je 5 potjes van 100ml kwark bij je hebt.

Als je ziek wordt van gluten lijkt het me niet slim om een boterham mee te nemen :+ Wat je meeneemt in verpakkingen van 100 ml maakt niet uit, dus als jij 5 bakjes kwark mee wil nemen kan dat gewoon.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:43

Emmaa_ schreef:
Cowgirl schreef:

Als je ziek wordt van gluten lijkt het me niet slim om een boterham mee te nemen :+ Wat je meeneemt in verpakkingen van 100 ml maakt niet uit, dus als jij 5 bakjes kwark mee wil nemen kan dat gewoon.

Gluten vrij brood?
Het is niet lekker.. maar dit helpt wel tegen honger

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:44

Meestal kun je toch een dieet aangeven bij de luchtvaart maatschappij ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:45

Letsdunit schreef:
Meestal kun je toch een dieet aangeven bij de luchtvaart maatschappij ?

Op korte vluchten als naar Turkije zou ik er niet vanuit gaan dat je echt maaltijden krijgt. Je kan meestal wat los kopen in het vliegtuig maar daar houdt het ook wel op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:47

verootjoo schreef:
Waar valt het dan volgens jou onder :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:49

Neem anders nootjes mee. Dat mag wel en vult flink.