Aanstaande oktober zijn mijn vriend en ik van plan om 2,5 week naar Bali te gaan. We hebben nog nooit buiten Europa gereisd en ook nog nooit zelf een reis samengesteld (dus alles los boeken i.p.v. een volledige verzorgde reis boeken), maar eens moet de eerste keer zijn

Het plan is om 1 oktober te vertrekken en 2 oktober aan te komen op Denpasar. Vanuit daar willen we meerdere plaatsen bezoeken in die 2,5 week, waarna we ook weer eindigen in de buurt van Denpasar voor de terugvlucht (op 17 oktober zoals het er nu naar uitziet).
Nu de vraag, welke plaatsen moeten we absoluut bezoeken? Welke activiteiten zijn leuk om te doen, zelf of in groepsverband?
We zijn van plan om (afhankelijk van hoeveel er te doen is) zo'n 2/3 nachten per plaats te blijven, dus in 5/6 verschillende hotels/appartementen/bungalows te slapen (hoeft niet het meest luxe te zijn aangezien we toch veel op pad willen gaan).
Ik hoor graag ervaringen van mensen die er al eerder zijn geweest, tips en tricks over bijvoorbeeld vervoer huren, waar er lekker eten is, waar je je kleding kan laten wassen en dat soort dingen

Ik heb al een boel informatie verzameld maar voordat ik alles echt ga boeken is het toch fijn om wat ervaringen te horen van anderen