Canarische eilanden kerstvakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Canarische eilanden kerstvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 11:46

Wij willen met ons gezin in de kerstvakantie lekker 2 weken naar de Canarische eilanden :D
We zijn hier nog niet eerder geweest en proberen ons zoveel mogelijk in te lezen maar komen er nog niet uit.

We gaan natuurlijk voor een beetje warmte die kant op maar waar(welk eiland) kan je het beste heen in deze periode?
We hebben 1 kind van 6(dan bijna 7).

We willen wel aan of vlakbij het strand zitten en houden van natuur maar willen ook graag wat zien van de omgeving.
Kwam op Tenerife wel een dierenpark tegen o.a. maar advies is die periode naar het zuiden te gaan, is dit echt een verschil in december/januari?

Ik ben benieuwd naar ervaringen en adviezen! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:00

Tenerife is het minst zonzeker in de wintermaanden. Dus als je echt op zoek bent naar goed weer zou ik Tenerife vermijden. Fuerteventura is weinig te beleven, vind ik. Een kaal eiland met weinig bezienswaardigheden := maar wel een van de droogste eilanden, ook in de winter.

Gran Canaria en Lanzarote zijn daarmee, zeker voor de winter, het meest geschikt voor wat jij wil. En volgens mij is dan op Gran Canaria meer te doen dan op Lanzarote qua activiteiten. Maar pin me daar niet op vast. Wij gaan vaak heen om te fietsen en te relaxen, dus zijn minder bekend met echte bezienswaardigheden. Lanzarote is, net als Fuerteventura, wel een van de droogste eilanden. Beste kan op mooi weer dus..

Diddykong

Re: Canarische eilanden kerstvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:17

Ik ben zelf naar Tenerife en La palma geweest. La palma is qua natuur prachtig, maar verder niet zoveel te beleven. Tenerife vond ik erg mooi. Maar hoe het weer in december is weet ik niet zeker, ik ging toen in september en dan is het er goed vertoeven. Noorden is wel echt minder mooi weer, veel meer bewolkt en regen. Wij zaten in het noorden, was het daar geen lekker weer gingen we met de auto naar het zuiden en daar was het dan heerlijk warm en zonnig. Dit komt geloof ik door de el teide, die houdt de bewolking tegen of zo. Daarentegen vond ik het noorden wel mooier omdat er heel veel bloemen groeiden. Het loro parque, het vulkaanlandschap van de el teide en het waterpark vond ik erg leuk. Ze hebben ook leuke boottochtjes waar je walvissen of dolfijnen kunt zien. En het is een groot eiland waardoor je je er 2 weken prima kunt vermaken.

Zamora

Re: Canarische eilanden kerstvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 20:01

Bedankt voor jullie reacties!

Dat loro parque leek mij ook erg mooi :j

We kijken nog even rustig verder en als er nog meer bokkers hun ervaring willen delen graag :D