Zijn er nog meer dingen die we gezien moeten hebben en waar moet ik vooral op letten? Is het eten vergelijkbaar en spreken de mensen goed Engels?
Laatst dat stukje op tv bij RTL late night al gezien overigens.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:Ja, het is een georganiseerde tour van TravelBird.8 uur durend in totaal met gids, dus dat is fijn.
Zijn er ook dingen die we absoluut niet moeten doen?
san4nie schreef:Gaaf! Ik ben 8 jaar terug zo'n beetje met de havo in Krakau geweest. Auschwitz is echt een aanrader, heeft zo enorm veel indruk gemaakt, nu ik er aan denk komt het gevoel echt weer boven. Daarnaast heb je nog Birkenau, bekend van vele foto's. Dat is het kamp waar de barakken staan. Als ik het goed onthouden heb.
Daarnaast zijn we in een mooi kasteel geweest. Je had er hele mooie straatjes en pleinen. Wij moesten destijds het lokale eten opeten, en ik vond het vreselijk smerig. Maar je had ook gewoon moderne fastfood ketens in het centrum. En een mooie kerk aan een plein in het centrum.
Weet niet of je wat hebt aan m'n verhaal, maar ik werd even weer enthousiast. Fijne reis!
Goof schreef:Gave stad he?
Ik raad je aan om, als je morgen naar Auschwitz bent geweest, de dagen daarna vooral iets leuks te doen. Ik had echt last van mijn bezoek aan Auschwitz, zo heftig vond ik het. Neem daar vooral de tijd om echt alles te bekijken en lezen. Neem je er een rondleiding?
Sem_ schreef:Ik geef dit topic even een schopje.
In augustus ga ik 5 dagen met mijn vriend naar Krakau. Goedkope vlucht en Airbnb kunnen boeken in het centrum!
Wij willen ook graag een dag naar Auschwitz (en Birkenau). Ik heb begrepen dat je hiervoor ruim van tevoren moet boeken. Wij willen graag met een gids/tour gaan. Hebben jullie aanraders? Ik zie door de bomen het bos niet meer door de vele aanbieders.
Verder nog dingen die het bezoeken waard zijn en die vooraf geboekt moeten worden?