Mini stedentrip

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 18:40

Hoi allemaal!

Ik zou graag eens een keer een tripje maken met de auto (of vliegtuig mag ook, maar daar zal t te kort voor zijn denk ik). Het zal vermoedelijk gaan om 3 dagen 2 nachten, korter mag, langer gaat niet ivm werk.
Ik ga dan in mijn eentje, wat ik best spanend vind, dus zou wel graag wat zekerheid hebben wat betreft slaapplaats etc.
Ik wil ik graag uit Nederland, ben dol op natuur en cultuur, dus de bergen zoals in Duitsland vind ik erg mooi. Maar het moet natuurlijk wel goed te rijden zijn in verhouding met het aantal dagen dat ik ga.
Verder is het erg belangrijk dat het low budget is, het is meer dat ik er gewoon graag even uit wil, hoef verder geen luxe of iets.
Volgensmij staan de meeste "eisen" er wel op :P . Heeft iemand suggesties voor leuke plekken?


Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:51

Afhankelijk van waar je woont in Nl rijd je in een paar uurtjes de Belgische, Luxemburgse of Franse Ardennen in. Prachtige omgeving om er echt even tussenuit te zijn en enorm veel leuke steden en oude dorpen. Boek een simpel hotelletje et voila. Genieten maar.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 21:33

Oohja ook handig om te vermelden inderdaad :Y)
Woon in het midden van NL bij Utrecht

Eloya

Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:34

korte citytrip met srprsme vind ik ook een echte aanrader voor een paar daagjes als je van een beetje avontuur houd ^^ kan ook met de auto of met het vliegtuig

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:37

Antwerpen is een leuke stad als je een stad zoekt :)

[o]

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 21:41

Eloya schreef:
korte citytrip met srprsme vind ik ook een echte aanrader voor een paar daagjes als je van een beetje avontuur houd ^^ kan ook met de auto of met het vliegtuig


Daar had ik ook gekeken inderdaad, het concept vind ik leuk, maar gaat vanaf 455 euro voor 3 dagen, dat kan ik niet opbrengen helaas.. Veel georganiseerde tripjes en vakanties zijn duurder als je het in je eentje wil doen -O-

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 21:49

Ikwashier schreef:
Antwerpen is een leuke stad als je een stad zoekt :)


Is iets om in gedachten te houden, maar ben geen mensen mens en heb niks met grote drukke steden zoals utrecht en amsterdam. Zoek liever de rust op, mooie natuurgebieden, wandelingen maken en oude kleine stadjes bezoeken enzo.
Qua hotel zit ik ook liever bij een klein bed & breakfast bijvoorbeeld, geen massale hotels zoals van der valk bijvoorbeeld. :)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 18:16

Geef het topic even een schopje omhoog, misschien dat er nog wat bokkers zijn die goede ideeën hebben. Of ervaring hebben met kleinschalige locaties, dat zou helemaal fijn zijn.

Anoniem

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:27

Voor drie dagen zou ik zeker wel vliegen. Vroeg 's morgens een vlucht pakken en de derde dag 's avonds weer terug. Als je echt iets anders wil kan ik Praag aanraden, hele mooie stad en je zou zelfs nog een dagje de trein kunnen pakken naar buiten de stad voor een mooie wandeling.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 09:37

Emmaa_ schreef:
Voor drie dagen zou ik zeker wel vliegen. Vroeg 's morgens een vlucht pakken en de derde dag 's avonds weer terug. Als je echt iets anders wil kan ik Praag aanraden, hele mooie stad en je zou zelfs nog een dagje de trein kunnen pakken naar buiten de stad voor een mooie wandeling.



Praag spreekt mij inderdaad wel aan, of Rome lijkt mij ook mooi.
Maar boek jij dan de vlucht en het hotel apart? Of kan je zo iets samengesteld boeken?

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:45

Ik ben toevallig vorig weekend 3 dagen in Praag geweest, via srprs.me weliswaar. We hadden een enorm vroege vlucht heen en laat weer terug dus ideaal qua dagen. Absoluut een aanrader!

Rome moet je echt niet willen in 3 dagen, dat is zonde van je geld :o Dan moet je echt minimaal 4-5 dagen gaan vind ik.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:49

Rome zou ik ook zeker niet doen in 3 dagen.. Dan ben je zo veel aan het rondlopen en kijken dat je bijna geen tijd overhoudt om een lekker terrasje te pakken ergens.

Ik studeer in Gent, daar ben je zo vanuit Utrecht en toch wel echt 'buitenland-gevoel'. Hele gave stad, zeker een aanrader :))

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:47

Ik zou kijken naar www.villalesolivettes.be midden in de bossen en op 10 minuten wandelen van een leuk stadje! is 2,5 uur rijden vanaf Utrecht en heel erg de moeite waard :)

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:41

Als je de site van transavia in de gaten houdt (of de nieuwsbrief ontvangt) zijn er vaak hele leuke vluchten voor weinig binnen Europa (soms al retourvluchten voor €70,-). Boek ergens een airbnb of hostel en je kunt echt een geweldige minivakantie hebben en dan hoeft het niet massaal of toeristisch te zijn!

En als dat ook nog te duur is, dan kun je ook kijken of het concept van couchsurfing bij je past.

Afgelopen zomer een week in Rome geweest. Wij hadden die week echt wel nodig om alles te kunnen zien wat we wilden. Als je trouwens naar Rome wilt, ga dan een fietstour doen! Echt een aanrader, want zo kom je in korte tijd langs veel bezienswaardigheden incl. NL'se gids.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Anoniem

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:01

De tip van Jibbel is inderdaad een goeie, maar zoek ook zeker in andere zoekmachines voor vluchten. Skyscanner is een goeie binnen Europa, maar ook kiwi.com bijvoorbeeld. Ik zag laatst een retourtje Boedapest voor 25 euro voorbij komen en dat is dan natuurlijk wel echt uniek goedkoop, maar je kan zeker heel goedkoop vliegen als je goed zoekt.

iirrssjjee

Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Mini stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:26

Ik zou zeker vliegen! Laatst 3 dagen Kopenhagen gedaan. Smorgens 7 uur heen, 2 nachten later savonds om 10 uur terug gevlogen. Heb je gewoon echt 3 hele dagen!

Ga je verder weg (Rome, Barcelona bv) ben je iets langer aan het vliegen, maar dan heb je wel 2,5 gad over!

Lissabon of Sintra is zeker wel een aanrader! Of Ierland?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 59 bezoekers