Mooie plekken Oostenrijk - Vorlarlberg & Tirol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Mooie plekken Oostenrijk - Vorlarlberg & Tirol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 17:00

Hoi allemaal,

In de meivakantie ga ik een weekje naar Oostenrijk, bij Bludenz in de buurt.

Nu ben ik op zoek naar mooie plekken in de natuur en leuke stadjes/dorpen in de omgeving van Bludenz. Maximaal 1,5 uur rijden.

Ik ben benieuwd!

Travel_me

Re: Mooie plekken Oostenrijk - Vorlarlberg & Tirol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:01

Wil je alleen in Oostenrijk blijven of ook de grens over? Ik heb zelf 5 maanden in Oberriet (Zwitserland) gewoond. Dit ligt net over de grens bij Feldkirch.

Ik zou zeker een roadtripje Liechtenstein doen. Waarschijnlijk kom je hier niet snel nog een keer en nu ben je in de buurt. Evt. kan je een PB sturen voor een route (staat ook op mijn blog).
Daarnaast zou ik voor de natuur richting Appenzell gaan. Is wel een stukje rijden, maar echt prachtig!
Wat ik ook prachtig vond was een brug bij Schriens. Kan je vast online meer over vinden. Hier kan je een korte wandeltocht doen van ongeveer een uurtje. Ook de Walensee is prachtig!!
Iets verder heb je het gebied van Lenzerheide. Hier kan je prachtige wandeltochten maken en mountainbiken.

Over Oostenrijk kan ik niet heel veel zeggen, want ben alleen in Feldkirch geweest. Leuk oud stadje, maar binnen 1-2 uur heb je het daar wel gezien.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:10

De kristalwelten zijn leuk, en kufstein zit een mooi kasteel, maar kun je ook leuk winkelen. Wij zijn ook een zilvermijn in geweest (Silberwerken), niet geschikt met kleine kinderen) En met een skilift bij de berg op, ben alleen de naam van het plaatsje even kwijt. (Solden geloof ik, maar pin me er niet op vast) is ook zomers erg mooi, prachtig uitzicht!
Dit is allemaal omgeving Tirol.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:33

Bij Kufstein ligt Ebbs, daar is de fohlenhof stoeterij van de Haflingers. S zomers op de Hengstenalm lopen de jonge hengsten los in de bergen. Zo mooi om daar tuusen de jonge Haflingers te lopen.
Afbeelding

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:40

Op facebook kun je lid worden van Alpenfreaks of die bergen und unsere zweites zuhause(bergen ons 2 de huis)..deze zijn nederlands en Hans te braak komt ook regelmatig wat posten op Alpenfreaks (die altijd foto,s inzend voor RTL weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:45

Erg mooi daar, ben er ook eens geweest. Alleen die milka geur in Bludenz.. op een gegeven moment werd het gewoon vies. (Er staat daar een milka fabriek)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 15:04

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb ze genoteerd.

Travel_me schreef:
Wil je alleen in Oostenrijk blijven of ook de grens over? Ik heb zelf 5 maanden in Oberriet (Zwitserland) gewoond. Dit ligt net over de grens bij Feldkirch.

Ik zou zeker een roadtripje Liechtenstein doen. Waarschijnlijk kom je hier niet snel nog een keer en nu ben je in de buurt. Evt. kan je een PB sturen voor een route (staat ook op mijn blog).
Daarnaast zou ik voor de natuur richting Appenzell gaan. Is wel een stukje rijden, maar echt prachtig!
Wat ik ook prachtig vond was een brug bij Schriens. Kan je vast online meer over vinden. Hier kan je een korte wandeltocht doen van ongeveer een uurtje. Ook de Walensee is prachtig!!
Iets verder heb je het gebied van Lenzerheide. Hier kan je prachtige wandeltochten maken en mountainbiken.

Over Oostenrijk kan ik niet heel veel zeggen, want ben alleen in Feldkirch geweest. Leuk oud stadje, maar binnen 1-2 uur heb je het daar wel gezien.

We hoeven niet perse in Oostenrijk zelf te blijven een uitstapje naar een ander land is zeker ook wel mogelijk! Alleen mijn vader wil eigenlijk niet naar Zwitserland omdat het erg duur is :')

Lichtenstein staat zeker op de planning! Ik heb het linkje van je blog opgeslagen.

Supervixen schreef:
Erg mooi daar, ben er ook eens geweest. Alleen die milka geur in Bludenz.. op een gegeven moment werd het gewoon vies. (Er staat daar een milka fabriek)

Oh dat is wel vervelend, snap dat het vies wordt na een tijdje. Gelukkig zitten wij niet in Bludenz zelf maar in een klein dorpje daar in de buurt.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:08

Fohlenhof is leuk om te combineren met een avondshow oid, anders ben je aardig snel uitgekeken. Hengstenalm is inderdaad ook gaaf!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 12:56

Zwitserland is zeker duur! Gelukkig zijn buitensport dingen zoals wandelen gratis. Ook voor parkeren hoef je niet te betalen bij de wandelroutes (natuurlijk wel als je in een stad parkeert), dus dat is wel fijn!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:45

maessie schreef:
Fohlenhof is leuk om te combineren met een avondshow oid, anders ben je aardig snel uitgekeken. Hengstenalm is inderdaad ook gaaf!

Ik denk niet dat we hier heen gaan, aangezien het echt een stuk van ons af zit.

Travel_me schreef:
Zwitserland is zeker duur! Gelukkig zijn buitensport dingen zoals wandelen gratis. Ook voor parkeren hoef je niet te betalen bij de wandelroutes (natuurlijk wel als je in een stad parkeert), dus dat is wel fijn!

Ah bedankt! Dan is het zeker ook een optie om daar te gaan wandelen.