[VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:26

Foto's zijn prachtig, wat een ongerepte natuur daar nog ...
Ook benieuwd naar foto's van de IJslandse paardjes :j

Groet Karin.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 16:19

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Ik heb vandaag een tour achter de rug en een stal bezoek gedaan. Ging allemaal weer super!

Als het mooier weer is ga ik foto's van de paarden maken. Er is nu nog steeds veel regen dus dan worden de plaatjes niet mooi en ik wil niet al te veel vocht in mijn camera hebben.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:24

Wanneer moet het beter weer worden daar?

Gefeliciteerd met je verjaardag!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:42

Ik haak ook aan :) Gaaf IJsland, wij zijn er op huwelijksreis geweest (heeeeeel lang geleden) prachtig spectaculair land en de paarden.. <3

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:43

Ik wil nu volgend jaar een trektocht door Ijsland gaan doen met de paarden, dus misschien leer ik hier nog wat :D

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:12

Gefeliciteerd met je verjaardag
en benieuwd naar je volgende up date ;)

Groet Karin.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:25

Voor ons is het 8 jaar geleden en als ik zo de foto's zie, moet ik me echt bedwingen om niet gewoon een ticket te boeken en terug te gaan. <3

Als mijn kinderen wat ouder zijn, gaan we zeker nog een keer terug. Bedankt dat we mee mogen volgen, TS.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:59

Wat een mooie kans zeg! Zie al gave foto's voorbij komen. Lees graag mee!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:45

Ik lees en kijk ook lekker mee.

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:46

Bedankt voor de felicitaties en de leuke reacties!
Nog steeds enorm naar mijn zin hier, het weekend was warm je kon lekker zonder jas rond lopen maar met met lange mouwen. Dus ik dacht dat eindelijk de zomer wel begon, maar nee vandaag hebben we veel sneeuw :') (gelukkig bleef het niet liggen)

Zaterdag was de eerste dag tocht van het jaar en ik mocht mee, ik heb wat filmpjes gemaakt maar die moet ik nog in elkaar zetten dus word vervolgd :D De tour heet Under the vulcano, maar wat een prachtig uitzicht was dat zeg. Vulkaan Helka was enorm helder dus dat was eigenlijk de 3e keer in de tijd dat ik hier zit dat ik de vulkaan helemaal zie. En ook vulkaan Eyjafjallajökull was goed zichtbaar. Ik heb dus enorm genoten die rit

Die avond zijn we gaan Kajakken en dat was super gaaf! Maar wel zwaar voor mijn ongetrainde armen :')
We waren eerst een stuk op een meer en aan het eind moesten we een aantal stroom versnellingen af en uit eindelijk kwamen we in de zee terecht tussen allemaal zeehonden. <3

Morgen heb ik weer een dag vrij dus ga ik in de avond met 2 andere meiden naar de blue lagoon en de rest van de dag nog geen idee wat ik ga doen. Als het weer mee zit ga ik naar het bekende zwarte strand in Vik. Op dit moment is het goed weer hier (avonden klaar het altijd wat meer op valt mij op) als de zon wat lager staat ga ik toch maar even het land op om wat paarden op de foto te zetten

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:08

Fijne update. Je hebt het duidelijk naar je zin. Gaaf!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:10

Naaoommii schreef:
Als het weer mee zit ga ik naar het bekende zwarte strand in Vik.

Pas op de branding, de waarschuwingsborden maken géén grappen, er zijn daar meerdere tragische ongevallen gebeurd.
Veel plezier!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:24

Dat is zo mooi, zwarte strand bij vik :)
En idd, pas goed op!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:59

Hi All,

Het is een poosje geleden dat ik wat gepost heb, ik heb een onwijs drukke dagen achter de rug. Sinds 19 mei moesten we de boel met zijn 2en runnen ivm vakantie van 2 collega's en de eigenaar was een aantal dagen op vakantie. Dus werk wat we normaal met 4 personen doen moesten we met z'n 2en doen, was op zich prima te doen maar was wel wat pittiger dan de eerste weken.

Ik heb inmiddels enorm veel tours gedaan zowel 1 uur als 2 uur durende tours, de dag touren laat nog op zich wachten. Ook stable visits zijn erg populair hier en dan voornamelijk op dagen wanneer het weer wat slechter is, dus rondleidingen door de stal geef ik ook veel. Dan vertel je voornamelijk veel over het IJslandse paard, fokken en de wedstrijden.

Woensdag 23 mei hadden we een prive groep van 26 mensen, deze was (gelukkig) verspreid over de hele dag. Dus we begonnen met een groep van 8 en dan vervolgens 3 groepen van 6. Deze groep kwam uit Mexico en de meeste van de mensen had nog nooit eerder paardgereden. Per groep begonnen we met een rondleiding door de stallen daarna werd er een mini show gereden en vervolgens deden we een rit van ongeveer 45 minuten en tot slot afsluiten met koffie en IJslandse cake. De eerste groep met 8 personen hebben we gereden met 3 begeleiders de groepen van 6 konden we doen met z'n 2en. Deze dag was enorm geslaagd!

Verder leer ik enorm veel, voornamelijk door het rijden van verschillende paarden maar ook hebben we 1 keer per week les van de eigenaar en die zijn enorm leerzaam. Ik leer veel over het correct trainen van de tolt maar ook de simpele basis dingen zijn erg handig om veel te herhalen. Dus ik hoop na mijn tijd hier dan ik extra goed kan trainen met de paarden thuis. *\o/*

En ook niet te vergeten. Ons veulen seizoen is nu echt begonnen, we verwachten er dacht ik 12.
Eergister, gister en vandaag is er een veulen geboren. Hier moet ik nog heen voor foto's :D

EDIT: Schiet me in eens te binnen.
Gister had ik na 11 dagen op rij werken een dag vrij. Dus gister ben ik richting Vik gereden onderweg gestopt bij Seljalandsfoss, Skógafoss, Dyrhólaey en als eind bestemming black sand beach. En zoals jullie al zeiden overal werd flink gewaarschuwd voor de sneaker waves en dan toch tot mijn verbazing dat zo veel mensen zo dicht bij het water gaan staan..

En zoals belooft een aantal foto's
Spoiler:
Op instagram post ik vrijwel elke dag veel in mijn verhaal. Dus voor de liefhebbers https://www.instagram.com/naomiluder


(Er zit geen logo op mijn foto's, maar ik ga er van uit dat jullie deze foto's niet zullen overnemen :o )

Pila !
Afbeelding

Kollur
Afbeelding

Stella
Afbeelding

Fagri
Afbeelding

Gullbrá
Afbeelding

En een deel van de groep
Afbeelding

Gullfoss
Afbeelding

Skógafoss
Afbeelding

Omhoog gelopen bij Skógafoss en dan kun je nog ver naar achterlopen en daar deze foto genomen
Afbeelding

Strokkur
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Naaoommii op 29-05-18 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:06

Oh wauw wat prachtig! Super fijn dat je ook zoveel kan leren en de eigenaar les geeft!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:26

Ohhhh <3

Klinkt als een super toffe plek. Veel te doen en te leren maar ook genieten van de omgeving.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:29

Gullfoss, ik zag de foto en herkende het meteen <3
Prachtige foto's maak je en wat een gave baan heb je.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:32

Mooi avontuur zeg!
Geweldige foto’s echt heel gaaf juist daarom zou ik ze niet zonder logo plaatsen. Straks gebruikt iemand anders ze

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:35

Zit hier echt te genieten, mooi!

shaddy82

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:13

Wauw wat een prachtige foto's

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:28

Onwijs leuke foto's ziet er heel gaaf uit.

Lijkt mij heerlijk daar.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:36

Wat een prachtige foto's <3
Lijkt me dat je daar echt een onvergetelijke tijd beleeft !
Geniet ervan !

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:52

Wauww wat gaaf zeg en wat een mooie ervaringen doe je daar op, ik ga ook volgen! Veel plezier daar

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG] 3 maands avontuur in IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:00

Hard werken zo te horen, maar de investering wel waard. En prachtige foto's! Wat had je geluk met het weer!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:04

Wat een mooie foto's ! Alleen de foto's van de natuur vind ik net tegen het "nep" aan zitten. Komt dat door de instelling van de camera of bewerking of ligt het gewoon aan mij :+ ?