Tel Aviv in oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Tel Aviv in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 20:10

Hallo

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die in Tel Aviv, Jeruzalem zijn geweest.

Is het weer geschikt eind oktober?
Is het er veilig...?
En is het er leuk :))

Hoor graag meningen

Groetjes

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:27

Al een aantal keer die kant op geweest, en het najaar of het voorjaar is inderdaad de beste tijd om te gaan. Dan is het niet al te warm, maar vaak wel lekker, met wat geluk een graad of 25 nog wel.

Ben je van plan alleen Tel Aviv en Jeruzalem te bezoeken?

Qua veiligheid; het is wel anders dan in Nederland. Maar zolang je niet naar de Westbank gaat (of evt met gids is aan te raden als je voor het eerst daarheen gaat) en gewoon eventuele demonstraties vermijdt (de vrijdag in o.a. Jeruzalem en Westbank kan ook nog wel wat spanning geven) is het best wel veilig. Vaak merk je niets van spanningen als je daar rond loopt, zeker op toeristische plaatsen niet (uitgezonderd dan misschien oude stad op vrijdag). Het is gewoon alleen een beetje opletten, maar dat is nergens verkeerd natuurlijk.

Ik ben zelf nog begin maart die kant op gegaan, dus als je nog vragen hebt, stel maar :)

Oh ja en edit: het land vind ik zelf echt heel gaaf! Mooie cultuur, prachtig land en ook heel interessant. Heel divers ook. Aanrader wel echt! :D
Laatst bijgewerkt door Quanneh op 05-04-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:28

ik ben afgelopen zomer in Israël geweest en heb daarbij ook Tel aviv en Jeruzalem een paar keer bezocht. Tel Aviv en Jeruzalem zijn 2 totaal verschillende werelden. ik was er in Augustus en toen was het erg warm. Tel aviv is leuk, maar mij spreekt het oude gedeelde (Old Jaffa) mij meer aan.
Jeruzalem is erg indrukwekkend, je ziet zoveel culturen bij elkaar.
Wat betreft veiligheid was het niet geheel veilig afgelopen zomer, dit is iets waar je wel op voorbereid moet zijn (maar ik zou me er persoonlijk niet door laten weerhouden) toen ik er was waren er rellen en veel spanningen. Wij hadden wel een gids die ons kon vertellen wanneer het wel en niet veilig was om jeruzalem te bezoeken. Verder moet je ervoor zorgen dat je er wel degelijk bij loopt (bedekte kniën en schouders op zijn minst), anders mag je nergens naar binnen en daarnaast is dat ook niet respectvol.